№1

Місцеве самоврядування, січень, 2019/№ 1 Інші номери журналу ›
  • Рішення рад із земельних питань: контроль за їх виконанням та дотриманням земельного законодавства при прийнятті таких рішень (частина 2) У цій статті ми продовжимо аналізувати проблемні питання прийняття місцевими радами рішень в земельній сфері та здійснення контролю за виконанням таких рішень самою радою. Зокрема, ми торкнемось таких питань: чи є правомірним рішення ради про затвердження типового договору відповідального зберігання земельних ділянок комунальної власності та укладення радою таких договорів із фізичними чи юридичними особами; яка повинна бути процедура прийняття радою рішень про надання у власність або користування земельних ділянок комунальної власності; чи може рада скасовувати власні рішення із земельних питань.
  • Пропозиції в галузі поховання За матеріалами офіційного сайту Мінрегіону Питаннями поховання, в частині забезпечення місцями для поховання, опікується чи не кожен ОМС. Ситуація стає критичною, оскільки для вирішення вказаної проблеми необхідні ресурси, в першу чергу — земельні, яких, знову ж таки, не завжди вистачає на ці цілі. Про те, яким чином на рівні держави пропонують вийти із ситуації, що склалась, рекомендуємо вам ознайомитись з інформацією, яку ще 13.12.2018 було розміщено на сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
  • Особливості укладення і виконання договорів оренди комунального майна У діяльності ОМС дедалі частіше виникають питання, пов’язані з передачею майна, що є комунальною власністю, у користування іншим особам на підставі договору оренди. Цей договір є досить поширеним у діяльності ОМС, складаючи основу договірної правосуб’єктності територіальних громад у сфері використання комунального майна. Специфіка цього договору зумовлена різноджерельною нормативною базою, що виходить за межі Цивільного і Господарського кодексів, поєднується з можливістю територіальних громад до самостійного регулювання окремих аспектів оренди комунального майна. Про це і поговоримо у нашому матеріалі.
  • Приховані та удавані правочини як підстава для відповідальності Суворі вимоги до укладення певних видів правочинів, тендерні умови та реєстраційні дії породжують укладення прихованих договорів, які нібито надають юридичну можливість обійти норми чинного законодавства. Наприклад, доволі розповсюдженим є укладення договору зберігання із правом користування об’єктом зберігання, маючи на увазі договір оренди комунального майна. Такі «вигадки» полегшують життя обох сторін угоди лише до факту виявлення «домовленостей» зацікавленими сторонами: іншими потенційними орендарями, прокуратурою, Державною аудиторською службою, громадськістю тощо, або погіршення відносин між самими учасниками договору. Найлегшою мірою відповідальності буде визнання такого правочину недійсним та реституція, найсуворішою — кримінальна відповідальність.
  • Державна допомога: аналіз роз’яснень АМК Запитання про те, що саме вважається державною допомогою, на повістці денній у кожного ОМС. Тому ми підготували витяги з актуальних рішень Антимонопольного комітету України, які допоможуть зняти «болючі» моменти та поладнати із державною допомогою. Про що саме говорить компетентний орган з приводу державної допомоги — читайте у статті.
  • Актуальне запитання. Про ставки земельного податку у 2019 році Чи застосовують у 2019 році ставки земельного податку, встановлені рішенням ради, якщо таке рішення (зміни до нього) прийняте та оприлюднене після 15.07.2018?
  • Показники преміювання: як розробити на прикладах Преміювання — це грошове або інше матеріальне заохочення в нагороду за працю. На сторінках видання ми вже говорили про преміювання працівників ОМС з урахуванням стандартів якості, зокрема, стандартів ДСТУ ISO 9000:2007, ДСТУ ISO 9001-2015 та ДСТУ ISO 9004-2012. Як ми вже казали, періодичність преміювання і терміни виплати премій має визначати Положення про преміювання, яке ми розглядали на прикладі Чугуївської міської ради Харківської області. Як то кажуть, одна голова добре, а дві — краще. Завдяки вашим запитанням та з урахуванням результатів соціологічного дослідження, проведеного Соціологічною агенцією «ФАМА» в рамках проекту «Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні», у розробників такого документа з’явилась унікальна ідея доопрацювати створене та вже діюче Положення про преміювання. Як виявилось, попередня редакція не визначала конкретних показників преміювання посадових осіб, службовців та робітників Чугуївської міської ради та її виконавчих органів, а також не враховувала питання управління ризиками в рамках прийнятого рішення щодо переходу на нову систему управління якості за вимогами ДСТУ ISO 9001-2015. Нагадаємо, що основними принципами нового стандарту є орієнтація на замовника, процесний підхід, лідерство, задіяність та вмотивованість персоналу, керування взаємовідносинами, прийняття рішень на підставі фактичних данних. За стандартами якості цей момент необхідно було доопрацювати, аби внести повну ясність у питання преміювання. Адже такі доповнення допоможуть зробити систему преміювання ще більш прозорішою, справедливою та зрозумілою будь-кому: як самим працівникам ради, так і контролюючим органам, звичайно, лише за потреби.
  • А що ви знаєте про газ? Про рентні питання! Рентні платежі — камінь зіткнення між місцевою владою, громадою та видобувними підприємствами. На жаль, люди не розуміють, що корисні копалини, які розміщені на їх території, — це багатство, яким треба користуватися та яке зробить громаду багатою. Дуже багато існує міфів навколо видобування, зокрема, про те, що газ з українських надр є у кілька разів дешевшим за імпортований, про те, що у випадку добування газу на земельній ділянці фізичної особи — він буде їй безкоштовним чи дешевшим, ніж іншим, про те, що саме видобувне підприємство встановлює ціну на газ, або про те, що буріння газових свердловин завдає непоправної шкоди довкіллю і людям. Попри ці міфи жодна країна світу, яка має у своїй власності корисні копалини, не припинила їх видобуток. Навпаки, розширює свої можливості та примножує скарбничку держави. Для того, аби ОМС мали достовірну інформацію про видобування та змогли донести її до громади, на прикладі видобування газу розповімо про особливості такого видобування. Як представника компанії, який надасть компетентні відповіді на запитання редакції, ми запросили Юрія Березу — представника філії ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобу вання».
  • Якісні проекти рішень ради — результат спільної роботи виконавчих органів та депутатів Чугуївська міська рада та її виконавчі органи з 2005 року працюють у системі управління якістю, яка відповідає вимогам ISO 9001:2015 Сертифікат Bureau Veritas Certifi cation від 13.04.2018 № UA228802 та має на меті забезпечити сталу якість послуг, що задовольняє потреби та очікування мешканців міста (замовників послуг) і тому була розроблена ПЯ 24.18 «Взаємодія з міською радою» (редакція 05), яка введена в дію розпорядженням міського голови від 07.06.2018 № 232 з 15.06.2018. У цій процедурі прописана кожна дія стосовно підготовки проектів рішень міської ради, розміщення на офіційному сайті Чугуївської міської ради та її виконавчого комітету, робота з депутатськими зверненнями (запитами, запитаннями), протокольними дорученнями депутатів міської ради, описані можливі ризики та надані протоколи якості. Про те, як це працює на практиці, і поговоримо далі.
  • Ураховуємо зміни: Положення про паркування транспортних засобів Шановні читачі, як ми й анонсували в попередньому номері нашого видання. Слід враховувати, що відповідно до змін, які відбулись у законодавстві в частині запровадження нового для місцевого самоврядування інституту — інспекторів із паркування, важливо оновити (хто використовував у діяльності) відповідне положення або прийняти нове. У будь-якому разі потрібне його доопрацювання (напрацювання). Тому в цій статті ми пропонуємо вам приклад локального документа, який би ви могли використовувати у своїй діяльності.
  • «Самовільна» відпустка — шлях до звільнення Трудові відносини ніколи не були простими, особливо якщо враховувати законодавство в цій сфері (погодьтеся, воно вимагає оновлення та адаптування під умови сьогодення). Тим не менш іншого поки що в нас немає. Отже, маємо дотримуватися тих норм, які є, якщо вони навіть здаються нам нелогічними чи застарілими. Зокрема, дуже часто виникають непорозуміння між роботодавцем та працівником на фоні того, що працівник намагається втілити в життя ті «прийоми», які по факту не спрацьовують, наприклад, такий, як надіслати заяву про надання відпустки на електронну пошту роботодавця, будучи взагалі в іншій державі. Чи можливо це і чим це може закінчитися для працівника, читайте у цій статті.
  • Військовий обов’язок: оформлюємо час відсутності працівника Відповідно до Указу Президента України від 15.02.2018 № 33/2018 «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2018 році», наказів Міністерства оборони України від 22.05.2018 № 231 «Про призов громадян України на військову службу за призовом осіб офіцерського складу у 2018 році» та від 04.10.2018 № 495 «Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 22.05.2018 року» з вересня по грудень 2018 року в Україні відбувався призов громадян на військову службу. Призивали не тільки строковиків, а й офіцерів запасу. У зв’язку з проведенням цих та інших заходів у діяльності працівників служб управління персоналом часто виникають питання, як оформити відсутність на роботі працівників, які проходять військову службу за призовом або за контрактом, приймають участь у військових зборах, відвідують військовий комісаріат, проходять медичну комісію за направленням військкомату та в інших випадках, пов’язаних із виконанням військового обов’язку. Практичні поради щодо оформлення часу відсутності на роботі працівників, які виконують військовий обов’язок, будуть надані у цій статті.
  • Мотивація персоналу медзакладу: оплата праці за нових умов У світлі медичної реформи багато медичних закладів зтикаються з тим, що пацієнт обирає лікаря і оплата йде на заклад пропорційно кількості лікарів. Це призводить до того, що з`являються «герої» — це лікарі, до яких ідуть пацієнти, і це далеко не завжди «лікарі зі стажем», які були «героями» раніше. Таке явище призводить до необхідності трансформації відносин у медичному закладі, які завжди є болісними і потребують часу. З точки зору керівника закладу зміни потребують багато комунікації, готовності змінювати обрані моделі, якщо персонал не знаходить їх справедливими. Ну і, звісно, просто не може бути єдиної магічної правильної формули розрахунку зарплати в нових умовах. Про те, як обрати оптимальну модель оплати праці в нових умовах, і будемо говорити у статті.
  • А ви готуєте проект для УКФ? Цього року відбувсь нечуваний прорив у державній політиці з підтримки культури. Було створено низку інституцій, які покликані вивести українську культуру на якісно новий рівень та надати культурним діячам та установам нові можливості. Одна із таких інституцій — Український культурний фонд. На сторінках нашого видання ми вже писали про його роботу та закликали ОМС подавати проекти для отримання фінансування на культурні ініціативи. Реалізація та звітування за проектами, профінансованими у 2018 році, закінчилися у грудні, і тепер ми впевнено можемо розказати, як це було та на які моменти варто звернути увагу при подачі проекту у 2019 році.
  • Підвищення кваліфікації старост ОТГ: досвід Хмельницького Центру ППК «Знання, професіоналізм, успіх!» — девіз роботи Хмельницького Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, який впродовж 27 років виконує функції навчального та методичного забезпечення підвищення кваліфікації управлінських кадрів регіону та депутатів місцевих рад. Саме від знань, компетентності, рівня професіоналізму кадрів залежить успіх реалізації політики у сфері децентралізації. Яким чином налагоджено зазначений процес у Центрі ППК, читайте далі.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі