(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 98
  • № 97
  • № 96
  • № 95
  • № 94
  • № 93
  • № 92
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
16/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Грудень , 2016/№ 99

Чим запам’ятався листопад

Трудовий договір vs ЦПД

Частенько підприємства, які планують використовувати працю фізичних осіб, стоять перед дилемою: які договори укладати з такими особами — трудові чи цивільно-правові?

Щоб полегшити свій вибір, ознайомтеся з цим тематичним номером. З нього ви з’ясуєте, у чому суть таких договорів, чим вони відрізняються один від одного і для яких саме випадків найбільше підходять.

Але картина була б неповною без такого важливого мазка, як оподаткування. І його ми теж зробили. А крім того, розмалювали ☺, як відобразити у ЄСВ-звіті та Податковому розрахунку за формою № 1ДФ суми винагород за виконану роботу (надані послуги) за ЦПД. І дещо інше теж не забули. Упевнені, і ви не забудете — якщо прочитаєте цей тематичний номер.

«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 88

Ліцензії в обліку: що? де? коли?

Дозволено все, що не заборонено. Цей принцип справедливий у тому числі і щодо більшості видів підприємницької діяльності. Проте деякі з них можна здійснювати тільки після того, як на те буде отримано спеціальний дозвіл — ліцензію. Про те, які облікові наслідки чекають щасливчика, який отримав цей документ, ідеться у статті.

Виявляється, право здійснювати будь-яку госпдіяльність — не що інше, як нематеріальний актив. Хоча щодо деяких ліцензій можливий і інший підхід. Але… Не станемо позбавляти вас задоволення дізнатися про всі «ліцензійні» нюанси самостійно. Ця стаття чекає на вас.

О. Василенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 89, с. 20

Річна інвентаризація

Якщо не зважати на вітчизняну специфіку, то бухгалтерська професія сама по собі — нудне заняття. Чого вже тут таїти, шановні колеги, якщо це так і є. Паперова рутина просто засмоктує — і жодного просвіту попереду…

А вже річна інвентаризація — це рутина з рутин. Хто хоч раз брав участь у цій процедурі, підтвердить.

Так от, щоб налаштувати вас на інвентаризаційний лад, ми приготували цей тематичний номер. З нього ви самі зможете переконатися, що практичні запитання, які виникають під час інвентаризації, не такі вже й нудні. Погортайте його — і ви обов’язково знайдете в ньому те, чого ще не знали. А пізнання нового нудним не буває!

«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 90

Акцизи з пального: підсумки вебінару

Нещодавно ми провели вебінар на тему «Акцизний податок з пального: практика-2016». Декілька запитань, що прозвучали на ньому, здалися нам дуже цікавими. Ось вони.

Чи слід виписувати акцизну накладну, якщо пальне пішло на власні потреби? Як організувати торгівлю «давальницьким» пальним, щоб не рити собі яму? Чи можна продати новеньке авто із залишками пального в баку? Чи є ФОП на єдиному податку групи 2, який торгує вроздріб будматеріалами, платником акцизу?

Прочитайте цю статтю — і знатимете відповіді на них. Упевнені, що платники акцизного податку, що справляється з пального, отримають користь з написаного.

О. Павленко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 91, с. 19

Негрошові розрахунки

Напевно, кожне підприємство стикалося в своїй господарській діяльності з негрошовими розрахунками. Це може бути не тільки бартер, а й розрахунки векселями, відступлення права вимоги і переведення боргу, заліки тощо.

Як правило, суб’єкти господарювання удаються до таких схем у непростих економічних умовах. Сьогоднішній стан економіки складно назвати процвітаючим, тому ми підготували тематичний номер про всілякі негрошові розрахунки. За винятком, мабуть, бартеру — його ми аналізували зовсім нещодавно (див. спецвипуск «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 14).

«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 92

Оплата за рахунок бюджетних коштів і ПДВ

Гадаємо, ви знаєте, що для постачань з оплатою за рахунок бюджетних коштів установлені «свої» правила нарахування ПЗ з ПДВ. Тобто правило «першої події» тут не працює, а ПЗ нараховують «за оплатою» (за надходженням платнику грошових коштів).

А як формувати ПК за «вхідним» ПДВ при виконанні такого договору: за загальним правилом «першої події» чи також «за грошима» — ви знаєте? Чи потрібно проставляти відмітку про застосування касового методу обліку в декларації з ПДВ, якщо поставляєте товари/послуги з оплатою за рахунок бюджетних коштів? Або таке запитання: як перевірити, що оплата вам дійсно надійшла з казначейського рахунку? Ну а не дай Боже, КРУ виявить перевитрату бюджетних грошей і затребує їх назад до бюджету — як бути в такому разі з податковими зобов’язаннями з ПДВ? Чи можна їх відкоригувати?

Ага, задумалися! Хоча особливо думати тут нічого. Треба просто прочитати цю статтю — і все буде в ажурі.

Л. Солошенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 93, с. 12

Оперативна оренда

У період фінансової кризи далеко не кожне підприємство може собі дозволити придбавати нові засоби виробництва. Звичайно, у такий період непросто і продати обладнання, приміщення або інше майно, що не використовується у власній господарській діяльності. Виходом із ситуації стає оренда (оперативна або фінансова). Саме про такий вид правовідносин ідеться в цьому спецвипуску.

З нього ви дізнаєтеся, чим оперативна оренда відрізняється від фінансової і яким чином здійснюється їх правове регулювання. Також у ньому розглянуто нюанси бухгалтерського та податкового обліку цих операцій в орендодавця і орендаря. Не забули ми і про єдиноподатників. Крім того, у спецвипуску висвітлено особливості укладення та оподаткування договорів оперативної оренди зі звичайними фізособами і з нерезидентами.

«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 94

Опалювальний котел

Зима до недбалих господарників завжди приходить несподівано. Але ви ж дбайливі господарі свого бізнесу? І давно поклопоталися про те, щоб зустріти її гідно, чи не так?

Хоча навіть якщо ви рядовий головний бухгалтер ☺, вам з приходом зими теж роботи вдосталь. Облікової, звісно. Особливо якщо ваш директор напередодні встановив новенький опалювальний котел. Або переобладнав його для роботи на рідкому чи твердому паливі. А може, взагалі модернізував котел так, що він тепер здатний працювати на всьому підряд! І сидить тепер, радіє…

Але ви теж не сумуйте. А краще відкривайте цю статтю і читайте її від «А» до «Я». У ній описано всі податково-бухгалтерські нюанси установки та експлуатації опалювальних котлів. Отже, більшу частину вашої роботи ми вже зробили. Вам залишилося тільки відобразити «котельні» операції у своїх облікових регістрах — і далі попивати чайок у теплому офісі. А що ще головбуху робити?… ☺☺☺

А. Свіріденко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 95, с. 19

чим запам’ятався листопад додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті