№8

Місцеве самоврядування, серпень, 2017/№ 8 Інші номери журналу ›
  • Фахова майстерня: децентралізація — ініціатива від громад Без формування комплексного бачення та напрацювання практик децентралізації «знизу», від самої громади, реформа децентралізації може втратити певні показники ефективності. Саме на обговорення бачення громади була спрямована фахова майстерня «Особливості формування територіальних громад області в умовах децентралізації», яка була організована в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), що реалізується Українською асоціацією районних та обласних рад та Асоціацією міст України.
  • Громадські пасовища: правові аспекти створення та оформлення Питання утворення громадських пасовищ загального використання та оформлення місцевою радою права на такі земельні ділянки неодноразово висвітлювалася в друкованих виданнях, але й на сьогодні залишається для сільських та селищних рад актуальною, особливо якщо йдеться про їх створення на землях державної власності за межами населених пунктів. Тож ця стаття має на меті проаналізувати проблеми правового регулювання в цій сфері, узагальнено та з урахуванням останніх змін у земельному законодавстві запропонувати місцевим радам алгоритм вирішення питання оформлення права комунальної власності для створення громадських пасовищ на землях сільськогосподарського призначення державної власності.
  • Стажування за кордоном: як оформити? Приводом для написання статті стало наступне запитання від читача: «Працівника нашої ради (є посадовою особою місцевого самоврядування) запросили до іншої країни за рахунок приймаючої сторони строком на 4 місяці для стажування в «закордонній» місцевій раді. Які нюанси оформлення такої поїздки? Чи не втратить свою посаду працівник по поверненні до основного місця роботи та хто може виконувати його обов’язки на час відсутності? Чи можна оформити таку поїздку як відрядження за кордон?».
  • Бюджет участі: як взяти участь? У сучасному громадянському суспільстві завдяки процесу децентралізації кожен день зростає соціальна активність людей. Мешканці громад мають величезне бажання долучатись до вирішення проблем своєї громади. Вдалим світовим досвідом щодо технології залучення громадян до процесу формування та прийняття місцевого бюджету є бюджет участі. Саме про нього і будемо говорити у статті більш детально.
  • Про розгляд листа [щодо використання квитків при наданні послуг з пасажирських автомобільних перевезень] Витяг із листа ДФС від 10.05.17 р. № 7601/5/99-99-14-05-01-16
  • Актуальне запитання. Про відшкодування ОМС різниці в тарифах Чи може орган місцевого самоврядування відшкодувати різницю в тарифах на житлово-комунальні послуги власному комунальному підприємству, яке надає ці послуги?
  • Актуальне запитання. Про сплату земельного податку через касу рад Через касу сільської ради деякі фізичні особи сплачують земельний податок. Чи зобов’язаний бухгалтер ради подавати до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби України інформацію за даними квитанцій про сплату, виданих таким особам?
  • Актуальне запитання. Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг зі сплати податків Чи є вже затверджені форми типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для місцевих рад?
  • Діяльність комунальних підприємств після об’єднання територіальних громад У цій статті ми торкнемося теми діяльності комунальних підприємств, засновниками яких є органи місцевого самоврядування1, після процесу об’єднання територіальних громад. В цьому контексті нам не обійтися без Закону України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»2, який регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад3. Одразу зазначимо, що єдино правильного вирішення вказаного питання чинне законодавство не містить, тому будемо шляхом логічних роздумів напрацьовувати можливі варіанти самостійно.
  • Квартирний облік: право сім’ї учасника АТО Сьогодні виникає чимало запитань стосовно пільг, які надаються учасникам АТО та членам їх сімей. У законодавство України постійно вносяться відповідні зміни. Враховуючи такі оновлення, уже можливо підвести підсумки та сформувати алгоритм дій для отримання тієї чи іншої допомоги від держави. Варто зазначити, що учасників АТО на теперішній час прирівняно до учасників бойових дій відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 6 Закону України від 22.10.93 р. № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального значення».1 У випадку, якщо особа набуває статусу учасника бойових дій, держава надає йому та членам його сім’ї низку пільг, які мають на меті полегшити життя бійця після повернення до мирного життя. Одним із прав, передбачених законодавством України, є можливість отримання житла від держави, але в той же час ця пільга є однією із найпроблемніших. Тому в цій статті ми постараємося знайти відповіді на найбільш актуальні запитання.
  • Актуальне запитання. Про видачу ОМС побутової характеристики До селищної ради звертаються правоохоронні органи з питанням про надання характеристики на громадян, що проживають на території ради. Допоможіть з’ясувати, чи зобов’язаний орган місцевого самоврядування надавати характеристики на громадян, що проживають на території відповідної ради правоохоронним органам? Якими нормами законодавства слід керуватися при вирішенні цього питання?
  • Ази про полігони ТПВ: інформація від Мінрегіону Інформація з офіційного сайта Мінрегіону
    На офіційному сайті Мінрегіону розміщено інформацію, яку було складено за результатами моніторингу наявних в областях та місті Києві полігонів/звалищ побутових відходів. З нею можна ознайомитись за посиланням: http://www.minregion.gov.ua/press/news/zaversheno-monitoring-nayavnih-v-oblastyah-ta-misti-kiyevi-poligoniv-zvalishh-pobutovih-vidhodiv/. Нижче наведено її зміст. Вона буде цікава тим нашим читачам, хто планує організувати на своїй території полігони твердих побутових відходів (ТПВ).
  • Щодо здійснення делегованих повноважень у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю ОМС, ОТГ Лист Держпраці від 22.06.17 р. № 6827/1/4-ДП-17
  • Щодо застосування вимог статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час прийняття регуляторних актів об’єднаними територіальними громадами Роз’яснення Державної регуляторної служби України від 05.07.17 р. б/н
  • Містобудівна діяльність: деталізовано про зміни (частина 3) В одному з попередніх номерів нашого видання1 ми пообіцяли, що поговоримо про ті зміни, яких зазнав Кодекс України про адміністративні правопорушення2 з прийняттям Закону України від 17.01.17 р. № 1817-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності»3 (набрав чинності 10.06.17 р.). Звісно ж, ці зміни стосуються застосування адміністративної відповідальності за правопорушення, вчинені у сфері містобудівної діяльності. Одразу слід означити, що штрафні санкції було збільшено. Нашим читачам, сподіваємося, зазначений матеріал не буде зайвим. Пам’ятаєте, органи місцевого самоврядування у сфері містобудування можуть виступати і, зокрема, як замовники будівництва, і як органи державного архітектурно-будівельного контролю (якщо взяли на себе цей функціонал), і як органи, які надають інші послуги в цій галузі.
  • Конфлікт інтересів: коли він виникає і що з ним робити? Для України поняття «конфлікт інтересів» є відносно новим явищем, але в той же час актуальним та перебуває у фокусі уваги суспільства. Більше того, є предметом політичних баталій та резонансних розслідувань, тому в цій статті ми вкотре спробуємо розібратись із поняттям «конфлікт інтересів», коли він може виникнути, за яких обставин та що з ним робити?
  • Договір оренди землі: розірвання в односторонньому порядку На практиці дуже часто у місцевих рад виникають запитання щодо можливості розірвання договору оренди земельної ділянки, яка надавалася в оренду такою місцевою радою, в односторонньому порядку. Підстави для цього можуть бути різними: несплата орендної плати, використання земельної ділянки не за цільовим призначенням тощо. І тоді перед орендодавцем постає цілком логічне запитання: який задіяти механізм та як досягти стовідсоткового бажаного результату, а саме — отримати власну земельну ділянку назад від недобросовісного орендаря? Нижче наведемо позитивний досвід Київської міської ради, яка в касаційній інстанції відстояла своє право на розірвання договору в односторонньому порядку.
  • Порушення умов договору: одночасне застосування пені та штрафу У цій статті ми розглянемо питання юридичної відповідальності за невиконання чи неналежне виконання умов договору оренди нежитлового приміщення. Крім цього, з’ясуємо, чи можна декілька її видів застосовувати одночасно. Для вирішення цього питання проаналізуємо судову практику та законодавство, що регулює відповідні правовідносини.
  • Головбух чи начальник відділу: у пошуках відповіді Підставою для написання статті стало дуже цікаве запитання від читача, отримане на електронну пошту редакції: «У нашій міській раді (тепер — військово-цивільна адміністрація) є відділ бухгалтерського обліку та звітності. У цьому відділі за штатним розписом є посада «начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності». Чи правильна назва зазначеної посади? Чи треба перейменувати цю посаду на «начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності — головний бухгалтер»? Якщо так, то чим це врегульовано?». Розберемось разом.
  • Актуальне запитання. Про обчислення стажу служби, що дає право на додаткову оплачувану відпустку Яким чином обчислювати стаж державної служби, що дає право на додаткову відпустку посадовій особі місцевого самоврядування після набуття чинності новим Законом «Про державну службу»? Посадова особа має понад 10 років стажу державної служби, набутого до 01.05.16 р., а стаж служби в органах місцевого самоврядування близько 5 років.
  • Вектор розвитку громади: від А до Я 19 липня 2017 року на базі Старосалтівської об’єднаної територіальної громади (Харківська область) відбувся круглий стіл на тему: «Вектор розвитку громади: від А до Я», який був організований ГО «Харківський університетський консорціум» — регіональним партнером програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) в Харківській області, що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно