Теми статей
Обрати теми

Повернення нерезидентом неякісного раніше експортованого товару

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Підприємство вивезло за кордон товар у митному режимі експорту. Але згодом покупець-нерезидент виявив, що товар неналежної якості (бракований), і повернув його. Які ПДВ-наслідки такого повернення? Що в бухгалтерському і прибутковому обліку підприємства? Розберемося з цією проблемою докладно.

Ввізний ПДВ і компенсуючі ПЗ

ПК за реімпортним ПДВ. Товари, які були вивезені в режимі експорту (остаточного вивезення) і повертаються підприємству-експортерові у зв’язку з невиконанням (неналежним виконанням) умов ЗЕД-договору або з інших обставин, що перешкоджають його виконанню, — у нашому випадку зважаючи на виявлений брак товару — зазвичай, поміщають у митний режим реімпорту (п. 3 ч. 2 ст. 78 МКУ).

За загальним правилом п. 206.3 ПКУ операції з ввезення товарів у митному режимі реімпорту звільнені від оподаткування ПДВ. Виняток:

операції з ввезення в режимі реімпорту повернених нерезидентом товарів. Їх оподатковують ПДВ за ставкою 20 %, 7 % або 14 %

(див. БЗ 101.10). Для таких операцій повернення товарів працюють звичайні імпортні ПДВ-правила:

— датою виникнення податкових зобов’язань (ПЗ) є дата подання митної декларації (МД) для митного оформлення (п. 187.8 ПКУ). Базу оподаткування визначають шляхом перерахунку іноземної валюти в гривні за курсом НБУ на дату подання МД (п. 190.1 і п. 391.1 ПКУ). У декларації з ПДВ імпортні ПЗ не відображають;

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі