Кошти під звіт та на відрядження: порядок надання Запитання щодо надання працівнику коштів на відрядження чи під звіт та подальшого звітування щодо їх використання, традиційно входять в п’ятірку найпопулярніших. Тож весь цей тематичний номер «Податки & бухоблік» ми присвятили їх вирішенню. Розглянемо, в яких випадках потрібно формувати авансовий звіт, а в яких ні. Як його заповнити, якщо без авансового не обійтися. А почнемо з надання коштів під звіт. Чи є максимальний/мінімальний строк для такої дії? Чи є обмеження за сумою? А чи можна не видавати, а домовитися з працівником, щоб він купував за свої? Відповіді на ці та інші запитання, що стосуються порядку надання коштів під звіт, ви знайдете в цій статті.
Авансовий звіт: коли він потрібен? З 1 квітня 2023 року Звіт про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, має подаватися не завжди. Про те, коли він потрібен, а коли можна обійтися без нього, ми поговоримо у цій статті.
Підзвітні строки та відповідальність за їх порушення Після закінчення відрядження або виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням роботодавця працівник зобов’язаний відзвітувати про використані ним кошти. В які строки це необхідно зробити, а також коли потрібно повернути невитрачені грошові кошти, ви дізнаєтеся прямо зараз. Крім того, розглянемо наслідки недотримання згаданих строків.
Авансовий звіт: правила складання і приклад заповнення З 13 липня 2023 року підзвітні особи мають подавати звіт про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт (авансовий звіт) за оновленою формою. Пояснимо, як правильно заповнити кожний із реквізитів авансового звіту, і наведемо зразок заповненого.
Підзвітні документи Витрати, здійснені відрядженою/підзвітною особою, мають бути документально підтверджені. В іншому випадку у працівника може виникнути оподатковуваний дохід. Про те, які документи підійдуть для підтвердження різних витрат, поговоримо у цій статті.
Регулярні витрати на госппотреби: звітуємо за кожною оплатою чи всім гамузом? Працівник за рахунок отриманого авансу регулярно сплачує готівкою за послуги «Нової пошти» для потреб роботодавця. Іноді йому доводиться оплачувати ці послуги власними коштами. Як він має складати авансові звіти: на кожну оплату, додаючи до них по одній квитанції від «Нової пошти», чи можна відзвітувати раз на місяць?
Придбання товарів за свої, якщо втрачено касовий чек: відшкодовувати чи ні Працівник придбав товари для госппотреб підприємства за власні кошти, але касовий чек загубив. Чи можна відшкодувати працівникові його витрати без чека? Якщо так, то як бути, коли згодом цей чек працівник знайде і подасть до бухгалтерії?
Господарські й особисті витрати в одному чеку: як скласти авансовий звіт Водій підприємства за рахунок авансу, отриманого готівкою, заплатив на АЗС одночасно за бензин і за сигарети, напої тощо. Чи можна не включати до авансового звіту особисті витрати, відображені в касовому чеку поряд із позиціями, що підтверджують господарські витрати. Чи приймається такий звіт, сума якого не збігається із сумою чека, для підтвердження витрат на госппотреби підприємства?