ПДВ у туроператора Сьогодні пропонуємо поглянути на незвичайний світ туризму «зсередини» — з облікового боку очима бухгалтера. І насамперед торкнемося ПДВ. Тут море своїх нюансів і в турагента, і в туроператора. Розпочнемо з туроператора.
ПДВ у турагента Тепер розглянемо, як ідуть справи в ПДВ-обліку турагентів — «помічників» туроператорів. У них — свої «родзинки». Причому в цій статті звернемо увагу на класичний варіант відносин між туроператором і турагентом — на підставі посередницького договору. Що стосується специфіки інформаційно-консультаційних послуг, то її розглянемо в окремій статті.
Бухоблік у туроператора Після того, як ми розібралися з ПДВ — найважливішим обліковим питанням для учасників ринку туристичних послуг — приділимо трохи уваги також і питанням бухобліку. Починаємо з туроператора, якому присвячуємо цю статтю!
Бухоблік у турагента У цій статті поговоримо про бухоблік у іншого учасника ринку туристичних послуг — турагента.
Доля турагента на ЄП На відміну від небагатьох великих туроператорів, які всі на видноті, дрібніших суб’єктів турдіяльності, що мають статус турагентів, як сказав поет: «тьмы, и тьмы, и тьмы»*... Причому багато хто з них користується можливістю роботи на ЄП.
Розрахунки з покупцями турпродуктів Як відомо, «денежки чужие не достаются без труда»*... Але навіть якщо покупець турпродукту готовий віддати їх вам без жодних сумнівів, це ще не означає, що процес подібної «віддачі» не вимагатиме від вас дотримання встановлених правил та обмежень.
Повернення грошей туристові: коли є оподатковуваний дохід? Яким би стабільним не був туроператор, але іноді і йому доводиться повідомляти туристові про зміни в запланованій турпрограмі і переглядати вартість уже оплаченого турпродукту. Що відбувається, якщо в результаті таких змін туристові повертаються певні суми? Чи стають вони його доходом? Чи потрібно обкладати їх ПДФО і ВЗ? Чи стягувати з них ЄСВ? Давайте, друзі, знайдемо відповіді на ці запитання разом.
За турпутівкою... у відрядження Турагентства часто направляють своїх працівників (менеджерів з туризму) в рекламні тури за кордон, організовані туроператором. Зазвичай такий тур включає послуги з розміщення, перевезення, харчування, екскурсійні послуги, послуги гідів-перекладачів, а також інші послуги, які надаються з метою ознайомлення з турпродуктом туроператора. Чи можна розглядати таку «розвідувальну» поїздку як відрядження працівника? Зараз дізнаємося.
Турагент, який «забагато знав»... На сайті туроператора наведено асортимент турпродуктів із зазначенням їх ціни, але передача турпродукту турагентам оформляється за меншою ціною, що включає деяку невелику фіксовану суму, що оформляється як винагорода турагента. При цьому турпродукт реалізується туристу турагентом саме за тією ціною, що зазначена на відповідний турпродукт на сайті туроператора, причому сума «вершка» частенько оформляється турагентом як плата туриста за інформаційно-консультаційні послуги, надані самим турагентом.