Чим запам’ятався жовтень

Податки & бухоблік Листопад, 2019/№ 88
В обраному У обране
Друк

Виправлення зарплатних помилок

Розрахунок та нарахування зарплати — робота для бухгалтера зі сталевими нервами. ☺ Адже результат цієї роботи перебуває під пильним контролем не лише працівників підприємства (напевно, на кожному підприємстві є такі «товариші», які впевнені, що бухгалтер із зарплати їм недонараховує), а й інспекторів праці. Проте від помилок не застрахований ніхто… Їх виправленню присвячений цей тематичний номер.

Трапляється всяке. Замотався, відволікли, засмикали — і… працівникові нарахована зарплата в меншій сумі. Що робити бухгалтеру в такій ситуації? Звичайно ж, донараховувати. Це — єдино правильний вихід. Про те, на що звернути увагу при такому донарахуванні, розповідає окрема стаття номера.

Але можлива й зворотна ситуація: нарахували зайву суму. На жаль, утримати з працівника надміру виплачене вийде не завжди. Хто ж забороняє та коли можна? Відповідь на це запитання теж є у номері.

Гаразд, розрахували ви суму, яку потрібно доплатити (ну або яку було помилково нараховано) працівникові. Наступний етап — правильно відобразити її в обліку та звітності. Решта матеріалів номера — саме про це.

«Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 79

Мала фінзвітність

Зовсім нещодавно Мінфін уніс цілу низку змін до бухгалтерської нормативки. Переважно вони стосуються правил ведення бухобліку та складання фінзвітності мікро- і малими підприємствами, які звітують за спрощеною формою. Які наслідки цих змін для «малюків» і як вони вплинули на строки подання «малої» фінзвітності? Хто ті щасливці, які мають право складати скорочену за показниками фінзвітність?

А де взагалі проходить межа між малими та мікропідприємствами? Як не проґавити момент, коли, наприклад, мале підприємство повинне залишити свою колишню групу і перейти до розряду мікропідприємств (і навпаки)? Скільки «коштуватиме» неподання «малої» фінзвітності за 9 місяців 2019 року? Що буде, якщо мале підприємство помилково подасть звітність за 9 місяців не за тією формою (за формою «мс» замість «м»)?

Чи може мале підприємство складати повну фінзвітність? У якому складі подавати тоді її за рік: як за квартал — лише дві форми (Баланс і Звіт про фінрезультати) чи по повній — усі п’ять форм? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете в черговому тематичному номері.

«Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 81

Подаємо розблокувальні документи

Про факт зупинення реєстрації податкової накладної (ПН)/розрахунку коригування (РК) просигналізує квитанція. Вона надійде протягом операційного дня із зазначенням причин блокування. Таку відмовну квитанцію надсилають в автоматичному режимі одночасно як постачальнику, так і покупцю. Тільки після отримання квитанції ви маєте право надати розблокувальні документи.

Подати такі документи продавець може лише у межах 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкових зобов’язань (ПЗ), відображених у ПН/РК. Причому у разі зупинення реєстрації РК на зменшення ПЗ письмові пояснення та копії документів також подає постачальник товарів/послуг.

Про які документи йдеться? У якій формі та в які строки їх подавати? Чи потрібно засвідчувати копії? Чи можна продовжити строк подання розблокувальних документів? Як діяти в разі блокування зменшуючого РК? Як вийти із зони ризиковості? Прочитайте цю статтю — і ви все дізнаєтеся!

Т. Войтенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 82, с. 2

Виправлення помилок з ПДВ

«Не помиляється лише той, хто нічого не робить». Без сумніву, фраза доволі банальна, однак завжди актуальна. Якщо вже так виходить, що від помилок нам не вберегтися, навчімося правильно їх виправляти.

Якщо платник ПДВ самостійно виявить помилку в раніше поданій ним ПДВ-декларації, спосіб виправлення залежатиме від того, минув строк подання помилкової декларації чи ні.

Так, якщо помилка виявлена в декларації, строк подання якої: (1) ще не минув, платник подає податкову декларацію зі статусом «Звітна нова»; (2) минув (але в межах строку позовної давності, встановленого ст. 102 ПКУ) — подає уточнюючий розрахунок як окремий від ПДВ-декларації документ. При цьому в поточній декларації платник ПДВ виправити помилку не може.

Охопити всі нюанси у двох абзацах не вийде. Тому пропонуємо вам цілий номер, присвячений цій темі.

«Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 83

Страховий стаж: від загального до деталей

Розмір лікарняних і декретних безпосередньо залежить від страхового стажу працівника. Умовно страховий стаж можна розподілити на загальний і спеціальний.

Загальний страховий стаж підкаже, який відсоток середньоденної зарплати (50, 60, 70, 80, 100 %) слід використати для визначення суми денної виплати при розрахунку лікарняних. Його ми обчислюємо за весь період трудової діяльності (сплати страхових внесків) до моменту настання страхового випадку.

Спеціальний страховий стаж допомагає визначитися з необхідністю застосування спецобмежень за розміром лікарняних і декретних. Цей страховий стаж обчислюємо за 12 місяців перед настанням страхового випадку. І головне, як завжди, для бухгалтера — не помилитися!

Але в усьому цьому варто увагу звернути на те, що визначення поняття «страховий стаж» та принципи його обчислення змінювалися неодноразово. У результаті, щоб розрахувати страховий стаж працівника, доводиться орієнтуватися на три контрольних дати — 28.02.2001 р., 01.01.2011 р. та 01.01.2016 р.

Інші подробиці — у статті.

О. Огай, «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 84, с. 5

Облік у ФОП

Цей спецвипуск для тих, хто або вже став підприємцем, або тільки збирається ним стати. З нього ви зможете дізнатися все найважливіше про правила роботи на загальній і спрощеній системах оподаткування.

Розмову про підприємців ми вирішили розпочати з єдиноподатників. Щоправда, платників єдиного податку групи 4 довелося залишити осторонь. Вони варті окремої бесіди поза цим спецвипуском. Тут же ґрунтовно розберемо питання, що стосуються роботи підприємців-єдиноподатників груп 1 — 3. Встановлені обмеження, особливості оподаткування, облік їх доходів і витрат, декларування, відповідальність, порядок здійснення розрахунків — усе це ви знайдете в цьому номері.

На жаль, але через певні обмеження стати єдиноподатником може не кожен підприємець. Тоді для нього можливий інший шлях — загальна система оподаткування. Якщо ви змушені були перейти до загальносистемників або обрали такий варіант за власним бажанням, теж запрошуємо до цього спецвипуску.

«Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 85

Якщо дохід перевищив 20 мільйонів

20 мільйонів гривень — знакова сума для платників податку на прибуток.

При розрахунку 20-мільйонного ліміту орієнтуємося на річний дохід від будь-яких видів діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку. Сюди входять: дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні, фінансові та інші доходи. У розрахунку 20 мільйонів повинен брати участь саме чистий дохід від реалізації (тобто суми знижок і повернень, суми, належні комітентові, тут не враховуємо), а дохід від участі в капіталі викидати з розрахунку не варто.

Так-от, якщо дохід не перевищує цю сакральну суму, підприємство може визначати об’єкт оподаткування за бухгалтерськими даними, без коригування на різниці розд. III ПКУ, і звітувати один раз на рік.

Якщо ж дохід більше 20 млн, без коригувань уже не обійтися і подавати декларацію з податку на прибуток треба щокварталу. Але як бути малодохідному підприємству, що тільки-но переступило встановлену межу? «З коли» розпочинати жити за високодохідними правилами?

Наші відповіді — у цій статті.

О. Ольховик, «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 86, с. 4

Річна інвентаризація

Відому приказку «Курчат восени лічать» кожному бухгалтерові хочеться доповнити фразою: «І не лише курчат». Адже добігає кінця 2019 рік, тож настав час перерахувати активи та зобов’язання підприємства перед складанням річної фінзвітності, тобто провести їх інвентаризацію.

Нудна, здавалося б, процедура… Але скільки цікавих запитань виникає у зв’язку з її проведенням!

Як підготуватися до річної інвентаризації? Які документи оформляти для відображення її результатів? Як правильно показати результати інвентаризації у бухгалтерському та податковому обліку підприємства? Відповіді на ці та багато інших запитань ви знайдете в нашому традиційному тематичному номері.

«Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 87

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд