№80

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2017/№ 80 Інші номери журналу ›
  • Нараховувати чи не нараховувати ПЗ при «безкоштовному» гарантійному ремонті? Лист ДФСУ від 18.07.2017 р. № 1262/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
  • Гарантійні зобов’язання виробників (продавців) Після продажу товарів покупцю виробник (продавець) втрачає право власності на них, проте це зовсім не означає, що із цієї миті він залишається без роботи. Уся річ у тому, що за законодавством навіть після продажу товару виробник (продавець) несе відповідальність за його якість і технічну справність. У свою чергу, покупець, якому дістався товар з дефектами, має право вимагати його заміни або ремонту. Але і це ще далеко не всі права споживачів та обов’язки виробників стосовно якості товару, які встановлені чинним законодавством. Тому спершу ми з вами розберемося, які ще гарантійні зобов’язання продавців (виробників) передбачені законом для забезпечення прав покупця на якісний товар.
  • Ремонт за гарантією: тонкощі обліку в продавців і виробників Кожен виробник, що поважає себе, постійно працює над підвищенням якості і надійності своєї продукції. Але як би вони не старалися, поломки трапляються навіть у продукції виробництва визнаних світових лідерів. У такому разі зберегти добре ім’я виробника і продавця, а заразом і лояльність покупців допоможе проведення гарантійного ремонту товару, що занадто швидко вийшов з ладу. Зрозуміло, що виконання гарантійних робіт вимагає від їх виконавця (виробника/ продавця) певних витрат. Про те, як облікувати такі витрати в податковому та бухгалтерському обліку, ми і поговоримо в нашій статті.
  • Гарантійний ремонт «чужими руками»: облік у виконавця і замовника У попередній статті ми детально розписали «рецепти» обліку витрат на гарантійний ремонт у тих випадках, коли такий ремонт здійснюється силами і за рахунок виробників (продавців) товарів. Проте це не єдина схема організації гарантійного обслуговування покупців. Нерідко виробники (продавці) перекладають свої обов’язки з проведення гарантійного ремонту на сторонні організації — сервісні центри. У такому разі ремонт товарів, що вийшли з ладу, — турбота сервісного центру, а продавець (виробник) компенсує виконавцеві всі ремонтні витрати. Про подробиці обліку таких операцій детальніше розповімо в цій статті.
  • Гарантійні повернення і заміни У рамках гарантійного строку, окрім ремонту товару, нерідко продавцям доводиться стикатися з поверненням/заміною покупцями неякісних товарів або зменшенням їх вартості. Юридичний бік цього питання ми висвітлили в попередніх статтях, а зараз ітиметься про бухгалтерський і податковий облік таких операцій у продавця.
  • Гарантійні повернення і заміни через призму РРО Нерідко покупець звертається до магазину з вимогою забрати назад раніше куплений товар, у якому після купівлі були виявлені істотні недоліки. І — або повернути сплачені гроші («і на цьому все»), або замінити товар, що виявився «поганим», на такий же (або майже такий), але «хороший». При цьому подібні процедури згідно із законодавством зазвичай не можуть пройти повз РРО. Розберемося в подробицях.
  • Неякісний товар і фізособа-покупець Щасливий момент: гроші на купівлю «це_не_річ_це_мрія» є. Магазин, де продають «мрію», знайдений. «Мрія» оплачена, привезена додому, але... не працює. Біжимо в магазин, просимо замінити (відремонтувати) «мрію» або повернути гроші. Продавець погоджується, а бухгалтер магазину сумує: знову з ПДФО і ВЗ розбиратися... Причому тут податок на доходи і військовий збір? — запитаєте ви. Зараз усе розповімо.
  • Податкові наслідки гарантійної заміни товару постачальником-нерезидентом Не секрет, що більшість технічно складних товарів (і не лише побутових) сьогодні в нашу країну імпортується. Тому виконання гарантійних зобов’язань виробником/продавцем-нерезидентом обумовлено необхідністю вивезення/ввезення забракованого виробу. І відповідно — це вимагає дотримання встановлених законодавством процедур митного оформлення таких операцій. Нашого читача — суб’єкта господарювання в статусі резидента — цікавлять відповідні податкові наслідки вивезення і подальшого ввезення гарантійного товару, заміненого постачальником-нерезидентом.
  • Повернення грошових коштів і дохід єдиноподатника Покупець на єдиному податку (ЄП) придбав товар неналежної якості. Вирішили пропорційно зменшити ціну, відповідно постачальник повертає різницю покупцеві. Чи обкладається ЄП це повернення грошей?
  • Компенсація ремонтних витрат: ПДВ у покупця Покупець за рахунок своїх коштів відремонтував неякісний товар. Постачальник компенсує понесені витрати. Чи обкладається компенсація ПДВ? Якщо так, то як складається ПН?
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі