Валерій Скрипніченко: Передумова ефективної діяльності старост — виважені підходи до формування старостинських округів Сьогодні у нас в гостях Валерій Скрипніченко, Валківський міський голова, який погодився розповісти про модель, за якою налаштовано діяльність старост у Валківській територіальній громаді. Тут одразу зауважу, чому саме зупинимося на моделі, оскільки ми знаємо, що кожна громада в особі голови та ради обирають свою, яка буде найбільш прийнятною та зручною як для органів місцевого самоврядування, так і в першу чергу, для населення. Під зручністю та притаманністю розуміємо особливості кожної громади, її населених пунктів, віддаленість цих населених пунктів один від одного, модель побудови надання адміністративних послуг і багато чого іншого. Отже, почнемо і дуже сподіваємося отримати відповіді на всі наші запитання.
Довіреності, прирівняні до нотаріальних Ті старости, які були присутні на тренінгах у рамках проєкту «Підтримка належного врядування в об’єднаних громадах як складова реформи децентралізації», що виконувався Координатором проєктів ОБСЄ в Україні у співпраці з Міністерством розвитку громад та територій за підтримки Місії США до ОБСЄ та урядів Німеччини, Норвегії і Литви, пам’ятають, що під час навчання багато часу було приділено саме питанням вчинення нотаріальних дій, а також дій, які прирівнюються до нотаріальних. Ми вирішили не полишати цю тему і сьогодні хочемо надати вам можливість ознайомитися з одним із матеріалів, який знайшли на теренах Інтернету і який точно не буде вам зайвим у вашій роботі.
Інформація використана з офіційного сайту «Правова освіта населення», з якою можна ознайомитися за посиланням: khotyn.bukoda.gov.ua/page/group/1851
Припиняємо діяльність — звітуємо за новою формою е-декларації У липні 2021 року НАЗК затвердило нову форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та порядок її заповнення і подання. Новація передбачена наказом НАЗК від 23.07.2021 № 449/21, який набере чинності з 01.12.2021. Тож що нового в затвердженій формі декларації буде цікавим, зокрема, для тих старост, які внаслідок скорочення припиняють свою діяльність...
Хто може заміщувати старосту та як це здійснюється До нашої редакції звернулися читачі із запитаннями такого характеру. Немає старости. Чи можна його обов’язки тимчасово покласти на іншу особу, зокрема радника або консультанта? Чи можна це зробити розпорядженням міського голови? Чи може тоді ця особа виконувати всі обов’язки старости, які прописані в Положенні? Чи взагалі це буде правомірно?
«Видалення» зелених насаджень: провадження у справі щодо старости закрито Як же часто старосту намагаються притягнути до відповідальності за те, до чого він не причетний. Це нагадує епізод з одного фільму, коли один з його героїв намагався усюди взяти участь. У ситуації зі старостами їх також хочуть максимально залучити до всього, що відбувається в межах старостинського округу: прибирання сміття, проведення інформаційної роботи, виявлення осіб, які потребують надання соціальних послуг, охорона комунального майна, охорона зелених насаджень тощо. У цьому матеріалі буде наведена ситуація, яка описує події, що відбувалися з одним старостою, а саме, як його спочатку притягнули до адміністартвиної відповідальності, а потім таки провадження по справі було закрито. Можливим це стало, як розумієте, завдяки знанням, які застосував староста, та зміг довести свою невинуватість. Одразу означу, старосту було притягнуто до адміністартивної відповідальності за порушення, передбачене ст. 153 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Знищення або пошкодження зелених насаджень або інших об’єктів озеленення в межах населених пунктів та за їх межами, що не віднесені до лісового фонду).
Ведення військового обліку та адмінпорушення: старості на «замітку» На практиці саме на старост покладають обов’язок ведення персонально-первинного обліку. Нагадаю, що п. 23 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого постановою КМУ від 07.12.2016 № 921, визначено, що у сільській місцевості, а також у містах і селищах, де відсутні районні (міські) військові комісаріати, персонально-первинний облік призовників і військовозобов’язаних, крім військовозобов’язаних СБУ, Служби зовнішньої розвідки, за місцем їх проживання ведеться виконавчими органами сільських, селищних та міських рад. Власне, спираючись у тому числі й на цю норму, старости якраз і потрапляють до лав тих, хто опікується призовниками та військовозобов’язаними. Варто пам’ятати, що за невиконання всіх обов’язків у частині ведення військового обліку старости можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності. Нижче наведу приклад однієї такої справи.