№74

Податки та бухгалтерський облік, вересень, 2018/№ 74 Інші номери журналу ›
  • Здати/взяти в оренду та облікувати це (в орендодавця та орендаря) Оренда — невід’ємна складова господарської діяльності сучасного підприємства. Складно знайти таке підприємство, яке б ніколи не вдавалося до оренди. Бо ж це зручно для орендаря — орендувати на певний час актив, який недоцільно купувати «назовсім». Натомість орендодавець може заробити на тих активах, які він не використовує у своїй діяльності і може тимчасово надати іншим. Як це відобразити в обліку? Давайте дивитися!
  • Ремонти/поліпшення орендованих об’єктів в обліку орендодавця й орендаря Уже цілком звична справа, коли здавання приміщення новому орендареві супроводжується проведенням ремонту. Частіше — капітального, який, по суті, виявляється поліпшенням орендованого об’єкта. У такого виду ремонту є один бонус — за домовленістю з орендодавцем орендар (якщо він проводить такий ремонт за свій рахунок) може відразу ж отримати грошову компенсацію або зарахувати вартість такого ремонту в рахунок орендної плати. Розглянемо, як такі операції відобразити в обліку.
  • Вагон з причепом, або Повернення поліпшеного об’єкта оренди У попередній статті ми вже розглянули облік поліпшень орендованого об’єкта в орендодавця та орендаря. Припустимо тепер, що настав час повертати цей поліпшений об’єкт. Як це відобразиться в обліку орендаря та орендодавця? Про це — наша наступна стаття!
  • Оренда авто у фізособи: коли і як оподатковувати ПДФО «ремонтні» витрати? Ваше підприємство орендує у фізособи автомобіль? Тоді рано чи пізно, але ви обов’язково зіткнетеся з витратами на технічне обслуговування, ремонт або навіть поліпшення орендованого «залізного коня». Щоб бути готовим до такої ситуації, давайте прямо зараз розберемося: коли «ремонтні» витрати стають об’єктом для утримання ПДФО і ВЗ, а коли проведення ремонту не призводить до жодних ПДФО-наслідків.
  • Орендуєте нерухомість у фізичної особи? Не забудьте про ПДФО і ВЗ Часи, коли операції з нерухомістю були підпільною діяльністю (згадаємо ріелтора — героя В. Басова з фільму «За сімейними обставинами»), канули в Лету. Сьогодні здавання майна в оренду — цілком легальне джерело доходу. Причому доступна така діяльність як юридичним особам, так і простим громадянам. Про оподаткування орендних платежів у підприємства-орендаря(орендодавця) ми розповіли в попередніх статтях. А якщо орендодавцем виступає звичайна фізична особа, яка не зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності? Про це читайте в нашій статті.
  • Відшкодовуємо «комуналку» — відображаємо в обліку Відшкодування вартості комунальних послуг (електроенергія, водовідведення, опалювання та ін.) тісно пов’язане з орендою нерухомості. Не буде оренди — не доведеться говорити про компенсаційні платежі. Утім, орендар може самостійно оплачувати вартість комунальних послуг за умови укладення договорів з відповідними підприємствами про надання комунальних послуг і встановлення окремих лічильників для обліку спожитих газу, тепла, води, електроенергії. Але в цій статті цей варіант ми не розглядаємо. Тут ітиметься тільки про ситуацію, коли орендодавець оплачує комунальні послуги, а орендар йому їх відшкодовує.
  • Гарантійний платіж при оренді: облікові тонкощі Доволі часто орендодавці при здаванні в оренду необоротних активів вимагають від свого орендаря сплатити (або до укладання договору, або після) забезпечувальний (гарантійний) платіж. Про те, що це за платіж і як його відобразити в обліку всім сторонам орендної операції, поговоримо далі.
  • Статус нерезидента при здаванні в оренду нерухомості Юридичні особи — нерезиденти мають повне право придбати або взяти в оренду нерухоме майно і здавати його в оренду (суборенду) на території України. Але перед тим, як здійснювати такі операції, постає запитання: обов’язково їм здійснювати діяльність через постійне представництво чи можна обійтися без нього? Відповіді на це запитання шукайте у статті.
  • Оренда вітчизняного майна у нерезидента Зазвичай нерезидент здає в оренду своє нерухоме майно, що знаходиться на території України або через постійне представництво, або через комерційного агента (агентство нерухомості). Враховуючи це, у резидента, який орендує таке майно, відразу виникає низка запитань з приводу оподаткування такої операції і відображення її в обліку. Відповіді на ці запитання шукайте нижче.
  • Наслідки нотаріального непосвідчення договору оренди У час скрути підприємство намагається економити на всьому. Інколи, як свідчать звернення читачів, економлять навіть на нотаріальному посвідченні договорів оренди автотранспорту у фізособи. На перший погляд, це економія, хоч і невелика. Але насправді, ви можете втратити набагато більше. Про те, які негативні наслідки можуть очікувати підприємства при такій економії і як їх уникнути, поговоримо далі.
  • Консультації у БЗ, що роз’яснюють особливості оподаткування орендних доходів ПДФО та нарахування ЄСВ*
  • Заміна шин на орендованому авто Наше підприємство орендує у фізичної особи вантажівку. Ми замінили на ній зношені шини на нові. Для обліку витрат на шини використовуємо «безпечний» варіант, тобто вартість шин включаємо до складу витрат при їх списанні у зв’язку з непридатністю, а не у момент установки на автомобіль. Усі витрати на утримання автомобіля (у тому числі оренду) обліковуємо на рахунку 28, оскільки автомобілі використовувалися виключно для доставки покупного товару на наш склад. При розірванні договору оренди шини (придатні до експлуатації), які значаться у нас на балансі, підлягають поверненню орендодавцеві у складі об’єкта оренди. На якій підставі, коли і на який рахунок (інших витрат або до складу ТЗВ) списувати шини у такому разі?
  • Орендар з’їхав, а майно залишилося Після того як орендар з’їхав з приміщення, виявили, що він не вивіз частину своїх офісних меблів. Причому, як з’ясувалося, забирати їх не збирається. Вартість майна ми не компенсували. Як нам облікувати це майно?
  • Компенсація земельного податку: коли платити та як оподатковувати Підприємство орендує кілька приміщень у бізнес-центрі під офіс. Крім орендної плати, відшкодовуємо орендодавцеві (платнику ПДВ) частину його витрат із плати за землю пропорційно орендованій площі. Чи зобов’язані ми це робити? Якщо так, то як показати такі платежі у податковому обліку?
  • ФОП-єдиноподатник і оренда нежитлової нерухомості У власності фізичної особи — підприємця платника єдиного податку групи 2 перебуває об’єкт нежитлової нерухомості площею 350 м споруди?
  • Перелік основних документів, які використовуються в тематичному номері
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі