Добридень! Я працюю на підприємстві (загальна система оподаткування), основний вид діяльності якого — надання послуг. Оплата за послуги відбувається в різних точках міста (це не відокремлені підрозділи), а каса підприємства знаходиться в головному офісі.
Підкажіть, чи можна вести кілька кас в «1С:Бухгалтерії 8», щоб при цьому касові документи були з різними номерами та префіксами (виходять повністю окремі каси)?
Ю. Смельник, м. Харків
Відповідає Ганна САРАЄВА
Так, цю можливість в «1С:Бухгалтерії 8» передбачено. Щоб нею скористатися, вам потрібно зайти у «Настройки параметров учета» (меню «Предприятие → Настройки параметров учета») і на вкладці «Прочийаналитический учет» уключити опцію «Вести аналитический учет денежных средств по обособленным подразделениям» (рис. 1), після чого зберегти зміни, натиснувши на кнопку «ОК».
Аналогічну опцію потрібно включити і в настройці облікової політики підприємства — див. рис. 1 (меню «Предприятие → Учетная политика → Учетная политика организаций»).
Завдяки включенню опції в настройках параметрів обліку у плані рахунків у рахунка обліку грошових коштів з’явиться ще одне субконто «Обособленные подразделения» (рис. 2).
Стосовно заповнення касових документів. У результаті проведених змін у настройках облікової політики підприємства у видаткових та прибуткових касових ордерах щодо організації, для якої було включено можливість ведення обліку за відокремленими підрозділами, з’явиться новий реквізит «По обособленному подразделению» (рис. 3). У такий спосіб ви отримаєте можливість зазначати в касових документах потрібну вам касу. Заповнення решти реквізитів документа залишається незмінним.
Таким чином, облік в інформаційній базі, як і раніше, вестиметься щодо одного підприємства, але при цьому ви отримаєте можливість вести кілька кас і нумерація в касових документів буде окремою. Крім того, ви зможете формувати касову книгу окремо щодо кожної каси (рис. 4).
Успіхів у роботі!