№84

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2017/№ 84 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • «Трудові» перевірки і відповідальність крізь призму кадрових документів Кадри — це основні сила і потужність кожного підприємства. Адже саме старанна робота цих «бджілок» наповнює «казну» роботодавця благодатним «медком». Водночас наявність найманих працівників породжує численні паперові клопоти. Адже прийняття на роботу і звільнення кожного співробітника необхідно супроводити певним документальним оформленням. Ну і сама трудова діяльність працівників, звичайно, не обходиться без документування. А ще ж слід скласти документи, що регулюють трудовий процес: колективний договір, правила внутрішнього трудового розпорядку, штатний розпис, посадові та робочі інструкції, і за необхідності періодично оновлювати їх. Зі складанням основних «трудових» документів ми і розбиратимемося в цьому спецвипуску. Крім того, тут ми поговоримо про те, в яких випадках і яку кадрову документацію може вимагати у вас інспектор праці при проведенні контрольних заходів. Також ви дізнаєтеся про відповідальність, передбачену за відсутність тих чи інших документів. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, експерт з питань оплати праці Наталя Білова, податковий експерт Наталія Чернишова та юрист Наталя Амброзяк.
  • Колективний договір Трудові відносини на підприємстві регулюються як законодавством України, так і внутрішніми документами суб’єкта господарювання. Головним документом, який регламентує виробничі, трудові, соціально-економічні відносини й узгоджує інтереси працівників і роботодавців, є колективний договір (ст. 10 КЗпП).
  • Правила внутрішнього трудового розпорядку Правила внутрішнього трудового розпорядку визначають трудовий розпорядок підприємств, установ і організацій* (ст. 142 КЗпП). Мета цього документа — зафіксувати домовленості сторін трудового договору з таких основних кадрових питань: — прийняття на роботу і звільнення з роботи; — основні права й обов’язки працівників; — основні обов’язки власника або уповноваженого ним органу; — установлення робочого часу і часу відпочинку на підприємстві; — надання відпусток; — заохочення за успіхи в роботі; — установлення відповідальності за порушення трудової дисципліни; — інші положення, що стосуються організації роботи на підприємстві.
  • Штатний розпис Згадку про цей документ ми знаходимо в ч. 3 ст. 64 ГКУ, яка надає право підприємствам самостійно визначати свою організаційну структуру, встановлювати чисельність працівників і штатний розпис.
  • Посадові (робочі) інструкції Кожен працівник повинен чітко знати свої права, завдання й обов’язки за займаною ним посадою (виконуваними ним роботами), а також бути повідомлений про відповідальність, яка йому загрожує за невиконання або неналежне виконання покладених на нього функцій. Усю цю інформацію включають у посадові (робочі) інструкції, з якими працівників ознайомлюють під підпис. Як правильно скласти такий документ, ви дізнаєтеся прямо зараз.
  • Рух кадрів (ч. 1) У попередніх розділах спецвипуску ми розглянули «кістяк» трудової документації, яку складають ще до початку трудового процесу і за необхідності періодично оновлюють. Тепер же поговоримо про документи, складання яких обумовлене рухом кадрів. Тут ми розглянемо документи, пов’язані з прийняттям на роботу, внутрішнім переміщенням і звільненням працівників.
  • Рух кадрів (ч. 2)
  • Робота і відпочинок: документальне оформлення (ч. 1) Крім руху кадрів, необхідно правильно документувати і процес праці. З цього розділу ви дізнаєтеся, як оформити залучення працівників до надурочної роботи, а також до роботи у вихідні та святкові (неробочі) дні. Далі ми розповімо про встановлення працівникам неповного робочого часу і направлення їх у відрядження. Крім того, зупинимося на оформленні наданих відпусток: щорічних, навчальних і «за свій рахунок».
  • Робота і відпочинок: документальне оформлення (ч. 2)
  • Виплачуємо лікарняні та декретні Роботодавець самостійно не може приймати рішення про виплату працівникам допомоги за рахунок коштів Фонду соціального страхування (далі — Фонд). Ви в цьому легко переконаєтеся, зазирнувши в ч. 3 ст. 30 Закону № 1105. Там чітко сказано, що рішення про призначення матеріального забезпечення і надання соціальних послуг приймає комісія із соціального страхування, створена на підприємстві (обраний уповноважений*). Така комісія (уповноважений) виконує свої функції відповідно до Положення № 25.
  • Перелік використаних документів
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі