Теми статей
Обрати теми

Що принесе нам рік новий-2: податкові нововведення на старт!

Децюра Сергій, податковий експерт, s.detsyura@id.factor.ua
У попередньому номері ми розповідали про найважливіші НЕподаткові зміни, які чекають на суб’єктів господарювання з початку 2015 року. Але все то дрібнички, якщо зважити на ту величезну хвилю податкових змін, які поглинуть нас з початком 2015 року. Про деяки з них ми неодноразово писали на сторінках нашої газети протягом 2014 року. Наприклад, про електронний ПДВ-жах. Про деякі говорили тільки тезово — про подактову реформу Кабміну/Мінфину.
Тобто ви вже в курсі частини цих змін. Та хотілося б вже знати більше, бо новий рік уже ось-ось прийде. Але, на жаль, сьогодні ми не маємо повної картини того, із чим ми увійдемо до 2015 року. Бо за що зрештою проголосють депутати, невідомо. Тож сьогодні скажемо, «як воно мало бути» та «як воно може бути з урахуванням законодавчіх ініціатив». А у першому нормері наступного року, сподіваємося, дамо остаточну картину змін.

Подарунок під ялинку

Фактично ми вже бачимо, що з початку нового року на нас чекають революційні зміни в податковій системі. Йдеться не про прості корективи вже існуючих правил стягнення податків і зборів, а про часткове переформатування системи оподаткування.

Так, зокрема, планується скоротити кількість загальнодержавних податків і зборів з 18 до 7 (залишаються: податок на прибуток, податок на доходи фізосіб, ПДВ, акцизний податок, екоподаток, рентна плата та мито). При цьому половина з них буде стягуватися за новими правилами, а деякі (наприклад, рентна плата) включать в себе правила стягнення окремих раніше самостійних зборів (лісового, радіочастотного тощо) та податків (плати за землю, збору за спецводокористування тощо).

Також планується скорочення і кількості місцевих податків з 5 до 2. Залишаться тільки податок на майно (раніше податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та єдиний податок, який у своєму складі міститиме і ФСП. Усі інші місцеві збори відійдуть у небуття.

Увага! На момент підготовки номера все вище перелічене лише було представлено у вигляді законопроектів: «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» від 22.12.14 р. № 1578, «Про реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці» від 22.12.14 р. № 1573 (ср. ).

Остаточної редакції «податкової реформи» поки нема. Тож ми будемо орієнтуватися на реальні норми та поряд стисло ілюструватимо поки що «неофіційні» законопроектні.

 

Податок на додану вартість

Електронне адміністрування. Найголовнішим податковим нововведенням як у реальних, так і в «законопроектних» планах є запровадження з 01.01.15 р. електрон­ного адміністрування ПДВ (далі — СЕА). Суть його зводиться до того, що усі ПДВ-операції суб’єктів господарювання будуть відбуватися під пильним наглядом контролюючих органів. Детально про це читайте у «БТ», 2014, № 42, с. 14, № 45, с 7, № 46, с. 41 та № 47, с. 18, № 48, с. 13 та № 49, с. 18.

Були спроби цю ініціативу заблокувати, але є вірогідність, що СЕА запрацює з 01.01.15 р., але в «полегшеному» форматі (на перехідний I квартал). Так, з 01.01.15 р. ПДВ-рахунки відкриваються, ПН/РК  реєструють у ЄРПН протягом відведених 15 календарних днів незалежно від суми (тобто все, як і передбачалося). Єдине — для реєстрації ПН/РК до 01.04.15 р. не є важливим «ліміт реєстрації». Тобто не потрібно звертати увагу на результат «суперформули». Відповідно ПДВ-рахунки, якщо і використовуватимуться, то лише для сплати податкових зобов’язань до бюджету (за деклараціями за періоди 2015 року).

Електронні ПН/РК. Ще одним вагомим нововведенням вочевидь стане запровадження з  1 січня обов’язку складати ПН/РК тільки в електронній формі. Їх паперові форми скасують.

Якщо так, то з 01.01.15 р. ПН/РК будуть складатися лише у електрон­ній формі.

Увага. Відповідно з 01.01.15 р. треба буде перейти на нову форму ПН/РК — у редакції наказу МФУ від 14.11.14 р. № 1129 (набуває чинності з 01.01.15 р.) (про цю нову форму ми вже розповіли у «БТ», 2014, № 47, с. 12).

Реєстрація ПН/РК у ЄРПН. Усі без винятку ПН/РК, незалежно від суми ПДВ, зазначеної в них, присвоєння товарам, що поставляються, підакцизного та імпортного статусу чи видачі таких документів покупцям, із початку нового року доведеться реєструвати в ЄРПН (якщо СЕА все ж запровадять). Строк старий — протягом 15 календарних днів.

Таким чином, з 01.01.15 р. всі покупці мають бути дуже уважні при отриманні від продавця ПН/РК — адже реєстрація ПН/РК стане однією з обов’язкових умов для відображення за нею податкового кредиту (п. 198.6 ПКУ).

Із новацій, які хочуть запровадити законодавці (одночасно із запровадженням СЕА):

• штраф за нереєстрацію ПН/РК в ЄРПН, який почне діяти з 01.04.15 р.;

• пропуск терміну реєстрації не «вбиватиме» ПН/РК, якщо їх буде зареєстровано протягом 180 днів із дня складання;

• покупець може отримати зареєстровану ПН/РК не тільки від контрагента, а і від податківців (із ЄРПН).

Реєстр виданих та отриманих ПН. З 01.01.15 р. з п. 201.5 ПКУ зникнуть усі згадки про Реєстр виданих та отриманих ПН (якщо СЕА все ж запровадять). Тобто з нового року вести такий Реєстр не обов’язково. Водночас оскільки без такого Реєстру неможливо визначити порядковий номер ПН, то вести такий Реєстр потрібно, але тепер у довільній формі. Підтвердженням тому став п. 5 Порядку № 1129. Згідно з ним з 1 січня 2015 року облік (нумерацію) складених ПН необхідно буде вести в довільних формі та порядку.

Увага! Крім цього, доведеться вести реєстр «замінників» ПН, які дають право платнику ПДВ на податковий кредит (якщо запровадять СЕА). Ідеться про реєстр товарних чеків, бухдовідок тощо.

Бюджетне відшкодування. Змін зазнає також і БВ. Так, з 01.01.15 р. від’ємне значення, отримане за результатами звітного періоду, зараховуватиметься:

• спочатку у зменшення суми податкового боргу з ПДВ;

• якщо податкового боргу немає, то ви зможете вимагати отримати таке відшкодування на поточний рахунок у тому звітному періоді, в якому таке від’ємне значення виникло.

Законодавці планують дозволити платникам ПДВ, як і у 2014 році, суму від’ємного значення зараховувати до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Автоматичне відшкодування. Також зміняться правила отримання автоматичного бюджетного відшкодування. Так, з 01.01.15 р., щоб його отримати, необхідно:

• не бути банкрутом;

• не мати «компрометуючих» записів у ЄДР;

• мати необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у 3 рази суму БВ. За проектними ініціативами розмір перевищення може бути збільшений удвічі, а отже, доведеться орієнтуватися на вартість необоротних активів, що перевищує БВ у 6 разів, або вам доведеться отримати терміном на один рік від банківської установи фінансову гарантію.

При цьому ви також маєте виконувати дві умови:

а) здійснювати операції, до яких застосовується нульова ставка (не менше 40 % від загального обсягу операцій);

б) інвестувати в необоротні активи не менше 3 млн грн. протягом останніх 12 календарних місяців;

• не мати податкового боргу;

• не декларували збитки (для великих платників).

Передує отриманню автоматичного БВ камеральна перевірка. Якщо вона нічого не виявить, то ви отримаєте суму відшкодування на свій поточний рахунок.

Детально про отримання автоматичного БВ читайте у «БТ», 2014, № 32, с. 18; № 42, с. 14 та № 46, с. 4.

База оподаткування. З 01.01.15 р. запроваджується мінімальна межа для бази обкладення ПДВ для постачання:

1) товарів/послуг — це ціна придбання таких товарів/послуг;

2) необоротних активів — це балансова (залишкова) вартість за даними бухобліку на початок звітного періоду, протягом якого здійснювалася така операція. Якщо ж облік необоротних активів відсутній — то виходячи зі звичайної ціни.

Детально про це нововведення читайте у «БТ», 2014, № 51, с. 12.

Увага. Законодавці хочуть закрити свою «недоробку» в частині власно вироблених продукції та послуг. Зокрема, планується встановити, що для них «нижня підпорка» — це собівартість.

ПДВ-реєстрація. З 01.01.15 р. поріг для ПДВ-реєстрації підвищиться більше ніж у три рази із 300 тис. грн. до 1 млн грн. Тобто з початку нового року, щоб зареєструватися платником ПДВ або «зіскочити» з ПДВ-реєстрації, потрібно орієнтуватися на поріг в  1 млн грн. за останні 12 місяців роботи у статусі ПДВ-платника (детально про те, як відмовитися від ПДВ з початку 2015 року, читайте у «БТ», 2014, № 47, с. 27).

Скарга на постачальника. З початку нового року підприємство втрачає можливість зберегти ПК на підставі скарги, податої на постачальника у випадку, коли останній відмовляється надати ПН або порушив порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН. При цьому можливість подання такої скарги залишилася. Хоча доцільність її подання зникла, крім випадку «насолити» своєму постачальнику, накликавши на нього перевірку.

Полегшити ситуацію може нововведения, що його планують прийняти.Так, суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН у ЄРПН, але не пізніше:

ніж через 180 календарних днів з дати складання ПН;

для платників податку, що застосовують касовий метод, — ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахун­ка платника податку;

для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно з метою подальшого продажу — моменту продажу такого заставного майна.

Отримання послуг від нерезидента. З 01.01.15 р. підкоригують також правила відображення ПДВ-зобов’язання при отриманні оподатковуваних послуг від нерезидента з місцем їх постачання на території України. Так, з початку нового року податковий кредит за такими операціями ви зможете відобразити в тому ж періоді, у якому відобразили ПДВ-зобов’язання, а не у наступному, як було до цього. Щоправда, для цього вам доведеться зареєструвати у ЄРПН ПН, складену на операцію з отримання послуг від нерезидента.

Зернова ПДВ-пільга. З початку 2015 року має почати діяти оновлена «зернова» пільга, тобто звільнення від оподаткування операції з постачання на митній території України та вивезення в митному режимі експорту зернових та технічних культур, встановлене п. 197.21 ПКУ. На сьогодні діюча «зернова» пільга, визначена у п. 151 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ, відійде в небуття. Оновлена «зернова» пільга схожа на попередницю, але не аналогічна (ліберальніша). Детально про неї читайте у «БТ», 2014, № 43, с. 27.

Зауважимо! Законодавці планують відкласти набрання чинності новою «зерновою» пільгою ще на 3 роки. Тобто якщо все-таки буде проведено реформування системи оподаткування, то ще три роки оподатковувати операції із поставки зернових та технічних культур слід за «перехідними» правилами. Втім, їх хочуть наблизити до формулювань з п. 197.21 ПКУ.

Спецрежим для переробників. З 01.01.15 р. скасовується спецрежим для переробних підприємств, встановлений п. 1 підрозд.  2 розд. XX ПКУ. Тобто ця когорта платників ПДВ з початку нового року вже не буде зобов’язана суму ПДВ, визначену у спецрежимній податковій декларації з ПДВ (такої декларації взагалі не буде), розподіляти між спецфондом держбюджету і спеціальним рахунком, відкритим переробними підприємствами в органах Держказначейства для виплат відшкодування тваринникам, а будуть просто перераховувати визначену суму ПДВ до бюджету. Сплачувати ПДВ вони будуть, як і всі платники ПДВ, за загальновстановленими правилами, тобто з використанням «супер-формули» та електронних рахунків. Детально про це читайте у «БТ», 2014, № 42, с. 14, № 45, с. 7, № 46, с. 41, № 47, с. 12 та 18, № 48, с. 13 та № 49, с. 18.

Пільги. З початком 2015 року припиняють своє існування:

• пільги для металобрухту та мукулатури, а саме звільнення від оподаткування ПДВ операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (п. 23 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ);

• пільги видавництвам і підприємствам поліграфії, зокрема, звільнення від оподаткування ПДВ операцій з виконання робіт та постачання книжкової продукції та виробництва паперу і картону (п. 5 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ), з виконання робіт та постачання послуг у видавничій діяльності (п. 6 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ), а також операції із ввезення на митну територію товарів для використання у видавничій діяльності та діяльності з виготовлення книжкової продукції (п. 7 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ);

• пільги підприємствам, які постачають необроблену шкіру та чинену шкіру без подальшої обробки (п. 16 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ);

• пільги при постачанні спеціалізованих транспортних засобів, таких як автомобілі швидкої медичної допомоги, які призначені для використання закладами охорони здоров’я і оплата вартості яких здійс­нюється за рахунок кош­тів державного та місцевих бюджетів або за замовленням відповідних розпорядників бюджетних коштів (п. 25 та 251 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ);

• пільги підприємствам, які займаються космічною діяльністю щодо створення космічної техніки, наприклад, звільнення від сплати ПДВ при ввезенні на митну територію України товарів для виробництва космічної техніки (п. 3 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ).

Важливо! Законодавці хочуть продовжити на два роки дію пільги для металобрухту та мукулатури. Дію пільги для інших операцій продовжувати не планують. Навіть планують скасувати деякі постійні пільги (освітницьку та медичну — пп. 197.1.2 та 197.1.5 ПКУ відповідно).

 

Податок на прибуток

Щонайменше з 01.01.15 р. на платників податку на прибуток чекає одна зміна. Це закінчення строку дії тимчасового звільнення від оподаткування податком на прибуток прибутку видавництв, видавничих організацій, підприємств поліграфії, отриманого ними від діяльності з виготовлення на території України книжкової продукції, крім продукції еротичного характеру. Отже, всі видавничі підприємства з настанням 2015 року будуть оподатковувати прибуток за загальними правилами.

До відома. Із «наступаючої» частини змін, які вірогідно приймуть законодавці, слід відзначити повне переформатування правил стягнення податку на прибуток. Так, з 01.01.15 р. податок на прибуток буде розраховуватися виходячи з прибутку (фінансового результату до оподаткування), визначеного за бухобліковими правилами.

Всі деталі мі розповімо у наступному номері (коли законовці приймуть «податкову реформу»).

 

Податок на доходи

Теоретично з 01.01.15 р. ПСП маємо розраховувати у повному розмірі, визначеному п.п. 169.1.1 ПКУ, тобто у розмірі, що дорівнює 100 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, а не як останні 4 роки у переполовиненому розмірі (п. 1 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ).

Важливо! Законодавці планують продовжити на 2015 рік «старі» правила визначення ПСП. Отже, «звичайну» ПСП слід буде розраховувати як і раніше у розмірі 50 % прожиткового мінімуму.

Крім цих змін, планується запровадити більш диференційовану залежно від розміру отриманого доходу ставку податку на доходи фізосіб. При цьому окремі диференційовані ставки податку будуть застосовувати до доходів у вигляді зарплати і до пасивних доходів.

 

Плата за землю

З початку нового року зміниться механізм розрахунку плати за землю в частині сплати земельного податку щодо землі, переданої в оренду, або землі, що знаходить ся під окремими будівлями (спорудами) або їх частинами, які передані в оренду.

Розраховувати земельний податок для таких земельних ділянок землевласники будуть з урахуванням відповідного коефіцієнта функціонального використання , залежно від виду економічної діяльності орендаря (п. 276.5 ПКУ). Детально про коригування застосування цього коефіцієнта читайте у «БТ», 2014, № 46, с. 16.

Важливо! У рамках реформування системи оподаткування законодавці планують включати плату за землю до складу податку на майно. Перекочування цього податку під патронат інших норм доволі відчутно позначиться на правилах його стягнення. Наведемо найголов­ніші зміни:

• сільгоспземлі будуть оподатковуватися за звичайними ставками податку, а не за пільговими, як було раніше;

• юридичні особи втрать право на пільги з цього податку. Тобто всі юрособи будуть сплачувати цей податок за однаковими правилами;

• скасовуються специфічні правила оподаткування різних категорій земель, наприклад, земельних ділянок, наданих садівничим товариствам, підприємствам промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони тощо.

 

Спецрежими

ФСП. Достеменно відомо тільки те, що з 01.01.15 р зазнають змін також правила стягнення ФСП. Їх суть зводиться до того, що базою оподаткування ФСП стане:

• для сільгоспугідь — НГО одного гектара сільгоспугідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року;

• для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) — НГО одного гектара ріллі в АР Крим або в області, з ураху­ванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року.

Крім того, з нового року методика розрахунку коефіцієнта індексації запозичується із порядку розрахунку плати за землю (п. 289.2 ПКУ). Тобто такий коефіцієнт визначатиметься кумулятивно залежно від дати проведення НГО земель.

Таким чином, з 2015 року розраховувати розмір ФСП доведеться уже з урахуванням коефіцієнта індексації.

Нюанс. У зв’язку зі змінами правил визначення бази оподаткування з 2015 року сільгосптоваровиробникам напевно доведеться індексувати показник НГО ріллі на коефіцієнт 1,756 (п. 5 та п. 191 Методики № 231).

Вищезгадані нововведення доволі сильно вдарять по карману платника ФСП, оскільки змусять його заплатити уп'ятеро більшу суму податку, ніж раніше. «Гарна» допомога аграрному сектору, чи не так?

Увага! Якщо говорити про ФСП у контексті податкової реформи, то цей податок буде знищений як окремий податок. І буде реінкарнованим у вигляді частини єдиного податку. А саме сільгосппідприємства стануть платниками єдиного податку 4 групи. При цьому правила стягнення цього податку не зміняться за винятком вище згаданих індексних і коефіцієнтних інновацій.

Єдиний податок. Про цей податок можна сказати тільки те, що якщо його правила і будуть змінені , то тільки в рамках реформування системи оподаткування. Суть цих змін зводиться до того, що зменшиться кількість груп з 6 до 4. При цьому:

• правила роботи у перших двох групах залишаться незмінними, за винятком того, що гранична межа доходу, яка дає право перебувати на єдиному податку для І групи, складає 300 тис. грн. (на сьогодні 150 тис. грн.), а для платників ІІ групи — 1,5 млн грн. (раніше 1 млн грн.);

• всі інші на сьогодні діючі 4 групи будуть об’єднані в одну — 3 групу. Працювати в ній будуть фізособи — підприємці та юр­особи — суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень (кількість працівників не обмежується).

Ставка єдиного податку для платників 3 групи буде складати 2 % доходу — у разі сплати ПДВ і 4 % доходу — у разі включення ПДВ до складу єдиного податку;

• група 4 єдиного податку буде віддана сільгосппідприємствам, а правила стягнення єдиного податку для платників цієї групи відповідають правилам стягнення ФСП.

Увага! Для деяких фізосіб на ЄП планують запровадити обов’язковість застосування РРО (без РРО планують залишити лише групу 1, та підприємців, які здійс­нюють свою діяльність на ринках та продають товари у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі).

 

Акцизний податок

З початком 2015 року відбудуться такі зміни:

1) обкладати акцизним податком спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) слід буде за пільговою ставкою 59,96 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту, що встановлена п. 1 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ.

Зауважимо. У 2014 році обкладали такі алкогольні напої акцизним податком також за пільговою ставкою, але її розмір складав з  1 січня до 31 березня — 32 грн. за  1 літр 100-відсоткового спирту, а з 1 квітня і до кінця року 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту;

2) закінчується дія пільги із сплати акцизного податку при здійсненні операцій з ввезення на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів, таких як автомобілі швидкої медичної допомоги товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, які призначені для використання закладами охорони здоров’я і оплата вартості яких здійс­нюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів або за замовленням відповідних розпорядників бюджетних кош­тів (пп. 4 та 41 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ). Тобто при ввезенні таких транспортних засобів слід сплатити акцизний податок у повному обсязі;

3) припиняє застосовуватися тимчасово введена ставка акцизного податку для палива моторного альтернативного (код згідно з УКТ ЗЕД 3824 90 97 10) у розмірі 99 євро за 1000 кілограмів. З нового року (якщо не буде жодних коректив) цей вид палива знову не буде обкладатися акцизним податком.

До відома! Законодавці планують підкоригувати деякі правила стягнення акцизного податку, а саме:

• скасується акцизний податок з цінних паперів та деривативів:

• акциз стягуватиметься також зокрема із суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;

• оподатковуватися акцизним податком будуть також операції із передачі в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки своїм працівникам;

• збільшення переліку товарів в межах груп УКТ ЗЕД, які вважають підакцизними, тощо.

 

Інші податкові зміни

Військовий збір. З 01.01.15 р. мав би не стягуватися із заробітної плати працівників та винагороди за цивільно-правовими договорами (п. 161 підроз. 10. розд. ХХ ПКУ). Нагадаємо, що ВЗ — це тимчасовий збір, який згідно з чинною редакцією ПКУ запроваджений на період до 01.01.15 р.

Водночас існує майже 100-відсоткова імовірність, що дію положень п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПКУ, які регулюють порядок утримання ВЗ, буде пролонговано. Планується, що цей збір може стягуватися аж до завершення реформи Збройних Сил України, яка на днях була оголошена РНБО.

Більше того, планується, що оподатковуватися ним будуть всі доходи, що оподатковуютсья ПДФО.

Рентні платежі. Припиняють свою дію тимчасові збільшені ставки плати за надра, встановлені для видобування гірничовидобувними підприємствами (п.п. 1.1 підрозд. 91 розд. ХХ ПКУ):

• залізної руди

• нафти і конденсату;

• газу природного для промислових цілей

З початку нового року оподатковувати видобування таких природних копалин, крім залізної руди, ці підприємства будуть за загальновстановленими зменшеними ставками плати, визначеними п.п. 263.9.1 ПКУ.

Що стосується видобування залізної руди, то якщо законодавці з початку нового року не визначать окремої ставки для видобування таких корисних копалин, то надалі видобування залізної руди не буде оподатковуватися, як це було до 03.08.14 р., тобто до дати набрання чинності Законом № 1621. Такі пропозиції на сьогодні існують. І якщо вони будуть реалізовані, то видобування залізної руди буде оподатковувати податком на постійній основі. Водночас це буде вже не плата за надра, а рентна плата, частиною якої стане плата за надра.

Зауважимо. Дуже ймовірно, що з нового року до складу рентної плати перейдуть також збір за використання радіочастотного ресурсу, збір за спецводокористування та лісовий збір.

Екоподаток. У 2015 році будуть діяти пільгові ставки екоподатку із забруднення навколишнього природного середовища для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях і ТЕС. Такі виробники при розрахунку розміру податку будуть використовувати ставки податку в розмірі 75 % від базових ставок, тобто ті ставки, що діяли у 2014 році. І тільки з початку 2016 року вони розпочнуть використовувати «повновісні» ставки екоподатку.

До відома! Правила сплати цього податку також можуть зазнати змін з початку наступного року. Такі зміни стосуватимуться тільки однієї частини сплати цього податку, а саме сплати зобов’язання за викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря пересувними джерелами забруднення. Ця складова екоподатку буде взагалі виключена із оподаткування. Тобто імпортери та виробники пального для пересувних джерел забруднення (автомобілі) будуть звільнені від сплати цього податку.

При цьому, як би це не звучало дивно, законодавці планують взагалі ні на кого не перекладати обов’язок із сплати екоподдатку за викиди в атмосферу забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення. Тобто ані імпортер, ані виробник, ані споживач такого палива сплачувати екоподаток за його спалення не будуть.

Електроні перевірки. Суб’єкти господарювання, які вважаються суб’єктами мікро-, малого та середнього бізнесу, мають можливість з початку нового року поряд із суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, користуватися «електронними перевірками».

При цьому якщо в результаті проведення електронної перевірки податковий орган виявить заниження або завищення податкових зобов’язань, то така невідповідність податкових зобов’язань виправляється шляхом подання платником податків уточнюючого розрахунку, якщо, звичайно, платник не оспорює результати електронної перевірки.

Інші суб’єкти господарювання, наприклад, суб’єкти великого бізнесу поряд з вищевказаним зможуть скористатися таким сервісом лише з 01.01.16 р. (деталі у «БТ», 2014, № 20, с. 9).

Увага! Законодавці мають свої плани на електронні перевірки (в частині ії обмеження).

 

Поки що це все.

Всі деталі у наступному номері «БТ», який ви отримаєте 12.01.15 р.

Кохання, щастя та гарної зустрічі Нового року!!

 

Документи та скорочення статті

Закон № 1621 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.14 р. № 1621-VII.

Порядок № 1129  Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом МФУ від 22.09.14 р. № 957, у редакції наказу МФУ від 14.11.14 р. № 1129 (набуває чинності з 01.01.15 р.).

Методика № 213 — Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою КМУ від 23.03.95 р. № 213.

БВ — бюджетне відшкодування.

НГО — нормативно-грошова оцінка.

ПН — податкова накладна.

ФОП — фонд операцій з нерухомістю.

ФСП — фіксований сільськогосподарський податок

s.detsyura@id.factor.ua

Теги податки
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі