Теми статей
Обрати теми

Чим запам’ятався вересень

Запізнілий акт у «чужому» періоді

На практиці трапляються випадки, коли товари/роботи/послуги фактично прийняті в одному звітному періоді, а супровідні документи (накладні/акти) отримані в іншому. «Рекордсменами» серед запізнілої первинки виступають акти надання послуг (комунальних, послуг зв’язку тощо). Саме вони у більшості своїй підтверджують уже понесені підприємством витрати звітного періоду.

Як показати витрати по товарах/роботах/послугах при тимчасовій відсутності стороннього супровідного документа? А якщо витрати по запізнілій первинці відобразили в «чужому» періоді її отримання? Вносити корективи і подавати «прибуткову» уточненку? Залишити усе як є? Що буде у такому разі? Які шанси на податковий кредит з ПДВ? Відповіді — у статті, що пропонується.

Т. Войтенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 71, с. 14

Податкові зобов’язання в розрізі

Принцип справляння ПДВ на перший погляд досить простий: від суми податкових зобов’язань (ПЗ) віднімаємо суму податкового кредиту (ПК) і отримуємо суму податку, що підлягає сплаті до бюджету.

Проте, незважаючи на уявну простоту, цей податок — один із найбільш заплутаних і складних. Саме з його обліком пов’язана чимала кількість спірних моментів.

Тому для глибшого розуміння обліку ПДВ є сенс окремо розглянути складові його розрахунку. Детально про ПК ви могли прочитати в «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 60. У фокус же цього тематичного номера потрапили ПЗ. У ньому детально розглянуто правила визначення бази оподаткування, особливості нарахування ПЗ, моменти їх виникнення і т. ін.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 72

Повертаємо готівку за товар, оплачений безготівкою

Ситуація, яка розглянута в цій статті, доволі поширена. Покупець заплатив за товар за безготівковим розрахунком. Це може бути і оплата за допомогою банківської картки, і шляхом внесення готівки через банк з подальшим зарахуванням коштів на поточний рахунок продавця, і оплата із застосуванням програмно-технічного комплексу самообслуговування.

Не слід забувати і про можливість дистанційних безготівкових платежів, зокрема, через інтернет-банкінг. Урешті-решт, покупець міг оплатити тією ж карткою, але не безпосередньо в торговій точці через POS-термінал, а на веб-сайті продавця (так званий інтернет-еквайринг).

Усі перераховані варіанти об’єднує одне: плату за товар (послугу) суб’єкт господарювання отримав у безготівковій формі. А чи можна повернути отримані гроші покупцеві готівкою? ДФСУ — проти, ми і закон — за. Чому? Прочитайте — дізнаєтеся.

І. Хмелевський, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 73, с. 21

Офіс — другий дім

Кажуть, офіс без комп’ютера — як людина без голови. Дійсно, зараз неможливо уявити офісного працівника без персонального комп’ютера. Тобто приміщення і робоче місце, де використовуються такі девайси, повинні відповідати певним вимогам. Що це за вимоги? Відповіді на запитання, як організувати робоче місце в офісі, присвячена лише одна стаття тематичного номера. А з решти ви дізнаєтеся про правила обліку різноманітного офісного майна, витрат на оренду, прибирання і охорону офісу.

Крім того, окрема стаття присвячена проблемі місцезнаходження підприємства (так звані юридична і фактична адреси). У ній ідеться про те, з якими труднощами може зіткнутися юрособа з офісом, що розташований у квартирі одного із засновників. Що буде, якщо юридична адреса не співпадає з фактичною? Чи законна оренда юридичної адреси?

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 74

Приймаємо на роботу іноземця

Чого гріха таїти, економіка нашої країни зараз переживає не кращі часи. Один із способів виправити становище — усунути бар’єри для залучення іноземних інвестицій і працевлаштування іноземних фахівців. Зробити це покликаний Закон України від 23.05.2017 р. № 2058-VIII, який набув чинності з 27.09.2017 р.

Чи дійсно тепер легше буде мати справу з працівником-іноземцем, життя покаже…

А доки вивчіть відповіді на запитання, з цим пов’язані. Як отримати дозвіл на працевлаштування іноземця? Чи потрібний йому реєстраційний номер? Як правильно внести запис у його трудову книжку? Чи можна виплачувати такому працівникові зарплату в іноземній валюті? Як оподаткувати його трудовий дохід?

Усе це є у нашій статті.

Н. Білова, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 75, с. 18

Облік у підприємця

Започаткувати свою справу… Хто хоч би раз не замислювався над цим?.. І доки більшість людей тільки фантазують на цю тему, дехто все-таки наважується на подібний крок. Але, ступивши на підприємницьку стежину, фізична особа опиняється у вирі питань.

Перше з них — яку систему оподаткування вибрати: загальну чи спрощену? Звичайно, спрощена принадніша для підприємця. Але іноді загальна може бути вигіднішою, а у певних випадках і зовсім єдино можливою.

Визначилися з вибором і пройшли усі реєстраційні рифи? Тоді саме час дізнатися про нюанси роботи на обраній вами системі. А ми вам у цьому допоможемо. Із нашого спецвипуску ви дізнаєтеся про особливості оподаткування підприємницьких доходів ПДФО, ВЗ, ЄП і ЄСВ. Ну хоч би абревіатури вам знайомі? ☺ Якщо так, тоді усе ОК.

Також спецвипуск розповідає про те, як вести облік підприємницьких доходів і як звітувати за ними. Крім того, для тих, хто бажає змінити одну систему оподаткування на іншу, тут представлені нюанси обліку при такому переході.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 76

Нерезидент звільнений… але тільки з довідкою

Погодьтеся, ніхто не палає бажанням платити податки (хоча це обов’язок кожного громадянина!). А тим більше у випадках, коли йдеться про нерезидента. І це природно. Адже дохід, який він отримує в Україні, може обкладатися і у нас, і в «тридесятім царстві». Cильні світу цього вирішили боротися з цією несправедливістю. Так і з’явився рух, спрямований на уникнення подвійного оподаткування. Україна вже уклала відповідні міжнародні договори більш ніж із 70 країнами світу.

Але не усе так просто. Нерезидент повинен підтвердити свій «пільговий» статус. Як? Про це читайте в нашій статті.

Н. Амброзяк, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 77, с. 24

Заповнюємо податкову накладну

Після відомих перипетій із впровадженням СЕА ПДВ і початком блокувального свавілля вам, можливо, здасться дивним наше звернення до основ складання ПН. Але, як показує практика, більшість проблем у платників ПДВ виникають саме через банальні помилки, допущені при складанні ПН.

Щоб позбавити вас рутинної роботи, ми зібрали в цьому тематичному номері наочні приклади заповнення ПН на більшість «типових» операцій — в результаті вийшла «заповняшка» ПН. ☺ Адже краще один раз побачити правильно заповнену ПН, чим сто разів звірятися з нормативкою, щоб з’ясувати, як заповнювати той чи інший її реквізит.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 78

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі