Правильна первинка: яка вона та чи є важливою? Якою має бути правильна первинка? А що як первинка не ідеальна (є помилки, неточності тощо), чи можна госпсуб’єкту себе захистити? Чи усі помилки критичні? На що звертають увагу податківці? Ці і ще багато інших питань ми розглянемо у тематичному номері «Податки & бухоблік», 2024, № 81. Обов’язково зануримося у найбільш поширені проблеми щодо найпопулярніших документів: накладних, актів (у тому числі про надання послуг), ТТН, подорожніх листів, чеків РРО. Згадаємо і про електронну первинку. Втім ми не залишимо поза увагою і документи, які первинкою не є, але від того не менш важливі (калькуляції, рахунки, трудова документація). Отже, почнемо зі статті, в якій розберемося із загальними питаннями щодо первинних документів.
Накладна / акт на послуги: типові помилки і практичні ситуації Приділимо увагу найпоширенішим помилкам, яких припускаються в обов’язкових реквізитах таких первинних документів, як видаткова накладна та акт виконаних робіт / наданих послуг. Заразом наведемо шляхи виходу з нестандартних ситуацій.
ТТН: перевіряємо правильність заповнення При перевезенні вантажів автомобільним транспортом завжди оформляється товарно-транспортна накладна (ТТН). За сумною традицією, вона є об’єктом особливої уваги контролюючих органів. Що треба знати про заповнення ТТН, аби убезпечити себе від непомірних прискіпувань фіскалів, читайте в цій статті.
Типові помилки при заповненні подорожнього листа Попри те що типові форми подорожніх листів на автотранспорті давно скасовано, остаточно відмовитись від застосування цього документа не виходить і досі. Бо аж надто багато функцій, як важливих, так і другорядних, поєднував він у собі. Для чого може вам знадобитися зараз подорожній лист і як убезпечити себе від поширених помилок при його заповненні, читайте далі.
Рахунок — (не) первинний документ? Тепер розглянемо такий документ, як рахунок. Чи обов’язково виставляти рахунки? За яких умов рахунок може стати повноцінним первинним документом? Чи залежить від кількості рахунків кількість податкових накладних, що складаються? Розбираємося.
Помилки в обов’язкових реквізитах чека РРО: справжні й уявні На сьогодні маємо 31 обов’язковий реквізит фіскального чека. І це, побоюємося, не межа — Мінфін планує збільшити їх кількість до 35! Одним словом, платнику є де помилитися, а фіскалам — де ловити рибку в мутній воді. Щоб ви якомога рідше потрапляли на їх гачок, систематизуємо вимоги до заповнення обов’язкових реквізитів.
Табель обліку робочого часу: помилився? Виправ! Табель обліку використання робочого часу — це документ, без якого не обійтися при розрахунку заробітної плати. Помилки в ньому можуть дорого коштувати роботодавцеві. Особливо, якщо вони призвели до заниження суми зарплати чи невиконання мінімальних гарантій в оплаті праці. А ще табелі дуже любить перевіряти Держпраці. Тож краще не помилятися при їх заповненні. Якщо ж вже помилка допущена, безпечніше її виправити, ніж приховувати. Про помилки (описки) в табелі та механізм їх виправлення говоримо прямо зараз.
Виправляємо помилки у трудовій книжці З 10.06.2021 паперова трудова книжка не є обов’язковим документом. Разом з тим, якщо працівник вимагає, роботодавець повинен внести до неї записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення, а також про нагородження та заохочення. При цьому ніхто не застрахований від помилок. Як бути, якщо до трудової книжки працівника внесли неправильний запис? Про це ви дізнаєтесь прямо зараз.