Інвентаризація та подання фінзвітності під час війни Щороку останні три місяці найнапруженіші для бухгалтера. Адже — це час проведення річної інвентаризації. Цьогоріч інвентаризація має гіркий присмак — її проводимо в умовах воєнного стану (ВС). Тому й висвітлювати інвентаризаційні питання будемо крізь призму війни. І розпочнемо із ключових загальних моментів.
Інвентаризація майна на тимчасово окупованій території і в зоні боїв Як провести інвентаризацію на тимчасово окупованих територіях, коли доступу до майна немає? Що взагалі каже Положення № 879* про інвентаризацію активів на територіях, тимчасово окупованих починаючи з 24.02.2022? Чи є перелік таких територій? Чи можуть оштрафувати за непроведення інвентаризації? Відповімо на ці питання.
Знищене в тилу: особливості інвентаризації і обліку У цій війні під загрозою знищення знаходиться майно будь-якого підприємства, хай навіть воно розташоване у Львові, на Волині чи в Закарпатті. Всі ми знаємо, що поняття «фронту» і «тилу» є доволі умовними. Ракети російського агресора долітають до будь-якої точки України. Як проінвентаризувати таке зруйноване і пошкоджене майно?
Інвентаризація недоступного майна після деокупації Повернулися до звільненого міста — все майно підприємства зруйновано і розграбовано загарбниками. Як проводити його інвентаризацію? Чи треба робити повторну річну інвентаризацію, якщо попередню провели, скажімо, у жовтні, одразу після звільнення міста?
Війна = руйнація, або Облік знищених активів Яким чином підприємства, які постраждали від руйнувань, викликаних бойовими діями, повинні відобразити в обліку наслідки воєнної руйнації своїх активів? Про це говоримо зараз!
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: воєнні нюанси Як заморожування перебігу строку позовної давності на період війни позначилося на інвентаризації розрахунків? Що робити із заборгованостями контрагентів з рф та білорусі? А якщо контрагент перебуває на тимчасово окупованій території? З’ясовуємо…
Інвентаризація забезпечень і резервів Крім інвентаризації активів та зобов’язань, перед складанням річної фінансової звітності необхідно також проінвентаризувати забезпечення та резерви. Про те, що вони собою являють і як правильно провести їх інвентаризацію, ми й поговоримо у цій статті.
Як провести інвентаризацію, якщо нікому її проводити Річна інвентаризація незабаром, а зібрати працівників, які мають її проводити, неможливо. Хтось поїхав до іншого міста чи навіть країни, хтось працює дистанційно. Відсутні члени інвентаризаційної комісії та/або матеріально відповідальні особи? Спробуймо розібратися, як же бути в таких ситуаціях.
Зіпсоване, але війна ні до чого: чи достатньо інвентаризації Активи підприємства псуються і в мирний час. Але і під час війни вони можуть вийти з ладу із причин, прямо з війною не пов’язаних. Інвентаризація під час війни може виявити і такі активи. Які особливості роботи з ними та обліку їх нестач?
Втрата активів без війни Крім війни. бувають також інші причини, внаслідок яких виникають нестачі. Тобто коли фактично наявна кількість активів є меншою, ніж показують дані бухобліку. У такому випадку виникає нестача. Давайте подивимося, як привести облік у відповідність до результатів інвентаризації і що робити із виявленою нестачею.
Облік пересортиці Окрім нестач, при інвентаризації можлива також пересортиця. Давайте подивимося, яким чином обліковується вона!