Повернення товарів/передоплат: як відобразити в обліку? Договірні умови через низку обставин можуть переглядатися. Товар може не влаштовувати покупця за якістю або своїми характеристиками, виявитися не того асортименту або неповної комплектації. Повернення товару може вимагати і продавець, якщо покупець не квапиться з оплатою. Тому може бути прийняте рішення про повернення товару/передоплати. Про те, як операції повернення відобразити в обліку, зараз поговоримо. Поверненням у єдиноподатників буде присвячена окрема стаття.
Повернення і ПДВ Повернення товару/передоплати — привід провести коригування ПДВ. Якою датою складати розрахунок коригування (РК)? Коли показувати коригування ПДВ у декларації продавцеві та покупцеві? Чи можна відкоригувати ПЗ, якщо покупець — неплатник ПДВ або перейшов на спецЄП за ставкою 2 %? Розбираємося.
Повернення товарів у ЗЕД Випадки повернення товарів трапляються у відносинах не тільки з вітчизняними, але й закордонними партнерами. Тоді товару знову потрібно перетинати митну територію України та прямувати назад. Як відобразити операції ввезення/вивезення раніше експортованих/імпортованих товарів у бухгалтерському обліку підприємства? Які податкові наслідки? Розглянемо ці ситуації детально.
Повернення в єдиноподатників-юросіб Пригадаємо загальні положення, що стосуються повернень платниками єдиного податку (ЄП) — юридичними особами, а саме: як повернення коштів покупцеві товарів вплине на ЄП-дохід та як це відобразити в обліку. Також розберемося з тим, які податкові наслідки будуть мати ситуації, пов’язані з поверненнями товарів на межі двох систем оподаткування і на різних ЄП-ставках.
Повернення товарів у роздрібній торгівлі Роздрібна торгівля — це зазвичай тривіальний перепродаж товарів без жодної зміни їх характеристик. Попри це, на роздрібних торговців (а не тільки на виробників) законом покладено обов’язок задовольняти вимоги споживачів щодо якості придбаних товарів. І навіть їхні примхи, якщо товари абсолютно якісні, але чимось не підходять споживачеві. Тож без додаткової підготовки, як діяти в таких ситуаціях, роздрібникам не обійтися. Наша стаття — стислий конспект, вивчивши який, можна сміливо виходити на двобій хоч із покупцем, ☺, хоч із перевіряючим. І хай переможе… закон!
Повернення придбаних основних засобів і МНМА Після придбання не завжди вдається одразу виявити приховані дефекти і несправності у придбаному об’єкті необоротних активів. Частіше вони стають очевидними тільки в процесі експлуатації. У такому разі покупець може повернути неякісну покупку. Для продавця наслідки такого повернення — такі самі, як і при звичайному поверненні товарів. Бо для продавця — це зазвичай і є товари. А ось покупець зіткнеться тут із деякими особливостями. Якраз про них ми вам зараз і розповімо.
Повернення у комісійній торгівлі Комісіонер продав товар комітента і отримав за це винагороду. Потім покупець повернув товар комісіонерові. Чи повинен комісіонер повернути винагороду комітентові? Ну, якщо товар йому повертатися не буде, а продаватиметься далі іншому покупцеві? Які податкові та бухоблікові наслідки такого повернення?
Повернення товару: оподатковуємо доходи покупця-фізособи Для цілей оподаткування має значення, який товар — якісний чи неякісний повертає покупець. Адже від цього залежить сума коштів, що сплачується покупцю-фізособі. Давайте подивимося, у яких випадках при поверненні товару у фізичної особи виникає оподатковуваний дохід, як його визначити та відобразити в обліку та звітності.