№17

Податки та бухгалтерський облік, лютий, 2015/№ 17 Інші номери журналу ›
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
  • «Життя по-новому»: перехід ОЗ і НМА на бухгалтерські «рейки» От і здійснилася мрія законодавця про зближення податкового та бухгалтерського обліку основних засобів. «Малодохідним» платникам таке зближення, швидше за все, сподобається (тепер вони максимально орієнтуються на бухоблікові правила). А от «високодохідним» платникам доведеться заглиблюватися в оновлені правила податкового обліку. Але напевно і в тих, і в інших виникнуть запитання щодо «перехідних» основних засобів. Відповіді на багато з них ви знайдете в цій статті.
  • Критерій віднесення до ОЗ: податки та бухоблік Революційні зміни в сфері податку на прибуток здійснили законотворці з початку року. Торкнулися вони і вартісного критерію віднесення предметів до ОЗ або МНМА. Як цей показник облікового статусу предмета-«довгожителя» може тепер впливати на облік податку на прибуток у різних підприємств — розберемося в цій статті.
  • Різниця при нарахуванні амортизації: розкладаємо по поличках «Амортизаційна» різниця поповнила облік податку на прибуток зовсім недавно. Її сутність схожа на звичне для нас обмеження в нарахуванні «податкової» амортизації. Про нюанси розрахунку цієї різниці та її елементи читайте в цій статті.
  • Витрати на ремонти/поліпшення основних засобів: відображаємо по-новому Напевно у кожного підприємства у власності, ну або хоча б в оренді, є основні засоби. Куди ж без них? Будинок, автомобіль, виробниче і торговельне обладнання, меблі, комп’ютери, РРО тощо. Ці об’єкти необхідні для провадження господарської діяльності як повітря. І як би дбайливо ми до них не ставилися, а час від часу вони потребують ремонту. Зрозуміло, це вимагає від суб’єкта підприємництва певних витрат і часто чималих. Чи не так, друзі? На щастя, витрачені суми ми маємо право врахувати при обчисленні об’єкта оподаткування. Як це зробити в нових умовах, коли податковий та бухгалтерський облік стали близькі як ніколи? Пропонуємо вам разом з нами розібратися в цьому питанні. Приєднуйтеся!
  • Підладнуємо облікову політику під нові податковоприбуткові правила З 1 січня 2015 року Податковий кодекс України змінився… Ви, напевно, вже в курсі, що порядок визначення оподатковуваного прибутку пов’язали міцними узами з бухгалтерським обліком. Змінився і облік основних засобів. Така серйозна новація, ясна річ, не може пройти повз заведену на підприємстві облікову політику. Тому її тепер теж бажано підладнати під нові податковоприбуткові правила. Про те, як це зробити, ми з вами, шановні колеги, зараз і поговоримо.
  • Дооцінка/уцінка ОЗ: що чекати в податковому обліку? Продовжимо тему переходу обліку основних засобів (ОЗ) на нові «рейки». От назріло запитання: що зберемо в податковому обліку, якщо проведемо переоцінку ОЗ? Переоцінка ОЗ — справа добровільна. Тому, перш ніж її проводити слід перевірити, чи стане шкурка за вичинку для оподаткування. Давайте розберемося.
  • Зменшення/відновлення корисності: вплив на податковий облік Оцінка корисності основних засобів (ОЗ) — це обов’язкова на кінець року процедура для кожного підприємства. Уникнути її не вдасться. І хоча до дати проведення оцінки за 2015 рік ще далеко, дізнатися, як вплинуть її результати на податковий облік, гадаємо, будуть раді всі.
  • Інвестиційна нерухомість та новий податок на прибуток Як ви вже зрозуміли з попередніх статей, бухгалтерський облік — основа для податкового. Для малодохідних суб’єктів облік узагалі збігатиметься. Якщо раніше найбільші труднощі у бухгалтерів викликали ті операції, які в обох обліках відображалися по-різному, то зараз, схоже, навпаки — саме гармонізація обох обліків викличе хвилю нерозуміння. Приклад такої ситуації — облік інвестиційної нерухомості. Про неї й поговоримо.
  • На тобі, небоже… або Продаємо старий комп’ютер Щоб продати якийсь непотріб, треба спершу купити якийсь непотріб. (Е. Успенський. «Троє з Простоквашино») Комп’ютерне «залізо» підприємства все частіше потребує оновлення. З яким би запасом його не купляли, невдовзі з’ясовується, що його характеристики — майже як у того кіногероя — хороші, але маленькі… А от якщо запропонуєте його за адекватною ціною, то цілком імовірно, що покупця не доведеться шукати довго. Обидві сторони будуть задоволені: покупець — економією (чесно кажучи, уявною), бухгалтер — позбавленням від клопотів зі списанням/утилізацією. Щоправда, і в цю банальну ситуацію податкова реформа внесла нові нюанси. Давайте їх обговоримо.
  • Міняємо строк використання ОЗ У бухгалтерському та податковому обліку було встановлено один і той самий строк корисного використання (мінімальний з ПКУ). Доходи у нас невеликі і припускаємо, що за 2015 рік становитимуть менше 20 млн грн. Чи можна тепер переглянути (зменшити) цей строк для бухгалтерського і відповідно для податкового обліку? І якщо так, то як це зробити?
  • Повертаємо орендоване: куди подіти податкове поліпшення? На 1 січня 2015 року у нас значиться об’єкт основних фондів групи 3 «поліпшення орендованого складу». У лютому 2015 року склад повернено орендодавцю. Чи можна списати балансову вартість такого об’єкта в податковому обліку?
  • Календар бухгалтера на березень 2015 року
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі