Антикорупційний калейдоскоп: деякі питання антикорупційної стратегії Осінь у повному розпалі і бавить українців своєю чарівною природою. Жовтень по-своєму оригінальний. Не можна не пригадати подію шестирічної давнини — 14 жовтня 2014 року, на Покрову Пресвятої Богородиці, Верховною Радою України прийнято важливі антикорупційні законодавчі акти («Про запобігання корупції», «Про Національне антикорупційне бюро України» та «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014 – 2017 роки»), що дали старт сучасному антикорупційному законодавству, яке постійно удосконалюється. У сьогоднішній статті ми приділимо увагу деяким питанням антикорупційної стратегії України.
Мотивація і залученість публічних службовців Мотивація є однією з найважливіших функцій управління, суть якої полягає в спонуканні публічних службовців до діяльності з досягнення цілей органів влади. У публічному управлінні мотивація є більш складним і важливим елементом через специфіку діяльності державних органів. Розвиток мотивації в державних органах та органах місцевого самоврядування дозволяє підвищити ефективність праці публічних службовців, що позначається на кращому виконанні ними своїх професійних обов’язків, тому важливою темою HR-служб є використання мотиваційних компетентностей публічних службовців та розуміння їх залученості.
Дисциплінарна відповідальність службовців ОМС У цій статті ми хотіли би окреслити загальні підстави для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності з урахуванням особливостей служби в ОМС: розглянути можливості дисциплінарної відповідальності різних категорій службовців та наслідки застосування стягнень.
Поєднання посад в ОМС. Дія антикорупційних норм Тема поєднання однією особою різних посад в органах місцевого самоврядування напередодні проведення виборів не вщухає. До редакційного чату в Telegram надходять запитання, які починаються зі слів: «Добрий день! Скажіть, будь ласка, чи можуть суміщатись посади…», а далі — варіативність зашкалює: заступника голови ОТГ та старости, заступника голови та секретаря виконкому, голови та голови бюджетної комісії тощо. У цій статті ми розглянемо судову справу про поєднання депутатських повноважень із посадами заступника голови сільської ради та секретаря виконавчого комітету цієї ж ради (з вкрапленнями посади начальника військово-облікового столу).
Коли закінчиться карантин: «до» чи «по» 31 жовтня? У житті виникає безліч ситуацій, які пов’язані з датами. Часто їх використовують кадровики та бухгалтери у своїй роботі. Тому дуже важливі точність та однозначність. Однак у нашій нормативці часто застосовуються всілякі лінгвістичні конструкції, які можна трактувати по-різному. «Свіжий» приклад — продовження карантину до 31 жовтня. Чи означає це, що останнім днем карантину буде 30 жовтня (переддень зазначеної дати), чи мається на увазі 31 жовтня? Для уникнення непорозумінь часто використовують слово «включно». Утім, що ж робити, якщо цього слова немає? Саме з таким запитанням до нашої редакції звернулася читачка.
Військова служба & гарантії за місцем роботи 1 жовтня в нашій державі розпочався осінній призов на строкову службу в армії, який триватиме до кінця грудня 2020 року. У працівників виникає багато запитань щодо того, чи буде збережено їхнє робоче місце під час проходження військової служби, якими механізмами захисту вони можуть скористатися, та багато інших.
Кінець строкового трудового договору і навчальна відпустка збіглися Строк дії строкового трудового договору сплив 15.09.2020 р., а працівник надав довідку-виклик і заяву з проханням надати йому додаткову оплачувану навчальну відпустку тривалістю 30 календарних днів починаючи з 09.09.2020 р. Коли в такому разі слід звільнити працівника?
Навчальна відпустка і декрет: точки зіткнення Працівниця перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами з 30.06.2020 р. по 03.11.2020 р. Вона надала довідку-виклик і заяву з проханням надати їй додаткову оплачувану навчальну відпустку з 02.09.2020 р. на 30 календарних днів. З якої дати слід було надати таку відпустку працівниці?
До «червоної» зони і назад: проблемні точки відряджень Кінця карантину не видно... Та ще й ситуація постійно змінюється — кожного тижня то тут, то там з’являються нові спалахи захворювання. Як відправити працівника у відрядження в такій ситуації? Раптом виявиться, що він направлений у відрядження в місце зі статусом «червоної» зони. Або, навпаки, він спробує поїхати з місця основної роботи, якому присвоєний «червоний» рівень небезпеки. З якими проблемами в цьому разі доведеться зіткнутися роботодавцеві та як їх вирішити — поговоримо в сьогоднішній статті.
Працівник на військових зборах: розраховуємо середню Працівник 27.07.2020 р. прийнятий на роботу на посаду продавця. Проте вже в період з 14.09.2020 р. по 28.09.2020 р. він призваний для проходження військових навчальних зборів (надав копію довідки з військкомату). Як би мали йому розрахувати середню для оплати таких днів?
Відпустка з подальшим звільненням (за КЗпП) Працівник з 1 вересня 2020 року пішов у щорічну відпустку з наступним звільненням (за власним бажанням) 16 вересня 2020 року (в останній день відпустки). З 14 вересня 2020 року він захворів. Останній день хвороби — 23 вересня 2020 року. Чи можна було звільнити працівника за таких умов 16 вересня? Як бути з відпусткою, що збіглася з лікарняним? Чи оплачувати лікарняний після звільнення?
Бути чи ні грошовій допомозі? Чи можна надавати грошову допомогу державному службовцю, якщо він бажає взяти тільки частину невикористаної основної відпустки за попередній рік? З таким запитанням звернулась до редакції журналу кадрова служба. Тож відповідаємо.
Тривалість робочого часу — 2021 для п’ятиденки Якщо у вас установлено п’ятиденний робочий тиждень із двома вихідними днями в суботу та неділю з однаковою тривалістю робочого часу за день протягом робочого тижня, то вважайте, що вам пощастило*.
Правова освіта населення: взаємодія влади і громади Незважаючи на постійні реформи державних органів та системи законодавства в цілому, нині діє «Національна програма правової освіти населення», затверджена Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001. Саме місцеві державні адміністрації, місцеві ради, об’єднані територіальні громади в межах своїх повноважень під час підготовки проєктів місцевих програм правової освіти населення повинні брати цю Національну програму за основу. Про це та інше докладніше у статті.