(044) 581-10-10 Передзвоніть менi

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2017/№ 84 спецвипуск

  • «Трудові» перевірки і відповідальність крізь призму кадрових документів Кадри — це основні сила і потужність кожного підприємства. Адже саме старанна робота цих «бджілок» наповнює «казну» роботодавця благодатним «медком». Водночас наявність найманих працівників породжує численні паперові клопоти. Адже прийняття на роботу і звільнення кожного співробітника необхідно супроводити певним документальним оформленням. Ну і сама трудова діяльність працівників, звичайно, не обходиться без документування. А ще ж слід скласти документи, що регулюють трудовий процес: колективний договір, правила внутрішнього трудового розпорядку, штатний розпис, посадові та робочі інструкції, і за необхідності періодично оновлювати їх.
    Зі складанням основних «трудових» документів ми і розбиратимемося в цьому спецвипуску. Крім того, тут ми поговоримо про те, в яких випадках і яку кадрову документацію може вимагати у вас інспектор праці при проведенні контрольних заходів. Також ви дізнаєтеся про відповідальність, передбачену за відсутність тих чи інших документів. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, експерт з питань оплати праці Наталя Білова, податковий експерт Наталія Чернишова та юрист Наталя Амброзяк.
  • Колективний договір Трудові відносини на підприємстві регулюються як законодавством України, так і внутрішніми документами суб’єкта господарювання. Головним документом, який регламентує виробничі, трудові, соціально-економічні відносини й узгоджує інтереси працівників і роботодавців, є колективний договір (ст. 10 КЗпП).
  • Правила внутрішнього трудового розпорядку Правила внутрішнього трудового розпорядку визначають трудовий розпорядок підприємств, установ і організацій* (ст. 142 КЗпП).
    Мета цього документа — зафіксувати домовленості сторін трудового договору з таких основних кадрових питань:
    — прийняття на роботу і звільнення з роботи;
    — основні права й обов’язки працівників;
    — основні обов’язки власника або уповноваженого ним органу;
    — установлення робочого часу і часу відпочинку на підприємстві;
    — надання відпусток;
    — заохочення за успіхи в роботі;
    — установлення відповідальності за порушення трудової дисципліни;
    — інші положення, що стосуються організації роботи на підприємстві.
  • Штатний розпис Згадку про цей документ ми знаходимо в ч. 3 ст. 64 ГКУ, яка надає право підприємствам самостійно визначати свою організаційну структуру, встановлювати чисельність працівників і штатний розпис.
  • Посадові (робочі) інструкції Кожен працівник повинен чітко знати свої права, завдання й обов’язки за займаною ним посадою (виконуваними ним роботами), а також бути повідомлений про відповідальність, яка йому загрожує за невиконання або неналежне виконання покладених на нього функцій. Усю цю інформацію включають у посадові (робочі) інструкції, з якими працівників ознайомлюють під підпис. Як правильно скласти такий документ, ви дізнаєтеся прямо зараз.
  • Рух кадрів (ч. 1) У попередніх розділах спецвипуску ми розглянули «кістяк» трудової документації, яку складають ще до початку трудового процесу і за необхідності періодично оновлюють. Тепер же поговоримо про документи, складання яких обумовлене рухом кадрів. Тут ми розглянемо документи, пов’язані з прийняттям на роботу, внутрішнім переміщенням і звільненням працівників.
  • Рух кадрів (ч. 2)
  • Робота і відпочинок: документальне оформлення (ч. 1) Крім руху кадрів, необхідно правильно документувати і процес праці. З цього розділу ви дізнаєтеся, як оформити залучення працівників до надурочної роботи, а також до роботи у вихідні та святкові (неробочі) дні. Далі ми розповімо про встановлення працівникам неповного робочого часу і направлення їх у відрядження. Крім того, зупинимося на оформленні наданих відпусток: щорічних, навчальних і «за свій рахунок».
  • Робота і відпочинок: документальне оформлення (ч. 2)
  • Виплачуємо лікарняні та декретні Роботодавець самостійно не може приймати рішення про виплату працівникам допомоги за рахунок коштів Фонду соціального страхування (далі — Фонд). Ви в цьому легко переконаєтеся, зазирнувши в ч. 3 ст. 30 Закону № 1105. Там чітко сказано, що рішення про призначення матеріального забезпечення і надання соціальних послуг приймає комісія із соціального страхування, створена на підприємстві (обраний уповноважений*). Така комісія (уповноважений) виконує свої функції відповідно до Положення № 25.
  • Перелік використаних документів
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 83
  • № 82
  • № 81
  • № 80
  • № 79
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить