Бухгалтерський тиждень, листопад, 2018/№ 47

  • Фіскально змінено Порядок зупинення реєстрації ПН/РК Постанова КМУ від 24.10.18 р. № 936 «Про внесення змін до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»
  • Змінилася одиниця виміру: як заповнити розрахунок коригування Лист ДФСУ від 25.10.18 р. № 4560/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
  • Переведення товарного боргу і ПДВ: податківці продовжують фіскалити Лист ДФСУ від 09.10.18 р. № 4355/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
  • Відступлення права вимоги єдиноподатником. Місцеві податківці ліберальніші Лист ГУ ДФС у Запорізькій обл. від 09.10.18 р. № 4341/ІПК/08-01-12-04-11
  • Індекс інфляції за жовтень — 101,7 % Індекс споживчих цін на товари та послуги (він же індекс інфляції) підсів: за жовтень його величина склала 101,7 % (за вересень — 101,9 %).
  • Довідник типів об’єктів оподаткування ДФСУ відновила на своєму офіційному порталі Довідник типів об’єктів оподаткування (станом на 26.10.18 р.), який потрібен платникам під час заповнення Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які здійснюється діяльність, за формою № 20-ОПП.
  • ЕЦП від фіскалів: можна продовжити через Інтернет Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту ДФСУ (АЦСК ІДД ДФСУ) пропонує новий сервіс повторного формування сертифікатів за електронним запитом лише тим своїм клієнтам, які:
  • Як пишеться найменування юрособи Мін’юст вирішив не дублювати вимоги до найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу, встановлені в ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію…» від 15.05.03 р. № 755-IV, і тому істотно скоротив нову редакцію Вимог до написання відповідних найменувань (на що він уповноважений ч. 7 цієї статті).
  • Кабмін пропонує змінити ЄСВ-законодавство Урядом затверджено законопроект, яким передбачено серйозні зміни чинного порядку нарахування та адміністрування ЄСВ.
  • Календар тижня
  • Нова податкова накладна: детально про новинки Наказом Мінфіну від 17.09.18 р. № 763 оновлено форми податкової накладної (ПН) і розрахунку коригування (РК), а також внесено зміни до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі оновлений документ називатимемо — Порядок № 1307). Розберемося з усіма новинками детальніше.
  • Амортизація в «нуль»: як оживити потрібний об’єкт ОЗ? Ось і дослужилися: обліковий строк використання ваших об’єктів основних засобів (ОЗ) добігає кінця, а їх залишкова вартість ось-ось досягне нульового значення. Як вчинити з такими «трудягами»? Чи можна продовжувати їх використовувати далі? Чи амортизувати наново? Розберемося, як в обліку продовжити життя замортизованим ОЗ.
  • Розірвали договір оренди — скоригуйте плату за землю Зміни у структурі земельних ресурсів підприємства відбуваються також через укладання чи розірвання договорів оренди. Якщо ви укладаєте посеред року новий договір оренди, то вам слід донарахувати орендну плату. А от коли договір оренди розривається, то слід скоригувати раніше нараховану суму податку. Про це й поговоримо далі.
  • Індексуємо зарплату за листопад 2018 року Індекс споживчих цін за вересень 2018 року склав 101,9 %. Як він вплине на коефіцієнти індексації за листопад 2018 року, розповімо нижче.
  • Компенсація за затримку виплати зарплати у листопаді 2018 року Індекс споживчих цін за жовтень 2018 року склав 101,7 %. Як він вплинув на коефіцієнти компенсації при виплаті зарплатних боргів у листопаді 2018 року, розповімо в нашій консультації.
  • Що «світить» роботодавцеві, якщо про індексацію забули або «забили»? Роботодавець не проводить індексацію зарплати своїм працівникам. Яка відповідальність передбачена за це порушення?
  • Житлові субсидії: нові правила оформлення та надання Вже стало «традицією» на початку опалювального сезону удосконалювати механізм надання субсидій. Ось і в поточному році з 1 жовтня запрацювали нові правила отримання субсидій. На що треба звернути увагу та кому стануть у нагоді новації Уряду? Читайте далі.
  • Є запитання щодо аліментів? Відповідаємо! Сьогодні запитання щодо стягнення «дитячих» аліментів з працівника підприємства доволі часто трапляються на практиці. І кому, як не бухгалтерові, доводиться з ними розбиратися. Пропонуємо вам відповіді на найпопулярніші «аліментні» запитання.
  • Підтверджуємо страховий стаж для лікарняних і декретних Для того щоб отримати з Фонду соціального страхування (ФСС) допомогу по тимчасовій непрацездатності і по вагітності та пологах (лікарняні і декретні), роботодавцеві потрібно заповнити Заяву-розрахунок*. У таблиці 2 Заяви-розрахунку (додаток 1.1) є графи 21 і 22, в яких потрібно зазначати страховий стаж працівника. Як його підтвердити, якими документами, хто повинен цим займатися: працівник чи роботодавець? Розбираємося.
  • Чи потрібна згода працівника на обробку його персональних даних? Чи обов’язково зараз при прийнятті працівника на роботу брати від нього заяву — згоду на обробку персональних даних? Розбираємося.
  • Директор — у відпустку/відрядження. Хто за нього? Приводом для написання цієї статті стала ось така ситуація, описана нашим читачем. Директор йде у відпустку або відбуває у відрядження.
    1. Чи потрібно ці питання йому узгоджувати із засновниками?
    2. Чи може директор передати свої повноваження іншій особі на період відпустки/відрядження?
    3. Чи може директор підписувати документи віддалено, перебуваючи у відпустці/відрядженні?
  • Чи може у ФОПа бути директор? Реєструючись фізичною особою — підприємцем (ФОП), ви «підписуєтеся» на те, щоб працювати на самого себе, а не на «дядька». Ви власними силами створюєте свою справу, керуєте нею і пожинаєте плоди своєї діяльності. І все б добре, але рано чи пізно вантаж підприємницьких турбот стає непід’ємним і хочеться перекласти частину своїх управлінських функцій на найманого працівника. Виникає запитання: чи може ФОП найняти директора за трудовим договором? Давайте розберемося разом.
  • Як заповнити Книгу обліку доходів і витрат, якщо ФОПу платять карткою Коли фізична особа — підприємець (ФОП) приймає від клієнтів оплату платіжними картками (використовує POS-термінал), грошові кошти «падають» йому на рахунок не вмить, а через деякий час (навіть через декілька днів). Виникає запитання: на яку дату такий дохід відображати в Книзі?
  • Як виробнику підтвердити «звичайність» цін Підприємство продає власно вироблену продукцію за ціною нижче собівартості. Чи потрібно донараховувати податкові зобов’язання для того, щоб дотягнути їх до мінімальної бази оподаткування ПДВ? Якщо ні, то як підтвердити, що наша договірна ціна є не нижчою за мінімальну базу з ПДВ?
  • МУК(и) інвестора Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «А» є засновником ТОВ «Б» (частка в статутному капіталі — 92 %: внесок правами користування майном та грошовими коштами). З 2014 року ТОВ «Б» дивіденди не нараховувало, балансова вартість фінансової інвестиції в бухобліку ТОВ «А» не переглядалася. Чи є в цьому порушення?
  • Рахунок нерезидента в національній валюті Чи може нерезидент відкрити в українському банку рахунок у національній валюті України і отримувати на нього оплату за свої товари (роботи, послуги) в гривнях?
  • «Збільшуюча» уточненка та переплата: чи потрібно доплачувати податок на прибуток? За перше півріччя 2018 року підприємство задекларувало прибуток і сплатило нараховану суму податкових зобов’язань. У декларації за 9 місяців відображено збиток, унаслідок чого виникла переплата з податку на прибуток. Зараз виявили помилку — у другому кварталі врахували зайві витрати. Плануємо подати уточнюючу декларацію за перше півріччя разом з виправленою фінансовою звітністю за цей період. Чи потрібно доплачувати податок перед поданням уточненки?
  • Директорові довіреність на вчинення правочину не потрібна Чи потрібна директорові довіреність на підписання договорів від імені підприємства?
Перейти до номеру
  • № 48
  • № 46
  • № 45
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить