Теми статей
Обрати теми

Чим запам’ятався листопад

Уточнення майнових податків

Цю дивовижну тріаду знають усі! Ось вона: плата за землю, податок на нерухоме майно і транспортний податок. Якщо не з усіма відразу, то хоча б із одним із них напевно довелося стикатися кожному бухгалтерові.

Так от, через те, що за кожним із майнових податків звітують на рік уперед (хоча з плати за землю можна і за минулий місяць), у платників постійно виникають запитання, як уточнити показники, відображені в таких річних деклараціях. Коли це стає необхідним?

По-перше, коли в подану раніше звітність закралася якась помилка. По-друге, коли змінилися кількість і склад майна, що належить підприємству та оподатковується цими податками (продали/купили/ліквідували тощо). По-третє, коли посеред року несподівано з’явилася податкова пільга або змінилася ставка податку. Загалом, причин подати уточненку більш ніж достатньо.

Щоб ви не сушили голову, як це зробити, пропонуємо вам цей тематичний номер.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 88

Обліковуємо результати перевірки

Податкова перевірка — процедура, скажемо відверто, малоприємна. Тому з таким нетерпінням чекаєш її закінчення. Адже кожен робочий день, прожитий із перевіряючими, можна сміливо зараховувати як цілий відпрацьований тиждень.

І ось усе вже у минулому. Контролери підбивають підсумки і оголошують вирок: ☺ (1) заниження податку на прибуток плюс штраф і пеня; (2) завищення від’ємного значення з податку на прибуток; (3) завищення від’ємного значення з ПДВ плюс штраф; (4) штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної.

Якими записами відобразити усе це у бухобліку? Чи треба щось виправляти в податковій звітності? Відповіді — у пропонованій статті.

Н. Адамович, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 89, с. 5

Професія — директор

Хто такий директор? У першу чергу він — виконавчий орган юридичної особи (голова виконавчого органу, якщо такий орган є колегіальним). Саме директор здійснює оперативне управління підприємством. Він представляє юридичну особу перед третіми особами (держорганами, органами місцевого самоврядування, судами, контрагентами тощо).

Крім того, директор — це найманий працівник. Тобто на нього, як і на усіх його підлеглих, повною мірою поширюються норми трудового права. Це також накладає відбиток на правовий статус директора. У тому числі, на порядок прийняття на цю посаду, звільнення, оплати праці, гарантій і т. д.

Так і хочеться сказати словами з пісні — його служба й небезпечна, і важка! ☺ Як обійти небезпеки і здолати труднощі, читайте в тематичному номері про директора і для директора.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 90

Як скласти ЦПД: практичні поради

Чи можна в тому або іншому випадку оформити ЦПД? Саме це питання сьогодні б’є усі рекорди на нашій «гарячій лінії». Здавалося б, жодних проблем бути не повинно. Адже свободу договору начебто ніхто не відміняв... ☺

Але до такого рішення треба підійти з обережністю. Особливо з урахуванням того, що перевіряючим усюди ввижаються приховані трудові відносини. То як же скласти ЦП-договір, щоб він не викликав запитань? Що в ньому краще написати, а чого не варто?

Передусім, запам’ятаєте, що винагорода за ЦПД — це не заробітна плата. Тому не пишіть в договорі: «винагорода виплачується в дні заробітної плати у замовника», «...двічі в місяць», «...раз на місяць» (з будь-якою іншою фіксованою періодичністю).

Крім того, виключіть із ЦПД усі згадки про трудові відносини. Жодних відпусток, відряджень, доган і звільнень! Передбачте краще відповідальність за ЦКУ.

Решту бліц-рекомендацій читайте в статті.

Н. Амброзяк, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 91, с. 20

Операції з третіми особами

Як правило, в уявленні пересічних громадян договір або будь-яка інша угода — це відносини між двома сторонами. Проте в юриспруденції не завжди третій — зайвий. Згадайте хоча б договори переведення боргу, відступлення права вимоги і поруки. Чи ситуації, при яких зобов’язання виконується на користь третьої особи або третьою особою, коли третій платить/відвантажує/отримує оплату/отримує товар.

У цьому тематичному номері розглянуті питання, що стосуються юридичних та облікових нюансів операцій, в яких з’являється саме такий третій.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 92

У всіх однакова зарплата. Порушення?

З одного боку, підприємства мають право самостійно визначати свою організаційну структуру, встановлювати чисельність працівників і штатний розпис. З іншого, більшість роботодавців навіть не замислюються про те, що така самостійність пов’язана із рядом обмежень, яких закон вимагає дотриматися.

Приміром, підприємство нараховує і виплачує усім працівникам зарплату в однаковому розмірі. Чи є це порушенням трудового законодавства?

Відповідь на це запитання залежить від «начинки» зарплати. Щоб зрозуміти, про що йде мова, доведеться розглянути дві ситуації. Перша — коли у всіх працівників однакова зарплата, оскільки у них у всіх однакові оклади. Друга — у всіх працівників однакова зарплата, оскільки є «трудова» доплата до мінзарплати.

Що можна, а чого ні? Яка відповідальність чекає на порушників. Як вивернутися так, щоб і рибку з’їсти, і на люстрі погойдатися? ☺

Л. Ушакова, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 93, с. 3

Річна інвентаризація

Наближається кінець року, а отже й обов’язкова щорічна інвентаризація. І хоча ця процедура не нова і кожне підприємство має з нею справу мінімум раз на рік, запитання про порядок проведення інвентаризації і документування її результатів все одно залишаються.

Цей спецвипуск допоможе вам із ними розібратися. З нього ви дізнаєтеся як про загальні інвентаризаційні моменти, так і про нюанси інвентаризації різних видів активів і зобов’язань: основних засобів, нематеріальних активів, запасів, незавершеного будівництва і ремонтів, каси, розрахунків з дебіторами і кредиторами, витрат і доходів майбутніх періодів, а також забезпечень і резервів.

Окрім описової частини, на сторінках цього номера ви знайдете зразки заповнення багатьох інвентаризаційних документів — інвентаризаційних описів, актів інвентаризації і звіряльних відомостей. До того ж ви дізнаєтеся, як правильно відображати результати інвентаризації в обліку. І на завершення — про відповідальність, яка загрожує матеріально відповідальним особам у разі виявлення інвентаризаційних нестач.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 94

Пристрасті за податковою накладною

Значення податкової накладної (ПН) для платників ПДВ переоцінити важко. Правильно оформлена і своєчасно зареєстрована ПН — одночасно запорука міцного сну, без штрафів і блокувань для продавця, і гарантія податкового кредиту для покупця. Тому-то саме правильності складання ПН, а точніше, пошуку помилок у них, податківці приділяють особливу увагу.

Ну а ми, зі свого боку, підказуємо вам, як цих помилок уникнути. У цьому тематичному номері розібраний «дотла» порядок заповнення ПН практично для будь-якої оподатковуваної операції: від звичайнісінької ПН, виписаної платником ПДВ на такого ж платника за фактом постачання товарів, оподатковуваних за ставкою 20 %, до значно рідкісніших ПН у туризмі, на постачання сільгосппродукції, на міжнародні перевезення та на давальницькі операції.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 96

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі