Відновлення реєстрації ПН/РК. Наслідки для продавця «Воєнні» норми ПКУ постійно змінюються. Ось, новим Законом № 2260 фактично платників податків перевели вже на довоєнні правила звітування і сплати податків. Відновилась вже і реєстрація податкових накладних. А з нею — і купа проблем. Платники ПДВ вже переймаються питанням звідки з’явився «мінусовий» ліміт реєстрації та що з ним тепер робити. Система блокування податкових накладних теж вже не забарилась працювати. А на додачу до цього на горизонті маячать строки протягом яких потрібно уточнити відображений на підставі бухпервинки податковий кредит, якщо постачальник не зареєструє ПН. Тому ми для вас підготували цей тематичний номер в якому розглянемо ці та інші питання, які стосуються ПДВ в умовах війни. А почнемо ми з відновлення реєстрації податкових накладних.
Відновлення реєстрації ПН: наслідки для покупця З відновленням реєстрації податкових накладних (ПН) настає гаряча пора. Треба не лише привести до ладу податкові зобов’язання (ПЗ), але й розібратися з податковим кредитом (ПК). Особливо якщо ПК відображали за первинкою. Доведеться провести свого роду інвентаризацію ПК. Розбираємося.
Блокування ПН/РК під час війни На час дії воєнного стану (ВС) механізм моніторингу ПН/РК зупинений не був. Тобто теоретично і під час дії ВС податківці мали повне право заблокувати подану вами на реєстрацію ПН/РК. Інша справа, що з початком війни ЄРПН припинив працювати і реєструвати ПН/РК. А якщо не працює ЄРПН, то і ПН/РК не блокуються. 27 травня 2022 року ЄРПН таки почав працювати. А отже податківці з цієї дати можуть, як і в довоєнні часи заблокувати ПН/РК. Тому далі поговоримо про те, як дія ВС впливає на блокування і розблокування ПН/РК.
СЕА після Закону № 2260 Із 27 травня (після набрання чинності Законом № 2260) запрацював ЄРПН. Проте, як відомо, зареєструвати податкові накладні (ПН) / розрахунки коригування (РК) можна при достатньому ліміті реєстрації. Давайте з’ясуємо, як після відновлення реєстрації ПН йдуть справи з роботою СЕА та лімітом.
Декларації з ПДВ під час війни: порядок заповнення та зміни у строках подання Під час війни норми законодавства швидко змінюються. Ось і новий Закон № 2260, по-перше, змінив строки, протягом яких можна подати звітність (у тому числі і звітність з ПДВ) під час воєнного стану без штрафів, по-друге, обмежив періоди для відображення податкового кредиту за бухпервинкою. Щоб не загубитися у цих змінах, систематизуємо інформацію про те, в які строки повинна подаватися та як має складатися ПДВ-звітність під час воєнного стану.
Воєнний стан і послаблення ПДВ-правил — що зараз? Воєнний стан спричинився до того, що для платників ПДВ тією чи іншою мірою послабили дію багатьох традиційних правил. І ці послаблення періодично змінювали — якісь додавали, а якісь прибирали. Що маємо наразі в цьому питанні? Про це будемо говорити просто зараз у нашій статті!
Знищене майно або Війна — форс-мажор… не для всіх?! Війна триває вже понад три місяці. Правила оподаткування і послаблення для платників змінюються майже з тою самою швидкістю, що і оперативна обстановка на фронті. Враховуючи масштаб руйнувань, великої актуальності набувають питання, пов’язані зі списанням знищеного майна. Крім того, є ще низка випадків, коли платник має підтвердити свої дії наявністю форс-мажорних обставин. На жаль, останні часом у цьому питанні відбуваються не дуже позитивні тенденції! Як із цим жити і що з цим робити — поговоримо зараз!
Перейшли на спецЄП. Проблеми ПДВ Ми не раз відповідали на запитання, пов’язані з ПДВ, для тих, хто перейшов на спецЄП зі ставкою 2% (див. «Податки &бухоблік», 2022, № 34). Але життя не стоїть на місці. З’являються не лише нові запитання, але й законодавець підкидає чергові зміни до податкового законодавстві. Давайте розберемо декілька цікавих запитань, що надійшли від таких платників.
Уточнення ПДВ-декларацій у воєнний час Законом № 2260 не тільки визначено специфічні строки для реєстрації під час ВС ПН/РК, подання звітності та сплати податків, а і визначено специфічні правила подання уточнюючих розрахунків, в тому числі і уточнюючих розрахунків з ПДВ. Про те, що приніс Закон № 2260 у правила виправлення ПДВ-помилок, поговоримо далі.
Бюджетне відшкодування ПДВ після Закону № 2260 Разом із відновленням податкових обов’язків (щодо реєстрації податкових накладних / подання звітності / сплати податків) Закон України від 12.05.2022 № 2260-IX* повернув платникам можливість отримання бюджетного відшкодування з ПДВ. Одразу заспокоїмо: відшкодування ОВДП не буде, від цього задуму відмовилися. Поговоримо про те, як отримати бюджетне відшкодування (БВ) під час воєнного стану.
Оренда порожнього офісу — чи компенсувати податковий кредит? Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання згідно з п. 198.5 ПКУ в тому випадку, коли підприємство сплатило орендну плату за офіс у травні, але фактично в цьому офісі ніхто не працює?