(044) 581-10-10 Передзвоніть менi

Місцеве самоврядування, червень, 2016/№ 6

  • Погосподарський облік в ОМС: які правила? Ведення погосподарського обліку в органах місцевого самоврядування1 передбачено для накопичення і систематизації відомостей по кожному з розташованих на їхній території населених пунктів. Такі дані є необхідними не лише для підготовки звітів до органів статистики, але й для самих рад. По суті, облік особистих селянських господарств, земельних ділянок є «кошиком» корисної інформації для працівників місцевої ради. Як пам’ятаємо, у минулому році закінчився п’ятирічний термін дії основних документів погосподарського обліку, які закладались станом на 01.01.11 р., — погосподарських книг, затверджених наказом Держкомстату України від 11.10.10 р. № 4182. У зв’язку з цим у поточному році Держстат переглянув методологію організації та ведення погосподарського обліку, а також його інструментарій на наступні п’ять років (2016 — 2020 рр.). Нова методологія знайшла своє відображення у наказі Державної служби статистики України від 11.04.16 р. № 56 «Про затвердження Інструкції з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах»3. Що змінилось?
  • Беремо бюджетні зобов’язання правильно Для голови місцевої ради та бухгалтера не зайвим буде ознайомитись із наказом Державної казначейської служби України від 15.04.16 р. № 116 «Про внесення змін до наказу Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68». Зазначеним документом затверджена нова редакція Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів1. Якщо подивитись на Методичні рекомендації поверхнево — по суті вони є робочим документом працівників територіальних органів Державної казначейської служби України2. Але з іншого боку — це корисна шпаргалка для органів місцевого самоврядування. Які зміни завітали до оновлених Методичних рекомендацій?
  • «Ручний» квиток: чи можна відшкодувати? Приводом для написання статті стало наступне запитання читача, розміщене на Форумі порталу «Бухгалтер». Процитуємо: «У зв’язку з тим, що наших співробітників відряджають у населені пункти, в яких відсутні каси, вони купують квитки у водія: це відривний квиток, заповнений їм вручну (в ньому вказана ціна, час відправлення та прибуття автобуса й сам маршрут). Але бухгалтер сільської ради відмовляється приймати квитки, які заповнені водієм автобуса. Вона посилається на п. 2 наказу Мінтрансу від 25.05.06 р. № 503, в якому зазначено таке: «Установити, що вартість проїзду за розрахунками пасажирських перевізників, інформація про перевізника, страховика та страхову суму вносяться у квитки друкованим способом. Тарифна вартість (для приміських та міжміських маршрутів) установлюється шляхом множення покілометрового тарифу на відстань від початку маршруту до середини тарифної зони». Але ж квиток, який надає працівник, повністю відповідає формі, зазначеній цим наказом, крім ціни, вписаної вручну. Що нам робити? Чи дійсно бухгалтер не має права приймати такі квитки, щоб відшкодувати працівнику вартість проїзду автобусом?» Давайте пошукаємо відповідь разом.
  • Актуальне запитання. Про обкладення ПДВ суми компенсації, отриманої від орендаря за майно комунальної власності Рада надала в оренду приміщення приватному підприємцю. Договір оренди оформлено відповідно до вимог чинного законодавства. У ньому ми прописали, що орендар буде компенсувати нам вартість витрат за комунальні послуги та енергоносії. Чи треба обкладати податком на додану вартість суму компенсації, яку нам передає орендар згідно з договором оренди щомісяця, адже платником комунальних послуг залишається саме сільська рада?
  • Актуальне запитання. Про рахунки для зарахування адміністративного збору З 04.04.16 р. за реєстрацію / зняття з реєстрації місця проживання замість державного мита стягується адміністративний збір, який становить 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати. Такий збір має надходити до місцевого бюджету відповідно до вимог Закону України від 10.12.15 р. № 888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» та постанови КМУ від 02.03.16 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру». В органів місцевого самоврядування виникає запитання: на який рахунок фізичні та юридичні особи мають сплачувати такий збір, аби він потрапив до місцевого бюджету? Де взяти таку інформацію?
  • Актуальне запитання. Про зміну розміру орендної плати при затвердженні нової нормативної грошової оцінки У нас є орендар, який орендує земельну ділянку комунальної власності. Чи повинен він сплачувати орендну плату за неї за новою нормативною грошовою оцінкою? Таку оцінку ми провели у минулому місяці та затвердили її рішенням сільської ради. Зміни до договору оренди землі не вносили, бо орендар не погоджується із новим розміром орендної плати, але ми направили йому копію рішення про затвердження нової нормативної грошової оцінки. Що нам робити?
  • Ліквідація навчальних закладів: обмірковуємо та приймаємо рішення Декілька останніх років у нашій державі актуальним стало питання щодо ліквідації (реорганізації) навчальних закладів. Здебільшого виникає необхідність у закритті саме сільських шкіл. Підставою для прийняття непопулярних рішень у першу чергу слугує демографічна криза, яка спостерігається в державі. При цьому найгостріше проблема малокомплектності шкіл проявляється у віддалених селах, де класи можуть налічувати від одного до чотирьох учнів. Тому сьогодні часто йдеться про оптимізацію мережі навчальних закладів, мета якої — дати школярам належні умови навчання. Про це та інші супутні питання і йтиметься у нашій публікації.
  • Реєстрація місця проживання у запитаннях-відповідях З передачею повноважень1 (відповідно до Закону України від 10.12.15 р. № 888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг»2) у сфері надання міграційних послуг від Державної міграційної служби України органам місцевого самоврядування3 перелік питань, які виникають щодо механізму здійснення реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання тощо, збільшився. Про це свідчать звернення наших читачів: вони здебільшого стосуються процедурних моментів втілення в життя нового функціоналу. Хоча тут необхідно одразу відмітити, що сам механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання залишився майже незмінним, змінився лише надавач послуг. Про це, зокрема, було зазначено на сайті4 Державної міграційної служби України, де крім іншого розміщено найактуальніші запитання та відповіді, які стосуються здійснення реєстраційних функцій.
  • Актуальне запитання. Про затвердження радою договорів та розпоряджень Депутати нашої сільської ради наполягають, щоб усі договори, укладені сільським головою, та всі розпорядження, видані ним у міжсесійний період, доводилися до їх відома та затверджувалися на пленарному засіданні ради. Допоможіть розібратися: які розпорядження та договори необхідно доводити до відома депутатів сільської ради чи затверджувати рішенням сесії?
  • Що змінилося для ОМС з 1 травня? Кількість звернень до редакції із запитанням на кшталт «що змінилося для органів місцевого самоврядування1 з 1 травня?» протягом травня перевищила всі розумні межі — повідомлення на Форумі порталу «Бухгалтер.com.ua», листи на електронну пошту редакції та телефонні дзвінки. Жодне звернення не залишилося поза нашою увагою — відповіді отримали всі без винятку. Саме тому, що ж змінилося для ОМС та їх посадових осіб з 1 травня, а також тому, чи дійсно щось кардинально змінилося, присвячена ця стаття.
  • Актуальне запитання. Про виплату середнього заробітку Колишній сільський голова виконував обов’язки старости до проведення в ОТГ перших виборів старост. Вибори відбулися, його старостою не обрано. Чи маємо виплачувати йому середній заробіток 6 місяців?
  • Списання з балансу багатоквартирних будинків Відповідно до Закону України від 14.05.15 р. № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»1 багатоквартирний будинок є спільною сумісною власністю власників квартир та/або нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. До набуття чинності вказаним Законом багатоквартирні будинки, за загальним правилом, перебували у власності територіальних громад, міністерств чи держави, відповідно знаходились на балансі органів місцевого самоврядування, державних підприємств або міністерств чи інших центральних органів виконавчої влади.
  • Житлові субсидії: Уряд удосконалив порядок надання За результатами аналізу надання житлових субсидій протягом опалювального періоду 2015/2016 років напрацьовано низку змін до деяких нормативно-правових актів, які знайшли своє відображення в постанові КМУ від 27.04.16 р. № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»1. Що змінилося для субсидіантів — розглянемо у цій статті.
  • Діяльність терцентрів: оцінка якості соціальних послуг У попередньому номері нашої газети ми розповідали про діяльність терцентрів, спрямовану на вивчення індивідуальних потреб клієнта, — етап, з якого починається надання соціальних послуг. Проте задоволення потреб клієнта неможливе без оцінки якості соціальних послуг. Які ще завдання виконує процес оцінки якості, які його етапи та методи, хто залучається до проведення оцінки якості соціальних послуг? На ці та інші запитання знайдете відповіді у статті.
  • Обіг інформації у публічній сфері. Методичні рекомендації (ч. 1)
  • Обіг інформації у публічній сфері. Методичні рекомендації (ч. 2)
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.