№42

Податки & бухоблік, червень, 2022/№ 42 Інші номери журналу ›
  • 20-ОПП vs транспортні засоби: воєнні пертурбації Під час війни доля транспортних засобів склалася по-різному. Деякі з них були передані для воєнних цілей, деякі вимушено перестали використовуватись, інші постраждали від загарбників тощо. Давайте з вами розберемося, як за допомогою ф. № 20-ОПП правильно повідомити про їх стан податківцям.
  • Електромобіль — чудова альтернатива чи зайвий клопіт? Коли пального обмаль, коли воно може здорожчати ще дужче, коли загальний світовий тренд — повна відмова від вуглеводнів, мимоволі почнеш задумуватися над можливою альтернативою своєму старому авто. А особливо тепер, під час війни, коли підприємство може його втратити, а їздити все одно на чомусь треба. Така альтернатива є — це автівка з електричним двигуном. Простіше кажучи, електромобіль. На що слід звернути увагу при його придбанні? Про які особливості експлуатації та обслуговування електромобіля варто знати вже зараз? Поглянемо на це крізь призму бухгалтерського та податкового обліку.
  • Заправляємо авто працівників за талонами юрособи Дефіцит пального, що виник через знищення агресором нафтопереробної інфраструктури та нафтосховищ в країні, змушує підприємства шукати можливі шляхи заправляти автомобілі своїх співробітників — керівника, менеджерів тощо. Доволі розповсюджена ситуація, коли приватні авто заправляють на АЗС/АГЗС за пальними талонами* від юрособи. Потім співробітники намагаються відшкодовувати підприємству такі витрати. Виникає запитання — а які наслідки?
  • Ліцензія на зберігання пального: думка ВС Останнім часом широкого розголосу набула думка суддів ВС щодо необхідності отримання ліцензії на право зберігання пального для власних потреб. Вона була викладена в постанові ВС від 31.05.2022 у справі № 540/4291/20 (адміністративне провадження № К/9901/34873/21). Однак оскільки реєстр судових рішень не працює, то ми не можемо відкрити та ретельно проаналізувати цю постанову. Тому висловимо щодо цього свою думку, спираючись ось на цей матеріал на сайті судової влади: supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/1280937/
  • 1 млн л пального перевищили, але не реєструємось платником акцизу! Ситуація. ФОП використовує пальне виключно для власних потреб. Обсяг отриманого ним у цьому році пального вже перевищив 1000 куб м. (1 млн л). Власних ємностей для зберігання пального у ФОП немає — його пальне зберігається у іншого суб’єкта господарювання, що є платником акцизного податку з реалізації пального (пального акцизу). Постачальники поставляють пальне не ФОП, а одразу на склад цього зберігача. Там пальне зберігається і відпускається через пальні колонки безпосередньо у баки автотранспорту ФОП. Питання що цікавить читача: чи треба ФОП реєструватись платника цього виду акцизу? Він також гадає, що реєструватись йому зараз не потрібно ще з тієї причини, що на пальне діє нульова ставка акцизу. Шукаймо відповіді разом.
  • Покупець компенсує вартість доставки: первинка та облік Ситуація. Ми здійснюємо продаж товарів. У зв’язку зі здороженням вартості пального, вартість доставки товару тепер не включається у вартість товару. Згідно з умовами договору доставку товару забезпечує продавець, а покупець відшкодовує продавцеві витрати на доставку. Чи потрібно в цьому випадку нам складати окремі акти на послуги доставки або можна обмежитися зазначенням вартості доставки у видатковій накладній? Як складати податкову накладну в цьому випадку (з яким кодом)?
  • Використовуємо авто працівника для доставки співробітників на роботу/з роботи Під час воєнного стану перед багатьма роботодавцями постає питання організації доставки (розвезення) співробітників з дому до місяця роботи. Одним із варіантів організації такого перевезення може бути використання авто одного зі співробітників. Як це правильно зробити та відобразити в обліку. Зараз розберемося.
  • Неврахували Таблицю даних з кодом транспортних послуг Направили у податкову Таблицю даних платника ПДВ з кодом транспортних послуг, бо вже декілька разів блокували ПН з цим кодом. Надали всі документи, включаючи інформацію про наявність персоналу, ф. № 20-ОПП. Але прислали рішення про неврахування Таблиці по причині ризикових операцій. Як діяти? Чи можна незважаючи на неврахування Таблиці зараз подати на реєстрацію ПН з таким кодом чи вони буде все одно будуть заблоковані?
  • Придбали пальне до спецЄП, а використали на ЄП 2 %: що з компенсуючим ПДВ? Підприємство в квітні 2022 року перейшло на сплату єдиного податку (ЄП) групи 3 зі ставкою 2 % доходу. За цей місяць потрібно списати пальне, що було використане для власних потреб у господарській діяльності. Чи потрібно буде нарахувати компенсуючий ПДВ на пальне після повернення на загальну систему і за якою ставкою 7 % або 20 %? Пальне було придбане у березні, коли підприємство перебувало на загальній системі оподаткування.
  • Працівник придбав пальне без документів У зв’язку зі складною ситуацією з паливом працівник заправив службове авто ПММ, придбаними за готівку без будь-яких підтверджуючих документів. Як компенсувати відповідні витрати працівнику?
  • Чи може ФОП використовувати в бізнесі «безмитний» автомобіль? Коли законодавці дозволили безмитний ввіз автомобілів, багато хто поспішив цією можливістю скористатися. У декого тепер виникає питання: чи може ФОП використовувати таке авто в бізнесі? Відповідаємо.
  • Перелік основних документів
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі