№85

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2015/№ 85 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Перелік використаних документів Багато років в Україні увага бухгалтерів була зосереджена на правильному веденні податкового обліку. На освоєння бухгалтерського обліку ані часу, ані сил часто не залишалося. Але з 2015 року все змінилося. Тепер саме бухгалтерський облік грає «першу скрипку». Саме час зайнятися його серйозним вивченням. Щоб допомогти вам у цьому, ми вирішили підготувати серію спецвипусків, присвячену бухгалтерському обліку. У сьогоднішньому номері почнемо з того, що зорієнтуємо вас у досить широкій нормативній базі. Адже часто бухгалтер не знає, яким саме документом він зобов’язаний керуватися в роботі. Потім освіжимо в пам’яті основні принципи бухобліку. Пригадаємо, як підприємства формують облікову політику і як має бути організовано бухоблік. Також ви зможете прочитати про документальне оформлення господарських операцій. Крім того, тут ви знайдете зразки внутрішніх документів підприємства, що регулюють діяльність бухгалтера: наказів про облікову політику та про організацію бухгалтерського обліку, посадових інструкцій, положення про бухгалтерію тощо. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная та податковий експерт Наталія Чернишова.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 1. Нормативне регулювання бухобліку Уряд запевняє, що вести бізнес в Україні з кожним днем стає все простіше. Проте навряд чи ви змогли відчути це на собі. Постійні «удосконалення» законодавства, у тому числі бухгалтерського, усе більше його заплутують. Обов’язковий для деяких категорій суб’єктів господарювання перехід на міжнародні стандарти фінансової звітності (далі — МСФЗ), постійні зміни правил обліку та складання звітності для малих підприємств та інші «покращення» призвели до того, що далеко не завжди зрозуміло, якими документами слід керуватися в роботі. У цьому розділі спецвипуску ми допоможемо вам із цим розібратися.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 2. Основи бухобліку Безумовно, бухгалтеру не потрібно пояснювати, в чому полягає метод подвійного запису. Ми й не будемо цим займатися. Проте деякі облікові питання все ж варто освіжити в пам’яті. І не думайте, що вони далекі від практики. Адже без дотримання основних принципів бухобліку, без розуміння того, до якого виду діяльності належить конкретна господарська операція, скласти достовірну фінансову звітність неможливо. А, як ви знаєте, бухгалтерський фінансовий результат є основою і для податкового обліку.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 3. Суттєвість та її критерії Суттєвість неодноразово згадується в бухгалтерських стандартах. Що ж це таке і навіщо вона потрібна?
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 4. Визначаємо облікову політику Звичайно ж, кожному бухгалтеру знайоме словосполучення «облікова політика». Але чи пам’ятаєте ви, що вона означає?
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 5. Зміни облікової політики та облікової оцінки Як свідчить принцип послідовності, прийняту облікову політику підприємство зобов’язане застосовувати постійно з року в рік. Цю вимогу зафіксовано у ст. 4 Закону № 996. Але облікова політика не є чимось незмінним. Інша справа, що змінювати її можна тільки у випадках, передбачених П(С)БО. Коли це можна зробити? Як зміна облікової політики вплине на облік та звітність підприємства? Чим відрізняється зміна облікової політики від зміни облікової оцінки? Тут ви зможете знайти відповіді на всі ці запитання.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 6. Хто веде бухоблік Із попередніх розділів ви могли дізнатися, як підприємства встановлюють і змінюють свою облікову політику. Проте цього недостатньо. Необхідно обрати, хто вестиме бухгалтерський облік.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 7. Організація бухгалтерського обліку на підприємстві Підприємство визначилося з тим, хто вестиме бухгалтерський облік і складатиме звітність. Що далі?
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 8. Документування господарських операцій (ч. 1) «Без бумажки ты букашка» — ця фраза особливо актуальна для роботи бухгалтера. Адже людям цієї професії фактично і кроку не можна ступити без наявності відповідного документа, що підтверджує факт здійснення господарської операції. Про необхідність і правила документування госпоперацій розповість цей розділ спецвипуску.
  • Енциклопедія бухобліку (частина 1). 8. Документування господарських операцій (ч. 2)
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі