№59

Податки & бухоблік, липень, 2020/№ 59 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Ліквідація: що це та «з чим її їдять»? Ніщо не вічне. У тому числі й існування суб’єктів господарювання. Особливо це відчутно в нинішній непростий час. Обставини змушують вас ліквідувати підприємство або припинити діяльність фізособи-підприємця? Тоді цей спецвипуск для вас. У ньому йтиметься як про процедурні, так і про облікові нюанси припинення діяльності. Зокрема, тут ви знайдете порядок розреєстраційних дій, дізнаєтеся, як правильно продати залишки, розрахуватися з кредиторами, дебіторами та учасниками, здати ліквідаційну звітність. Крім того, в цьому номері ми розповімо, як звільнити працівників у зв’язку з ліквідацією, а також зняти юрособу та фізособу-підприємця з податкового обліку. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, податкові експерти Людмила Солошенко і Наталія Чернишова, юрист Наталя Амброзяк.
  • Добровільна ліквідація юрособи: покрокова інструкція З попереднього розділу ви вже знаєте, що ліквідація може бути добровільною і примусовою. Пропонуємо вам далі зосередитися на добровільній ліквідації. З чого розпочати? Що зробити далі? У цьому розділі поговоримо про алгоритм добровільної ліквідації юрособи.
  • Закриваємо філію Згідно з ч. 5 ст. 111 ЦКУ перед ліквідацією юрособи ліквідаційна комісія (ліквідатор) здійснює заходи щодо закриття її відокремлених підрозділів (філій, представництв тощо).Крім того, закриття відокремленого підрозділу може бути і самостійною опера
  • Продаємо залишки Якщо коштів для задоволення вимог кредиторів недостатньо, то ліквідаційна комісія організовує продаж майна підприємства, що ліквідується (ч. 9 ст. 111 ЦКУ). Про те, як останні продажі майна відображають у бухгалтерському та податковому обліку підприємства, поговоримо в цьому розділі.
  • Розрахунки з кредиторами та дебіторами Підприємство, яке перебуває в процесі ліквідації, може мати на балансі непогашені дебіторські та кредиторські заборгованості. Що з ними треба робити? Що відображати в податковому та бухгалтерському обліку? Про це ми зараз і поговоримо. А розпочнемо з юридичних аспектів.
  • Розрахунки із засновниками Після того як підприємство, що ліквідується, розрахувалося з кредиторами, йому треба здійснити ще одну обов’язкову процедуру — розрахуватися із засновниками (учасниками). Тобто слід розподілити майно, що залишилося, між засновниками/учасниками пропорційно їх внескам до статутного капіталу. На такий обов’язок вказує ч. 12 ст. 111 ЦКУ. Порядок розподілу майна при ліквідації зазвичай прописують в установчих документах. Про те, як така процедура позначиться на обліку підприємства, яке ліквідується, а також про облікові наслідки недостатності у підприємства активів для здійснення таких розрахунків ви дізнаєтеся в цьому розділі спецвипуску.
  • Звільнення працівників у зв’язку з ліквідацією Будь-який роботодавець, перш ніж ліквідуватися, повинен правильно «попрощатися» зі свої ми працівниками. Про те, як це зробити, поговоримо саме зараз. Зокрема, ви дізнаєтеся як про процедуру звільнення, так і про проведення розрахунків із працівниками, що звільняються.
  • Знімаємо підприємство з податкового обліку Крім усього іншого, підприємство, яке закривається, повинне розпрощатися зі статусом платника податків — знятися з обліку в контролюючих органах (п.п. 37.3.1, п. 67.3 ПКУ). Це завдання повинна виконати ліквідаційна комісія (або ліквідатор). До її обов’язків входить проведення цілої низки процедур. Зокрема, потрібно анулювати реєстрацію платника ПДВ, розреєструвати РРО, вести облік заключних операцій, подати останню звітність, погасити всю заборгованість (повернути переплати). Ну а оскільки завершальних заходів багато, то деякі з них здійснюються одночасно. Розглянемо ці питання детальніше.
  • Припинення ФОП Необхідність припинити свою діяльність може виникнути не лише в юрособи, а й у фіз особи-підприємця. Розреєструватися в ЄДР, подати останню звітність, закрити рахунки в банку — це далеко не все, що йому необхідно зробити. Про особливості процедури припинення ФОП поговоримо в цьому розділі.
  • Закриваємо борги ФОП після припинення Ну все, ФОП знято з реєстрації в ЄДР, усі построзреєстраційні процедури проведено. Можна спати спокійно? А ось і ні! Якщо на момент припинення реєстрації в підприємця були борги, з ними доведеться розібратися. Детальніше про це поговоримо далі.
  • Перелік використаних документів
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд