№40

Податки та бухгалтерський облік, травень, 2017/№ 40 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Охорона праці. Загальні положення Навряд чи хтось посперечається з тим, що здоров’я — найважливіша і водночас найбільш крихка цінність людини. І що найсумніше, цей ресурс, необхідний для нашого існування, практично не поновлюваний. Підірвавши своє здоров’я, повернути його до колишнього стану дуже важко, а деколи й зовсім не можливо.
    Буває, що загроза життю і здоров’ю людини підстерігає її на робочому місці. На щастя, це розуміє законодавець і тому зобов’язує роботодавців здійснювати певні заходи з охорони праці. Що це за заходи? Для кого дотримання «працеохоронних» приписів обов’язкове? Які права у сфері охорони праці мають працівники? Як облікувати витрати на проведення «працеохоронних» заходів? Хто здійснює контроль у сфері охорони праці і як карають за порушення законодавства в цій сфері?
    Відповіді на всі перелічені запитання ви знайдете в цьому спецвипуску. Його для вас підготували редактор Наталія Вороная, податкові експерти Наталія Чернишова, Алла Свіріденко і юрист Наталя Амброзяк.
  • Організація охорони праці на підприємстві Як ви напевно вже зрозуміли, охорона праці на підприємстві — питання неабияке. А тому організована вона має бути належним чином. Як це зробити? Хто відповідальний за організацію ОП і хто здійснює контроль за дотриманням «працеохоронних» вимог? Нарешті, яку документацію з питань ОП потрібно розробляти на підприємстві? Відповіді на наведені запитання — прямо тут, у цьому розділі!
  • Атестація робочих місць Укладаючи трудовий договір із працівником, роботодавець зобов’язаний проінформувати його під підпис про умови праці, наявність на робочому місці, де він працюватиме, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, про можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про його права на пільги та компенсації за роботу в таких умовах.
    Для того, щоб виконати цю вимогу, необхідно провести цілий комплекс досліджень, що дозволяють установити наявність або відсутність таких факторів на кожному конкретному робочому місці. Такі дослідження проводять у межах атестації робочих місць за умовами праці (далі — атестація).
    З цього розділу ви зможете дізнатися про цілі проведення атестації, порядок її здійснення і документальне оформлення її результатів, а також зможете розібратися в обліку витрат на атестацію робочих місць. Приступимо!
  • Забезпечення працівників засобами індивідуального захисту Як ми вже зазначали раніше, одним з обов’язків роботодавця у сфері ОП є забезпечення окремих працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими ЗІЗ, а також мийними та знешкоджувальними засобами. У цьому розділі спецвипуску ми розберемося, кого потрібно забезпечувати ЗІЗ, у якому порядку і в яких обсягах, а також розглянемо нюанси бухгалтерського та податкового обліку таких засобів.
  • Безоплатне молоко та харчування Ще один «бонус» для окремих категорій працівників передбачено ст. 166 і 167 КЗпП, а також ст. 7 Закону про охорону праці. Так, осіб, зайнятих на роботах із шкідливими умовами праці, роботодавці забезпечують молоком або рівноцінними харчовими продуктами*, на роботах з особ ливо шкідливими умовами праці — лікувально-профілактичним харчуванням, а в гарячих цехах — газованою солоною водою. Особливості надання такого «бонусу» розглянемо у цьому розділі.
  • Навчання з питань охорони праці Як ми зазначали в розділі 1 цього спецвипуску, нарівні з роботодавцями дотримуватися законодавчих вимог з питань ОП повинні і працівники підприємства. Але щоб виконувати ці вимоги, їх потрібно як мінімум знати. Для цього проводять навчання працівників з питань ОП. У якому вигляді та порядку це відбувається, а також яким чином обліковують витрати на «працеохоронне» навчання, читайте далі.
  • Медогляди працівників Кожен роботодавець має бути зацікавлений у здоров’ї свого персоналу. Адже здорові працівники — це запорука злагодженого функціонування всього підприємства. Один із способів моніторингу здоров’я співробітників — проведення їх медоглядів. Причому в окремих випадках вибору, проводити медогляд працівників чи ні, роботодавець не має, оскільки певні категорії працівників підлягають медичним оглядам в обов’язковому порядку. Що це за категорії? Який порядок проведення таких заходів? Як облікувати витрати на проведення обов’язкових медоглядів? Відповіді на перелічені запитання — у цьому розділі.
  • Вакцинація працівників Турбота про здоров’я трудящих не обмежується тільки проведенням медичних оглядів. На варті здоров’я працівників стоїть ще й вакцинація. Чи є проведення вакцинації обов’язком роботодавця або залежить виключно від його волі? Як провести та облікувати цей захід? Дізнайтеся прямо зараз!
  • Аптечка на підприємстві Як відомо, краще бути багатим і здоровим, ніж бідним та хворим. Але, на жаль, як би блискуче не була організована система ОП на підприємстві, нездужання працівників і виробничі травми все одно трапляються. У такому разі на допомогу прийде аптечка першої медичної допомоги. У вас її ще немає? Тоді саме час обзавестися нею. А ми, зі свого боку, розповімо вам про те, що в ній повинно міститися, як відобразити в обліку придбання аптечки та її поповнення необхідними ліками, ну і звичайно, як списати прострочені медикаменти.
  • Медпункт на підприємстві Наявність аптечки — це, звичайно ж, добре. Але деякі роботодавці йдуть далі і для надання першої медичної допомоги організовують на підприємстві медпункт. Такий медпункт оснащують необхідним мінімальним набором лікарських засобів і медобладнання, а «господарює» в ньому фельдшер або медсестра. Зрозуміло, що медпункт — задоволення доступне і необхідне далеко не всім. Його доцільно організовувати на великих підприємствах, де існує ризик для здоров’я або навіть життя працівників. Як відкрити кабінет Айболитя на підприємстві і як правильно облікувати витрати на його утримання — про це ми зараз і розповімо.
  • Контроль у сфері охорони праці Коли йдеться про контроль, то одразу виникає запитання: хто і в якому порядку цю процедуру проводитиме?
  • Відповідальність за порушення законодавства у сфері охорони праці Звичайно, на кожне порушення знайдеться й відповідальність. Тим більше якщо йдеться про життя та здоров’я працівника. З основами ОП на підприємстві, а також із способами контролю за цією сферою ми розібралися. Настав час поговорити про те, які наслідки спричинить нехтування вимогами нормативно-правових актів у сфері ОП.
    За порушення встановлених законодавством правил здійснення госпдіяльності до суб’єктів господарювання уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування можуть застосовуватися адміністративно-господарські санкції. Крім того, за окремі порушення законів та інших нормативно-правових актів з ОП винні особи можуть бути притягнені до дисциплінарної, адміністративної і навіть кримінальної відповідальності. Пройдемося адміністративно-господарськими санкціями.
  • Перелік використаних документів
  • Про забезпечення аптечками Лист Державної служби України з питань праці від 18.11.2016 р. № 11506/1/4.4-ДП-16 (витяг)
  • Щодо медичних оглядів працівників Лист Державної служби України з питань праці від 26.05.2016 р. № 58/03/2/4.5-ДП-15 (витяг)
  • Забезпечення працівників молоком Лист Департаменту з питань праці Державної служби України з питань праці від 01.06.2016 р. № 667/4.3/4.1-зв-16
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно