№9

Місцеве самоврядування, вересень, 2018/№ 9 Інші номери журналу ›
  • Земельні відносини: нові повноваження ОМС і не тільки 10 липня 2018 року Верховна Рада України прийняла, без перебільшення, дуже важливий та необхідний (з урахуванням теперішнього стану регулювання земельних правовідносин у нашій країні) Закон України від 10.07.2018 № 2498-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні». У цій статті ми розглянемо основні його положення, які тим чи іншим чином стосуються діяльності ОМС та їх повноважень.
  • Несплата аліментів: корисна інформація для кожного 03.07.2018 було прийнято Закон України № 2475-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання» тощо. Слід зазначити, що нововведення є цікавими та корисними для всіх (без виключення) представників ОМС. Повірте, з ними ви можете стикнутися як у своїй професійній діяльності, так і в справах буденних. Якщо хтось ще не встиг ознайомитися із Законом № 2475, сьогодні ви отримаєте таку можливість. Нижче наведено основні зміни, інформація про які, сподіваємося, стане вам у нагоді.
  • Типовий договір оренди землі: чи можлива конкретизація його умов У цьому матеріалі ми пропонуємо вашій увазі одну судову справу, предметом якої став договір оренди землі. Нагадаємо, що постановою КМУ від 03.03.2004 № 220 було затверджено Типовий договір оренди землі. Одна міська рада з метою конкретизації умов договору своїм рішенням затвердила «свою» форму договору оренди, яку було запропоновано для укладення орендарю. Забігаючи наперед, зазначимо, що орендар погодився не з усіма пунктами договору. Що з цього вийшло, читайте у статті.
  • Стосовно проектів рішень органів місцевого самоврядування, якими встановлюється порядок відчуження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Роз’яснення Державної регуляторної служби України від 21.08.2018 б/н
  • Щодо надання інформації Витяг із листа ДКС від 10.07.2018 № 16-10/55-11135
  • Методичні рекомендації: організація та ведення військового обліку (частина 2) У цьому номері ми продовжуємо знайомство з Методичними рекомендаціями з організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних в органах місцевого самоврядування, затвердженими наказом військового комісара Харківського обласного військового комісаріату від 21.11.2017 № 676. Отже, йдемо далі.
  • Оновлені правила діловодства: що змінилось? Поштовхом для написання статті стало внесення змін 27.07.2018 до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5. Тому в нашому матеріалі пропонуємо розглянути ці Правила та проаналізувати нововведення до них.
  • Щодо підготовки проектів рішень органів місцевого самоврядування, якими передбачається затвердити Правила благоустрою населених пунктів Роз’яснення Державної регуляторної служби України від 16.08.2018 б/н
  • Нюанси приватизації комунального майна (частина 3) Продовжуючи тему приватизації, ми нарешті підходимо до правил продажу об’єктів великої приватизації, фінансових питань, а також до договірних відносин, які виникають під час приватизації, що встановлені Законом України від 18.01.2018 № 2269-VIII «Про приватизацію державного і комунального майна».
  • Забезпечення участі населення в охороні громадського порядку Традиційно вважається, що охорону суспільства від протиправної поведінки здійснюють правоохоронні органи. ОМС, з одного боку, взаємодіють з правоохоронними органами по охороні громадського порядку та профілактиці правопорушень на території відповідного села, селища, міста, з іншого — мають всіляко сприяти участі населення в охороні порядку й боротьбі з правопорушеннями. Про порядок залучення ОМС до охорони громадського порядку населення та діяльності щодо організації роботи із громадськими формуваннями правоохоронного направлення йтиметься у нашій статті.
  • Статті 197, 198 КпАП: час минає, а питання залишаються До нашої редакції вже вкотре надійшло запитання, яке стосується застосування положень Кодексу України про адміністративні правопорушення. Аби наші читачі краще розуміли суть проблеми, ми його текст наведемо нижче в цьому матеріалі. Забігаючи наперед, означимо, що запитувач цікавиться особливостями розгляду адміністративних правопорушень, передбачених ст. 197, 198 КпАП.
  • Умисне неподання е-декларації через релігійні переконання Одразу звернемо вашу увагу на те, що справа, про яку йтиметься в цій статті, є унікальною у своєму роді. Чому? — запитаєте ви. А тому, що пов’язана вона з корупційним правопорушенням — неподання декларації суб’єктом декларування (саме через релігійні переконання). У цій справі особу визнано винною та засуджено за ст. 366. Зацікавили? Пропонуємо далі розглянути обставини справи.
  • Принцип «мовчазної згоди»: з рішення Верховного Суду Перш за все хочемо нагадати, що ми вже розглядали практику застосування принципу «мовчазної згоди», щоправда, на сторінках спецвипуску «Юридичні практики» звернулася із позовною заявою до міської ради, у якій просила суд зобов’язати відповідача прийняти рішення про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами відповідно до принципу «мовчазної згоди» згідно з поданими заявами та отриманими описами.
  • «Цікава» відповідь про в. о. старости На ресурсі dostup.pravda.com.ua, який створено за ініціативи ГО «Центр UA» на базі програмного забезпечення Alaveteli за підтримки Уряду Швеції, Omidyar Network та проекту «Об’єднуємося заради реформ» (UNITER) та який фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується організацією Pact, Inc. в Україні», розміщено цікавий запит до Мінсоцполітики та відповідь компетентного органу на нього. У запиті поставлені наступні запитання: «Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання. Але як діяти, якщо сільський голова відмовляється бути в. о. старости? Прошу надати роз’яснення: 1. Як звільняти такого голову: в зв’язку з припиненням повноважень чи призначити його в. о. старости, а у разі його відмови звільнити відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 36 КЗпП (відмова від продовження роботи у зв’язку із зміною істотних умов праці)? 2. Чи потрібно у даному випадку виплачувати колишньому сільському голові (який відмовився бути в. о. старости) на період працевлаштування, але не більше шести місяців, середню заробітну плату?».
  • Звільнення чи переведення: перехід з виборної на невиборну посаду В ОМС склалась наступна ситуація: за результатами конкурсу на посаду керівника відділу ОМС перемогла особа, яка працює заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради цієї ж ради. Яким чином оформити переведення такого працівника, чи потрібно для цього звільняти його з посади заступника міського голови для переведення на посаду керівника відділу, чи достатньо тільки розпорядження голови про переведення? Пропонуємо розглянути в цій статті.
  • Актуальне запитання. Про призначення відповідального за застосування електронного підпису Начальник фінансового управління ОМС з метою виготовлення електронного цифрового підпису видала наказ про призначення себе відповідальною за забезпечення застосування електронного цифрового підпису особою. Чи мала право керівник управління видавати такий наказ і яким чином здійснюється застосування посадовими особами ОМС електронного цифрового підпису — далі у статті.
  • Актуальне запитання. Про тривалість робочого часу, яка встановлена на 2019 рік Яка тривалість робочого часу встановлена на 2019 рік?
  • Вчись у кращих: проект Кіровоградської обласної ради з підтримки ВПО У матеріалах циклу «Складові успішного проекту» ми пропонували органам місцевого самоврядування надсилати свої проектні заявки, які отримали фінансування від донора, а тому можуть використовуватися як успішний приклад складення заявки. Приємно, що на нашу пропозицію відгукнулася Кіровоградська обласна рада, як готова поділитися результатами своєї роботи над проектом «Побудуємо майбутнє разом!». Як був складений проект, які дані були включені в проектну заявку для обґрунтування його необхідності — в нашому наступному матеріалі.
  • Молодь та кордони: Х Молодіжний форум Асоціації прикордонних регіонів приймали у Харкові У 2007 році Асоціація прикордонних регіонів ініціювала рішення по залученню молоді у питання прикордонного співробітництва. Відтак, з 2009 року щорічно стали проводитися Літні молодіжні школи, що в подальшому переросли у Молодіжні літні форуми, які з того часу щорічно проходили в Італії, Фінляндії, Греції та Сербії. Специфікою форумів є широка участь молоді від 18 років, яка проживає у прикордонних регіонах із різних куточків Європи. Цього року за ініціативою Харківської обласної ради Форум вперше приймали у Харкові.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі