№11

Місцеве самоврядування, листопад, 2020/№ 11 Інші номери журналу ›
  • Місцеві ради — 2020. Декларування, спецперевірка і Тематика наслідків місцевих виборів і організації діяльності «нових і старих» рад у 2020 році нікому не дає спокою. Після проведеної виборчої кампанії наших читачів хвилює питання щодо подання депутатами та посадовими особами декларацій! З урахуванням кількості запитань, що надходять до редакції «МС», ми вирішили дати рекомендації щодо усіх можливих варіантів декларування.
  • Закон № 907 і не тільки, або Про долю місцевих бюджетів Довгий час проєкт Закону України № 3614 від 09.06.2020 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» бентежив усіх, хто цікавився місцевим самоврядуванням. Адже від нього залежало дуже багато: і ресурс місцевих бюджетів, і добробут громад, і ще багато важливих питань, зокрема доля бюджетів районів та територіальних громад. 15 липня Верховна Рада України прийняла у першому читанні проєкт Закону № 3614 і лише 17 вересня ухвалила проєкт у другому читанні та в цілому як Закон. 22 вересня документ направлено на підпис Президенту України. І вже 12 жовтня ми змогли побачити підписаний Закон України від 17.09.2020 № 907-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»1, який набрав чинності вже 14 жовтня. Наголосимо: необхідність відповідних змін до Бюджетного кодексу зумовлювалась тим, що 16 квітня Верховна Рада ухвалила Закон України від 16.04.2020 № 562-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», а 17 липня Верховна Рада України ухвалила постанову від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів». Новий адміністративно-територіальний устрій базового та районного рівнів потребував відповідних змін правових засад функціонування бюджетної системи України. Крім того, потребували «узаконення» окремі норми «майбутнього» Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», проєкт якого, зокрема, передбачає реалізацію «горизонтального вирівнювання» з 2021 року лише для обласних бюджетів та бюджетів громад (а для цього потрібно було внести зміни до Бюджетного кодексу України).
  • Майно, активи та зобов`язання: а чи є відповіді? Тема місцевих виборів у 2020 році нікого не залишила осторонь. Сьогодні маємо цікаву картину щодо ситуації, яка спостерігається усією країною. Щодня до редакції надходить безліч «фінансових» запитань, на які, у разі відсутності нормативно-правової бази, складно знайти правильну відповідь. Сподіваємось, що скоро цифри 3651-д знайдуть своє відображення у нормативно-правових актах, а поки що спробуємо розібратись із тим, що маємо наразі. Давайте пірнати у чинні вимоги та дивитись, що ми маємо та на які запитання можна отримати хоча б якісь відповіді.
  • Знову про номер скликання... А у вас сесія буде під № VIII? Станом на сьогодні у більшості представників місцевого самоврядування виникають запитання щодо номеру скликання рад, які обрані на перших виборах 25 жовтня 2020 року. І знаєте, навіть не дивно. Весь період проходження перших виборів в нашій державі ми на це запитання відповідали кожній новоутвореній раді знову і знову. Відповімо і цього разу.
  • Організація засідань ради в період карантину (помаранчева та червона зони) 23.10.2020 набули чинності зміни до постанови КМУ від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»1, якими подовжено карантинні обмеження до 31.12.2020. Нагадаю, що наразі у нас діє адаптивний карантин, який передбачає поділ країни на зони: «зелена», «жовта», «помаранчева» та «червона», які встановлюють різні рівні обмежень. Давайте разом розбиратись із правилами проведення засідань ради в зонах з найбільшими обмеженнями.
  • Скорочення та звільнення посадових осіб ОМС після приєднання От і пройшли перші вибори, громади об’єднались. Наразі штатна чисельність усіх приєднаних громад, разом узятих, не відповідає потребам новосформованої громади. Постає запитання: що робити із штатом? Після визначення структури новоствореної ради та затвердження штатної чисельності у вас знайдуться люди, яких доведеться звільнити. Про те, як зробити це правильно та мінімізувати ризики поновлення на посаді за
  • Реорганізація ОМС: передача кадрових документів Яким чином необхідно діяти кадровій службі ОМС, які будуть доєднуватись, об’єднуватись тощо внаслідок формування нової мапи адмінтерустрою, яку ми отримали влітку? Таке запитання надійшло від одного з ОМС, тож відповідаємо.
  • Деякі кадрові питання Чи може особа, яка досягла 65-річного віку, претендувати на зайняття посади старости? Чи необхідно виплачувати компенсацію за невикористані щорічні відпустки, якщо сільським головою обрано ту ж саму особу? Такі запитання надійшли до редакції журналу — тож відповідаємо.
  • Сьогодні я, а завтра ти — депутат! Трохи про заміщення Нарешті вибори відбулися, маємо результати! Комусь пощастило більше, а комусь менше. Хтось мав бажання обратися й обрався, а хтось... або потрапив до лав запасних, або ж взагалі залишився «на узбіччі» ПОКИ що! Чому я так говорю? Бо шанс залишається завжди. При цьому він рівнозначний як для тих, хто став депутатом, так і для тих , хто не отримав бажаного статусу. Поговоримо про це.
  • Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно подання декларацій кандидатами в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, на посади сільських, селищних, міських голів та особами, обраними на ці посади Роз’яснення НАЗК від 26.08.2020 № 9
  • Нюанси «депутатських гарантій» для виборних посад 11 листопада ТВК оприлюднили результати виборів, а отже, перші сесії новообраних рад не за горами. Разом із першими сесіями надійдуть кадрово-фінансові питання, зокрема щодо забезпечення трудових прав депутатів, секретарів рад та їх голів. Про те, що на законодавчому рівні передбачено для таких випадків, і поговоримо .
  • Щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування осіб, що займають виборні посади Витяг із листа від 27.11.2015 № с02-122/389, № 1-237, № 386/015
  • Як доносити інформацію до Подивіться на мешканців вашої громади. Є молодь, яку ви дуже хочете долучити до активного життя у громаді. Є сім’ї, діти яких ходять у дитячий садок чи школу. Є підприємці, найбільш зацікавлені своїм бізнесом та його розвитком. Є люди похилого віку, вони досить часто вже на пенсії і мають багато вільного часу. У вашій громаді живуть різні люди. І з кожною з цих груп хоч раз, але доведеться поговорити, доведеться донести інформацію про вашу діяльність. Когось ви схочете долучити, когось проінформувати про нові умови, а перед кимось із них ви будете змушені звітувати про свою роботу. Хоча, звичайно, звітувати ви маєте перед усіма, тому що ви представляєте їх інтереси у владі. Тож як побудувати взаємодію з мешканцями, читайте в цьому матеріалі.
  • Креативні ідеї використання вільних будівель, які розташовані на території ради Після місцевих виборів 2020 року країна увійде у нову епоху, в якій кардинально зміниться географія районів та громад. Нові об’єднані громади, що цілком логічно, будуть проводити аудит усіх матеріальних активів громади. Серед іншого постане запитання: що робити зі старими будівлями, які розташовані на вашій території? Як надати їм нове життя, щоб вони приносили користь людям і гроші в бюджет? Більш того, будівлі, що не використовуються, можуть бути не тільки у комунальній власності, але й бути приватними. Втім, навіть в таких випадках ми дослідили іноземний досвід і можемо показати нашим читачам цікаві приклади реновації будівель за підтримки місцевих громад, коли групи ініціативних людей, підприємці, або активісти отримують гранти від своїх ОМС.
  • Що робити із пасивністю громадян? Доволі часто в момент, коли ми, ідеалісти з редакції, пропонуємо ОМС збирати ідеї місцевих мешканців для реалізації певних проєктів у громаді, у відповідь чуємо, що це не завжди є можливим, адже громадяни здебільшого в цьому не зацікавлені. Маємо погодитись, що досить часто це є правдою. Але, можливо, громадяни не є пасивними за своєю сутністю — вони просто не довіряють, не хочуть, не знають як. Переконані, що питання полягає в тому, як в цілому ОМС пропонує ці ідеї подавати. У цьому матеріалі запропонуємо навіть не стільки якусь «чарівну паличку» — інструмент, який змусить громадян стати в чергу під вашим кабінетом зі своїми ідеями. Поглянемо разом з вами на вже наявні інструменти та засоби комунікацій та подумаємо, як їх поліпшити, щоб мотивувати громадян подавати свої ідеї до ОМС.
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд