Для того, щоб розблокувати зупинені ПН/РК, слід подати податківцям (1) письмові пояснення та (2) копії підтвердних документів (п.п. 3 п. 11 Порядку № 1165* і п. 4 Порядку № 520**).
Розблокувальний пакет повинен містити всі документи, на які є посилання в договорі (включаючи специфікації та додаткові угоди) і які підтверджують реальність здійснення операції, зазначеної в заблокованій ПН/РК. Причому для розблокування ПН/РК важливо зробити акцент на конкретній операції і пояснити її прозорість. Однак
універсального вичерпного переліку необхідних пояснювальних документів взагалі не існує. Кожен випадок має підтверджуватися своїми документами
Іноді просто не може бути документів з об’єктивних причин (оскільки ще не відбулася якась подія, наприклад заблокована ПН складена на дату відвантаження товару і на момент подання розблокувальних документів оплата за нього ще не надійшла).
Проте наразі щодо заблокованих ПН/РК податківці можуть запросити у платника додаткові пояснення та/або копії документів, направивши повідомлення (код J/F1407801) із зазначенням, яких саме пояснень або копій документів їм не вистачило (п. 9 Порядку № 520). Тому цілком можливо, що після подання додаткових документів та пояснень розблокувати ПН/РК вийде з другої спроби (детальніше див. «Подання додаткових документів та пояснень для розблокування ПН на запит податківців» // «Податки & бухоблік», 2023, № 44).