№77

Податки та бухгалтерський облік, вересень, 2019/№ 77 Інші номери журналу ›
  • Правові засади повернення товарів У взаємовідносинах суб’єктів господарювання часто виникають обставини, коли придбаний товар покупець повертає назад. Така ситуація, безумовно, регулюється певними правовими нормами. Крім того, існують певні облікові особливості повернення: для товарів у роздрібній торгівлі, для ОЗ, для МШП. Ну і, звичайно, нікуди не подітися від питань ПДВ-обліку. Тож розпочинаємо нашу подорож!
  • Повернення товарів: подробиці обліку Повернення проданих (придбаних) товарів — явище малоприємне, але, на жаль, достатньо поширене. А оскільки від подібного непорозуміння ніхто не застрахований, пропонуємо вам уже зараз, заздалегідь, розібратися в тонкощах бухгалтерського і податковоприбуткового обліку наслідків повернення. Отже, давайте приступимо.
  • Повернення в ПДВ-обліку Повернення — невід’ємна складова господарської діяльності кожного підприємства. Як ця стандартна операція відображається в ПДВ-обліку? Про це поговоримо саме зараз!
  • Повернення ОЗ/МНМА: облікові особливості в покупця Часто приховані дефекти і несправності у свіжопридбаному об’єкті необоротних активів вдається виявити тільки в процесі його експлуатації. Згідно із законом у такому разі покупець може повернути неякісну покупку протягом гарантійного строку або іншого розумного строку, але в межах двох років. Для продавця наслідки такого повернення повністю вкладаються в описані нами раніше правила обліку повернення товарів*. А ось покупець зіткнеться тут із деякими особливостями. Якраз про них ми вам зараз і розповімо.
  • Повернення МШП: правила обліку в покупця Ви вже ознайомилися з правилами обліку операцій з повернення товарів і необоротних активів. Тепер залишилося лише з’ясувати всі подробиці обліку таких матцінностей, як малоцінні і швидкозношувані предмети (МШП). Тут також є свої тонкощі, про які ми розповімо в цій статті.
  • Повертаємо кошти за товар через РРО Доволі часто суб’єкту господарювання доводиться повертати кошти покупцеві за придбаний товар. Як такі операції регулює чинне РРОшно-касове законодавство? Подамо відповідь на це запитання крізь призму найпоширеніших практичних ситуацій.
  • Оформляємо повернення в роздробі У роздрібній торгівлі на варті прав покупця стоїть Закон № 1023. Саме він дозволяє покупцеві звернутися в роздрібну торговельну точку, зокрема, для повернення купленого там неякісного або навіть іноді якісного товару. Поговоримо про те, як продавець повинен оформляти повернення непродовольчого товару.
  • Повернення в єдиноподатників Загальний порядок оформлення повернення готівкових коштів однаковий для всіх суб’єктів господарювання незалежно від системи оподаткування: загальна чи спрощена (про оформлення повернень див. попередній матеріал). Водночас спрощенка має певні особливості, які можуть відіграти свою роль. Тут розглянемо нюанси повернення коштів з урахуванням таких «спрощених» фішок.
  • Повернули товар, а ціна збільшилася: чи буде ПДФО? Повернути неякісний товар — законне право споживача. Але якщо на момент повернення ціна змінилася, а точніше, збільшилася, в цьому випадку покупцеві належить сума до повернення більше, ніж та, яку він заплатив при купівлі. А що ж робити з «вершком»? Чи буде такий «вершок» вважатися доходом покупця, що не відбувся? І що з ПДФО? Зараз у всьому розберемося.
  • Повернення товару з еквівалентом в інвалюті Ситуація така. Ціна товару в договорі прив’язана до долара. Продали товар виходячи з курсу 28 грн. за 1 дол. США., а зараз його повертають (курс на дату повернення — 25,6 грн.). Яка сума підлягає поверненню покупцеві — виходячи з курсу 28 грн. чи 25,6 грн., якщо в договорі про визначення суми, яка повертається, нічого не сказано?
  • Дякуємо, не потрібно: якщо працівник повернув путівку Приводом для написання цієї статті стала ситуація, описана нашим читачем. Підприємство до ювілею працівника придбало для нього путівку на оздоровлення за кордоном. За тиждень, після того як працівникові була видана путівка, він її повернув, оскільки не міг скористатися путівкою у зв’язку із сімейними обставинами. Які податкові наслідки для підприємства і фізособи будуть у цьому випадку? Що ж, давайте розбиратися.
  • Повернули аванс нерезиденту: що в обліку? Підприємство отримало передоплату у валюті від нерезидента. Проте ЗЕД-договір був розірваний і ми повертаємо покупцеві аванс. Як облікувати повернення передоплати у валюті в податковому й бухгалтерському обліку продавця-резидента?
  • Перелік основних документів, які використовуються в тематичному номері
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі