№21

Податки та бухгалтерський облік, березень, 2015/№ 21 Інші номери журналу ›
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
  • Підприємство працює в зоні АТО У цій статті ми розберемося, як підприємству працювати, перебуваючи на території збройного конфлікту. Куди подавати звітність, сплачувати податки? Де проводити необхідну для діяльності реєстрацію? Як уникнути штрафів при вимушеній «блокаді»? Крім того, розберемося, як оформити вимушену відсутність працівників або їх переїзд із зони АТО.
  • Переїзд підприємства із зони АТО на іншу територію України Бізнес у зоні АТО для багатьох підприємств виявився під загрозою розвалу. Тому якщо є можливість перевезти підприємство, причому разом з працівниками, на мирну територію, чому б не піти на це?! Тим більше, що для суб’єктів господарювання, які переїздять із зони АТО, трохи спростили порядок перереєстрації місцерозташування і постановки на облік. Давайте розберемося, як це зробити.
  • Податкові форс-мажори в зоні АТО, або Торгово-промислова… фіскальна служба? «Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, А чи, зіткнувшись в герці з морем лиха, Покласти край йому?» (В. Шекспір «Гамлет» (переклад Л. Гребінки)) Незважаючи на розмитість самого поняття «зона проведення АТО», для тих підприємств, які в неї потрапили, усе, на жаль, ясно… Зрозуміло, що кожне таке підприємство «нещасне по-своєму»… Тому кожне підприємство вирішує за себе, чи дозволяють йому нинішні обставини продовжувати роботу і головне — зберегти працівників, — чи ж настав «алес капут». Мовою фіскалів це питання звучить так: чи продовжують у платника податків виникати об’єкти оподаткування? У будь-якому разі ні про кого вони не забудуть просто так… Як же бути?
  • Товар потрапив під обстріл… Що в обліку? За період проведення АТО наша економіка зазнала колосальних збитків. За повідомленнями політиків, економічний потенціал України знищено майже на 20 %, а обсяги промислової продукції за 2014 рік скоротилися в цілому по країні більш ніж на 10 %. Але найзначніший удар через військове протистояння, звичайно ж, припав на Донецьку та Луганську області. Загальна сума руйнувань (з урахуванням житлово-комунальної, соціальної інфраструктури) становить у цих областях більше 1,2 млрд грн. Причому багато об’єктів зруйновано або пошкоджено через потрапляння в них снарядів або інших засобів знищення. Ваш склад або магазин теж постраждав від артобстрілів? Ви втратили одразу і будівлю, і товар, а тепер не знаєте, як відобразити ці втрати в обліку? Зараз ми розповімо, як це зробити. І хоча б на одну проблему у вас стане менше.
  • Ваш контрагент із зони АТО «здувся». Він не винен, але що робити?.. «Згода є продукт за повного непротивлення сторін» (монтер Мечников)* Сумно, що абревіатура «АТО» дуже міцно і, мабуть, надовго увійшла у вжиток. Дуже шкода, що безліч підприємств опинилися в цій зоні: деякі — на де-факто українській території, інші — на нібито де-юре… Зрозуміло, що вони до останнього прагнуть зберегти свій потенціал і налагоджені господарські зв’язки з контрагентами на «великій землі». І хоча відомі ризики можуть зашкодити виконанню зобов’язань за госпдоговором обом його сторонам, розглянемо ситуацію, коли у вас «завис» договір з підприємством із зони АТО саме через його форс-мажорні проблеми.
  • Працевлаштовуємо переселенця На жаль, кількість жителів Донбасу, вимушених залишити свої будинки, не зменшується. Люди кидають усе, рятуючись від жахів війни. І це не розповідь ветерана Другої світової, це — сьогоднішня реальність. Життя на новому місці починається з пошуку роботи. Тішить, що багато роботодавців не залишаються осторонь, а пропонують вимушеним переселенцям працевлаштування. Розібратися з особливостями такого працевлаштування — мета цієї статті.
  • Ціна мобільності — мобілізація автотранспорту Ніхто не вірив, що сьогоднішня ситуація можлива в принципі. Це очевидно. Ніхто не готувався і тому ніхто не був готовий. І якщо навіть до «живих» податкових норм законодавці ставилися байдуже (це вам добре відомо), то що вже було чекати від них стосовно «непотрібного» моб-законодавства… Таке поняття, як «військово-транспортний обов’язок», у законі було. У вигляді тексту на папері. Тільки на папері… Давайте поглянемо, що змінилося.
  • Повістка військкомату: вона «пробіжить, пролетить, пропливе»*… Сьогодні військові комісаріати напружено працюють, розшукуючи як новачків — призовників, так і запасників — військовозобов’язаних**. Дуже багато доводиться надолужувати і, зокрема, фактично заново налагоджувати контакти з «підопічними», втрачені в безтурботні роки… Робота йде у двох напрямках. Окрім звичайної практики — пошуку за місцем проживання, воєнкомівці все частіше вдаються до варіанта вручення повісток за місцем роботи. Для цього представники військкомату відвідують підприємства. Розглянемо цей варіант детальніше.
  • «Солдат підприємства»: документальне оформлення У цій статті ми розглянемо, як документально оформити відсутність на роботі співробітника, якого призвали у зв’язку з мобілізацією, на особливий період. Розберемося з новою заковикою для роботодавця: що робити з працівниками, які вирішили служити за контрактом? Як бути, якщо в період військової служби закінчується строк дії трудового договору, укладеного з працівником? А почнемо з відвідування військкомату за повісткою.
  • Оплачуємо період військової служби працівника (хто головніший: закон чи фіскали) Роботодавці, для яких мобілізація їх працівників уже не сумна перспектива, а жорстока реальність, знають, що за такими працівниками на період мобілізації потрібно зберегти місце роботи, посаду та середній заробіток. Віднедавна такі самі гарантії встановлено для тих, хто вступив на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації, введення воєнного стану. КЗпП обіцяє, що середній заробіток компенсують з бюджету. А як усе насправді? Як розрахувати середній заробіток? Чи потрібно обкладати його ЄСВ, ПДФО і ВЗ?
  • Якщо мобілізували підприємця: як бути, що можна не сплачувати Потрапивши у хвилю мобілізації, підприємець переживає не лише за існування свого бізнесу, долю працівників, а також і за те, як після повернення розраховуватися з державою за не сплачені своєчасно податки та неподану звітність. Чи подбала держава про те, щоб у мобілізованих ФОП було менше з цим проблем? Давайте розбиратися.
  • Підприємець із зони АТО: особливості перереєстрації бізнесу Чимало підприємців зі сходу України були вимушені переїхати на мирну територію. Але незважаючи на всі складнощі, вони не здалися і вирішили продовжувати вести бізнес. Чи потрібно їм перереєструватися, чи є поблажки у сплаті податків та ЄСВ? Про це читайте далі.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі