ОСББ
Безумовно, вам так чи інакше доводилося чути про ОСББ. Ця абревіатура останнім часом постійно на слуху. Причина проста — до 1 липня ми всі як мешканці багатоквартирних будинків мали задуматися про подальшу долю свого житла. І вирішити її! Тож часу ще трохи є...
А варіантів, насправді, не так уже й багато: або створити це саме ОСББ, узявши управління своїм будинком у свої руки, або віддати його в управління «дядькові», інтереси якого часто прямо протилежні інтересам мешканців.
Цей тематичний номер — для тих, хто обрав перший варіант. Ну і, звичайно, для тих із вас, шановні колеги, хто вирішить узятися за ведення бухобліку у своєму (чи сусідньому) ОСББ.
Крім бухподатковооблікових тонкощів, у номері ви прочитаєте про те, як створити ОСББ, прийняти житловий будинок на його баланс, оформити трудові відносини з головою, приймати готівку, вирішити земельні питання та багато іншого.
«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 35-36
Відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами: від А до Я
Цикл із трьох статей, присвячений цій вічній темі, буде корисний усім бухгалтерам. А враховуючи, що серед них переважна більшість — жінки, ми впевнені, що до такого матеріалу в багатьох виникне не тільки професійний, а й особистий інтерес.
У які строки і ким замінити досвідченого фахівця, який пішов у відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами? Хто і як оплачує період декрету? Як розрахувати та оподаткувати такі виплати? У першій статті автор розбирає всі можливі ситуації і розгадує шаради від законодавців у світлі останніх змін.
У другій статті разом з автором крок за кроком ви пройдете по найпоширеніших ситуаціях при розрахунку декретних.
І нарешті, з третьої статті дізнаєтеся, як відобразити декретні у звітності підприємства, а саме, у звіті за формою Ф4-ФСС з ТВП, Податковому розрахунку за формою № 1ДФ і ЄСВшному звіті за формою № Д4.
І. Боярчук, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 35-36, с. 5, № 37, с. 7, № 39, с. 7
Транспортні послуги
Будь-яке підприємство, яке придбаває чи продає щось матеріальне, стикається з необхідністю його перевезення. При цьому замовником транспортних послуг може виступати як сторона, яка придбаває, так і та, яка продає. Але ким би не був замовник, витрати на транспортування мають бути відображені в його обліку. Як правильно їх відобразити? Про це — вступна стаття тематичного номера. А далі...
Особливості обліку експедиторських послуг, нюанси обкладення ПДВ міжнародних перевезень, правила оподаткування фрахту, загадки продажу автобусних квитків, варіанти оформлення перевезення з використанням бензину замовника, особливості використання «нестрогої» форми ТТН — такі теми решти статей.
Читайте із задоволенням. Ну і, зрозуміло, з користю.
«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 38
Торговельна точка з РРО
Не секрет, що розгалужена мережа торговельних точок — запорука процвітання підприємств торгівлі. Але у всього є свої плюси та мінуси. З одного боку, це дозволяє збільшити товарооборот підприємства, а з іншого — ускладнює процес організації його діяльності. Наприклад, виникає чимало запитань з приводу того, як організувати роботу з готівкою в підрозділах підприємства.
Бути чи не бути касовій книзі у торговельній точці? Коли і куди дівати готівку? Як оформити виручку, що «заночувала» у магазині? Як передати готівку до каси підприємства? Відповіді на ці запитання не такі вже й прості, але автор впорався з усіма. І ви впораєтеся! Якщо прочитаєте цю статтю.
А. Свіріденко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 39, с. 20
Касові операції
На продовження теми попередньої статті пропонуємо вам цілий спецвипуск. З нього ви дізнаєтеся, як організувати роботу з готівкою і які обов’язки касира, як документально оформити касові операції і як правильно заповнити касові документи/регістри, як розрахувати ліміт каси та не помилитися при готівкових розрахунках з урахуванням чинних обмежень у 10/150 тис. грн.
А ще ви знайдете тут усю інформацію про відповідальність у сфері готівкового обігу і багато іншої корисної інформації, пов’язаної з касовими операціями.
«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 40
«Лівопальний» акциз
Ще один цикл із трьох статей. Але їх загальна тема настільки гостра, що, боїмося, навіть такого обсягу може не вистачити, щоб висвітлити всі «лівопальні» питання. Ось тільки деякі з них.
Підприємство придбало талони на ПММ і вирішило частину з них перепродати. Чи потрібно для такої операції реєструватися платником акцизу з реалізації пального?
Підприємство через АЗС відпускає пальне за талонами і смарт-картами. Чи потрібно виписувати покупцю акцизну накладну, і якщо так, то коли?
У підприємства залишилося пальне, придбане колись для власних потреб. Чи можна реалізувати цей залишок іншому підприємству? Без акцизу та реєстрації? Якщо можна, як це правильно зробити?
Відповіді шукайте у перших двох статтях.
Окремий блок запитань пов’язаний з акцизними «пальними» складами. Їм присвячено третю статтю. Ну а ті запитання, що не увійшли до жодної з них, надсилайте до редакції — думатимемо разом.
О. Павленко, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 41, с. 14 і 19, № 43, с. 13
Виправлення помилок з прибутку
Другий рік обчислення «прибуткового» об’єкта оподаткування проводимо виходячи із бухгалтерського фінрезультату. Як наслідок, тепер ціна помилки, допущеної в бухобліку, істотно зросла. Адже такі помилки тією чи іншою мірою впливають на фінансовий результат, а отже, і на суму податку на прибуток. Про те, як їх виправити, оповідає перша стаття тематичного номера. Друга продовжує бухгалтерську тему — з неї ви дізнаєтеся, як відобразити зміну облікової політики в бухгалтерському обліку і як ця процедура впливає на облік податковий.
Ну а далі статті «податкові» — про загальні правила виправлення помилок у декларації з податку на прибуток, про те, як виправитися через уточнюючу і через поточну декларації, як заповнити декларацію після самовиправлення тощо.
Читайте, виправляйтеся — і надалі не помиляйтеся!
«Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 42
Коли книга — не бібліотечний фонд
Незважаючи на те що наразі всю інформацію можна знайти в електронній формі в Інтернеті, роль книг у житті людини, як і раніше, залишається значною. Особливо книг на професійні теми, які на відміну від професійних періодичних видань можуть зберігати свою цінність протягом багатьох років. З придбанням таких книг виникає потреба в їх правильному обліку, зберіганні, впорядкуванні, можливо, у створенні бібліотеки.
У статті розглядається, чи завжди потрібно створювати бібліотечний фонд на підприємстві і як відображати професійні видання (книги), що придбаваються, у бухгалтерському та податковому обліку.
Н. Альошкіна, «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 43, с. 17