Теми статей
Обрати теми

Переплати з ПДВ: окрема історія

Солошенко Людмила, податковий експерт
Відомо, що у ПДВ є своя специфіка: податок треба сплачувати через електронний ПДВ-рахунок. Тому особливий порядок сплати ПДВ визначає й особливості обліку переплати. Про те, коли може з’являтися переплата з ПДВ і як її можна використати, поговоримо в статті.

Утворення переплати

Зазвичай, ПДВ-переплата може з’являтися, якщо:

податок за деклараціями (чи уточнюючими розрахунками (УР)) помилково був сплачений не через електронний ПДВ-рахунок, а прямо до бюджету;

— платником виправляються помилки (завищення податкових зобов’язань (ПЗ)) і поданий зменшуючий УР для зменшення надміру сплаченої суми ПДВ;

— платник сплатив за ППР донараховані суми (податок, штрафні санкції), а при судовому оскарженні суд визнав ППР неправомірним і скасував його.

Таким чином, переплата може виникати в тих випадках, коли платник сплатив платежі надміру (п.п. 14.1.115 ПКУ). Суму переплати, що виникла, відображають в інтегрованій картці платника (ІКП). Причому зазвичай дані податкової звітності проводять в ІКП граничним строком сплати зобов’язань (тобто орієнтовно 30-го числа), а дані УР — датою його подання (п.п. 2 п. 4 розд. IV Порядку № 5*). І після цього вже повинно бути видно переплату в ІКП.

* Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Мінфіну від 12.01.2021 № 5.

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі