Організація та документальне оформлення рекламної акції Чого приховувати — навіть найякісніший товар без рекламування і просування може залишитися непоміченим покупцями. Тому сьогоднішній тематичний номер присвячений просуванню товарів. У ньому ми розберемо широке коло питань і поговоримо про поширення рекламних матеріалів, участь у виставках, бонуси та премії, вхід у торговельну мережу, ПДФО в учасників рекламних акцій, отримання безоплатних зразків продукції від нерезидента, придбання сайту для рекламних цілей та інші моменти. А розпочнемо з основ — документального оформлення таких заходів.
Роздача носіїв рекламної інформації: відображаємо в обліку Підприємство для ознайомлення потенційних клієнтів з асортиментом своїх товарів розповсюджує між ними рекламні матеріали (каталоги, листівки, брошури). Жодної іншої інформації, крім інформації щодо характеристик товару та контактних даних підприємства, в зазначених рекламних матеріалах немає. Як відобразити таку роздачу в бухгалтерському та податковому обліку?
Роздача сувенірів під час виставки Підприємство братиме участь у виставці. Щоб прорекламувати себе, воно вирішило безкоштовно роздати раніше закуплені блокноти, ручки, кепки, футболки з власним логотипом. Як відобразити роздачу такої сувенірної продукції на виставці в бухгалтерському та податковому обліку, поговоримо далі.
Плата за вхід у торговельну мережу: як облікувати? Торговельні мережі — один з основних каналів збуту продукції, товарів. Вхід в успішну торговельну мережу для постачальника поза сумнівом розширює ринок збуту і сприяє підвищенню продажів. Проте такий вхід зовсім не безкоштовний. Як облікувати платежі за вхід у торговельну мережу — розберемо в статті.
Візуальний мерчандайзинг: як підтвердити господарність витрат Підприємство — платник ПДВ продає свою продукцію через великі супермаркети. За те, що його товар вигідно виставлять на полицях, воно платить супермаркету за маркетингові послуги. При перевірці податківці знімають із витрат вартість таких маркетингових послуг із просування товару і позбавляють підприємство права на податковий кредит за такі послуги. Мотивують це тим, що після передачі товару супермаркету товар став належати саме супермаркету, а тому немає зв’язку з господарською діяльністю продавця. Чи правильно говорять податківці?
Бонуси (премії) за підсумками періоду Досить поширеним способом стимулювання продажів є надання покупцям різних бонусів та премій. Для покупця — це приємна можливість повернути частину витрачених на покупку коштів або заощадити при наступній купівлі. Для продавця — шанс привабити ще більше покупців, налагодити збут своєї продукції і примножити прибуток. Про те, як облікувати такі бонуси, зараз поговоримо.
ПДФО-наслідки рекламних акцій Магазин роздрібної торгівлі проводить рекламні акції. Перша акція — розіграш знижок, коли покупець крутить «барабан» і витягує папірець зі знижкою від 5 % до 50 % на придбання будь-якого товару. Друга — продаж товару за схемою «1 + 1 = 3». Чи виникає у таких ситуаціях у покупця-фізособи оподатковуваний дохід? Для відповіді на це запитання розглянемо кожну акційну ситуацію окремо.
Рекламна роздача безкоштовних нерезидентських зразків товарів Нерезидент передав підприємству безоплатно зразки своєї продукції так само для безоплатного розповсюдження в Україні серед потенційних покупців. Як обліковувати отримання таких закордонних дарунків і наступну їх рекламну роздачу? Докладно про це й поговоримо.
Юрособа придбала вебсайт для просування продукту: що в обліку? Підприємство замовило розробнику — фізичній особі — підприємцю (ФОП) вебсайт, який використовуватиметься суто в рекламних цілях. Надалі додатково протягом тривалого часу придбаватимуться послуги з просування, доповнення та розширення функціоналу вебсайту. Як слід обліковувати витрати на створення та обслуговування вебсайту? Куди подіти витрати на хостинг і за домен? Давайте з цим розберемося.
Розміщення та просування вебсайту — обліковуємо витрати Підприємство несе витрати на домен, хостинг, SEO-оптимізацію та інші заходи просування вебсайту в мережі Інтернет. Однак самого вебсайту на балансі підприємства немає, бо був створений директором (власником) колись давно власноруч. Як бути? Чи слід оприбуткувати вебсайт на підставі інвентаризації? Чи можна залишити як є? Чи не знімуть фіскали витрати, пов’язані з веб-сайтом, якщо його немає на балансі? Давайте поміркуємо. Але спочатку давайте згадаємо, як ці витрати обліковуються при звичайній ситуації, а потім перейдемо безпосередньо до поставленого питання.