(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
9/12
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Вересень , 2017/№ 71

Чим запам’ятався серпень

Первинка

Основа основ бухгалтерського обліку і документальна підмога будь-якої господарської діяльності — Її Величність Первинна Документація. Кожен, хто хоч раз стикався з підприємницькою діяльністю, знає — без первинки «і ні туди і ні сюди».

Саме вона і є головною героїнею цього тематичного номера. З нього ви дізнаєтеся, що таке первинка взагалі, які основні реквізити повинні містити ті чи інші документи, щоб носити горде звання первинного, чи може бути первинка в електронному вигляді і багато чого іншого...

Це, так би мовити, загальні моменти, що стосуються усієї первинки. Але на цьому наша розмова про неї не закінчується. З усієї купи первинної документації ми спеціально відібрали декілька її кращих представників — Договір, Накладна, ТТН, Акт виконаних робіт/послуг (у тому числі «Самоакт»), Рахунок і Бухдовідку — і розповіли про них найцікавіше. Читайте!

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 62

Компенсація комуналки при оренді

Через суцільне кодування товарів і послуг у податкових накладних (ПН) виникло питання, як бути з компенсацією комунальних витрат при оренді. Яким — «товарним» або «послуговим» — кодом її кодувати в ПН?

Свого часу фіскали намагалися надати такій компенсації «товарний» статус. І для цього дивилися чомусь на той факт, чим передбачена сама можливість «комунальної» компенсації: договором оренди чи окремим «компенсаційним» договором, укладеним між орендодавцем і орендарем.

Але нарешті податківці почали схилятися на користь «орендно-послугового» кодування. Що це означає в практичному плані, читайте в цій статті.

Л. Солошенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 63, с. 9

Посередництво

Пам’ятаєте анекдот, в якому новий руський ділиться рецептами свого бізнес-успіху? «Купую товар по 2 долари за штуку, а продаю по 4 долари. Ось на ці два відсотки і живу»! ☺

Виявляється, можна взагалі нічого не купувати і нічого не продавати, але все одно мати свої «два відсотки». Навіть якщо у тебе немає нічого за душею, але ти знаєш «рибні місця», де можна дешевше купити і дорожче продати, то більше нічого і не треба. Досить лише звести продавця з покупцем і отримати ці самі «два відсотки». Комісійних. І називається такий бізнес посередництвом.

Здавалося б, нічого складного. Але цій на перший погляд простенькій темі присвячений цілий номер. Не пропустіть його, якщо посередницькі операції — ваш вид діяльності. Там є що почитати.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 64

Валютний внесок до СК від нерезидента

Уявіть ситуацію. Ви створили нове підприємство за участю іноземного інвестора. А чом би й ні, врешті-решт! ☺ Причому статутний капітал (СК) зареєстрували в євро. Теж непогано! І частину внеску до СК нерезидент перерахував теж в євро на валютний рахунок вашого підприємства. Прекрасно!

Але якась частина залишилася не сплаченою на дату балансу. Згодні, це вже не така радісна новина. Бо примушує замислитися, чи потрапляє в дохід/витрати курсова різниця на день сплати внеску до СК в євро? Чи перераховувати неоплачений капітал (рахунок 46) на кінець кварталу? Якщо так, то якими проводками це треба відобразити?

Одним словом, сто разів подумайте, перш ніж затівати таке. Ну або один раз прочитайте статтю — і знайдіть усі відповіді на свої запитання.

Т. Войтенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 65, с. 5

Комп’ютерні програми

Неможливо уявити сучасне підприємство без комп’ютера. Але комп’ютерне «залізо» само по собі, без встановленого на ньому програмного забезпечення, користі не приносить. Зрозуміло, такі програми не безкоштовні, їх треба купувати, причому іноді «за недешево». ☺ Тому практично усі підприємства стикаються з необхідністю враховувати витрати на придбання програм. Як це правильно зробити?

Для відповіді на поставлене запитання передусім потрібно знати, чим є комп’ютерна програма як об’єкт обліку? Що це? Роялті? Нематеріальний актив? Основний засіб (так-так, не дивуйтеся)? Чи просто витрати періоду?

Але на цьому облікові питання не закінчуються. Бо будь-якій програмі для адекватної роботи потрібна постійна технічна підтримка. Як це враховувати? А якщо програму обслуговує нерезидент, то чи будуть його послуги обкладатися ПДВ? Чи треба з виплат такому нерезиденту утримувати податок на репатріацію?

Про це і багато чого іншого вам розповість наш «комп’ютерно-програмний» тематичний номер.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 66

Облік тепла і води: виключно за лічильниками!

Пам’ятаєте дитячу лічилочку: «А і Б сиділи на трубі»?.. Сучасне продовження у неї таке: «І рахували ваші гроші за комунальні послуги…». Причому виключно за показниками лічильників...

Напевно ви вже чули про комунальну революцію, яка ось-ось станеться і торкнеться більшості кінцевих споживачів таких комунальних послуг, як опалювання, гаряче і холодне водопостачання. В ході її проведення планується в найкоротші терміни встановити комерційні лічильники споживання цих послуг. Зокрема, тепла — до 2 серпня 2018 року (у будинках з автономними системами тепло- і водопостачання — до 2 серпня 2020 року), гарячої і холодної води — до 2 серпня 2019 року.

За чий рахунок, запитаєте ви. І як після цього враховуватимуть показники квартирних лічильників гарячої і холодної води? Відповіді вже готові — вони у пропонованій статті.

О. Голенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 67, с. 17

Зберігання документів

У процесі здійснення діяльності підприємства складають самі і отримують від своїх контрагентів велику кількість самих різних документів. Організаційно-розпорядча, первинно-облікова, звітно-статистична, податкова, кадрова документація... І це далеко не повний перелік.

Які документи треба зберігати, як довго, де і як? Про це наш спецвипуск.

З нього ви дізнаєтеся, як організувати зберігання документів у структурних підрозділах і в архіві підприємства, в яких випадках документи слід передавати до спеціалізованих архівних установ. Також ми розповімо, що таке експертиза цінності документів, чим займається експертна комісія підприємства та як її створити. Крім того, нагадаємо, в яких випадках документи можна знищити і як правильно це зробити.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 68 - 69

Навчання фізосіб

«У будь-якому віці не пізно сісти за парту», — запевняє американський дослідник Олексій Крол. Більше того, чим доросліший учень, тим легше йому може даватися навчання. А усе тому, що зрілі люди в мозку мають великий набір вже готових рішень тих чи інших завдань. Завдяки накопиченому життєвому досвіду вони просто знають, як до них підступитися. Так що роботодавець, який допомагає працівникам підвищити свою кваліфікацію, вчиняє далекоглядно, адже від цього у результаті виграють обидві сторони.

Ви теж плануєте організувати і фінансувати профнавчання працівників? Тоді цей тематичний номер спеціально для вас. У ньому висвітлено усі ключові моменти такої важливої і корисної справи.

«Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 70

чим запам’ятався серпень додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті