№2

Місцеве самоврядування, лютий, 2020/№ 2 Інші номери журналу ›
  • Виборчий кодекс: місцеві вибори — 2020 Нарешті можна розпочати цикл статей, присвячених місцевим виборам за правилами Виборчого кодексу. Чому нарешті? Тому що, чесно кажучи, чекали, чим же завершиться історія з законопроєктом змін до Конституції України, в якій також декілька положень стосувалися місцевих виборів. На момент підготовки цього матеріалу відповідний законопроєкт було відкликано Президентом України. Отже, відтепер можна зосередитися на тих положеннях Виборчого кодексу, які стосуються саме місцевих виборів, що мають відбутися вже в цьому році. Власне, шановні наші читачі, ми знову з вами будемо тестувати новий Закон і нам не звикати, адже у 2015 році ми також обирали та обиралися за новими на той момент правилами. Водночас пропоную бути більш відповідальними та вже сьогодні почати готуватися до місцевих виборів, в яких так чи інакше кожен з нас візьме участь (хтось як виборець, а хтось знову буде випробовувати долю і як кандидат).
  • Прийнято за основу законопроєкт щодо проведення національної інвентаризації лісів
  • Міська агломерація як альтернатива приєднання Сьогодні відбувається завершальний етап процесу реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади (який стосується передусім малих міст, селищ та сіл) і, як наслідок, створення нових, укрупнених муніципалітетів. Обласними державними адміністраціями опрацьовуються перспективні плани формування спроможних територіальних громад і, подекуди, пропонується приєднати до міст обласного значення як села, так і об’єднані громади.
  • Публічна кадастрова карта: підводні камені, або Як не ввести себе в оману? Останнім часом у медійному середовищі можна знайти багато згадувань про Публічну кадастрову карту1, про доручення прем’єр-міністра України О. Гончарука щодо прозорості та доступності відомостей Державного земельного кадастру2 саме через механізм використання відомостей ПКК, про завдання Держгеокадастру, надане особисто Главою Уряду щодо наповнення ПКК у максимально стислі строки, про суттєві зміни в роботі Держгеокадастру з наповнення ДЗК та відповідно ПКК. Наприклад, презентовані новим головою Держгеокадастру Д. Башликом основні кроки на шляху перезавантаження служби «Кадастр 2.0: прозорість, доступність, інновації» передбачають, зокрема, діджиталізацію процесів та усунення контакту з чиновником, відкритість рішень, які приймає відомство, поліпшення сервісу та призначення конкретних відповідальних осіб, відкриття нових шарів в кадастрі.
  • Дайджест судової практики Великої Палати Верховного Суду у справах зі спорів у земельних відносинах
  • Оренда комунального майна: нові правила, виклики та процедури В одному з минулорічних номерів нашого видання ми анонсували цю тему. Нагадаю: 03.10.2019 було прийнято Закон України № 157-IX «Про оренду державного та комунального майна»1, який було підписано Президентом України 27.12.2019. Цей Закон введено в дію 01.02.2020. Метою означеного нормативно-правового акта є суттєве удосконалення, спрощення і скорочення процедур оренди комунального майна, залучення широкого кола інвесторів. Цим Законом встановлено принципово новий порядок передачі комунального майна в оренду.
  • Топ-10 новацій Закону України «Про оренду державного та комунального майна»
  • Говорить ДКС: за цим КЕКВ! Застосування економічної класифікації видатків бюджету, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань, а також ведення бухгалтерського обліку завжди викликає питання у розпорядників бюджетних коштів. Розглянемо «свіжі» та цікаві роз`яснення Державної казначейської служби України1.
  • Електронний документообіг: на що звернути увагу Сучасний документообіг в ОМС поступово стає електронним. Робота з документами в електронному вигляді має свої особливості. Чинним законодавством України передбачено низку нюансів, які необхідно враховувати при роботі з документами в межах електронного документообігу. У цій статті ми звернемо вашу увагу на деякі із них.
  • Мовлення громад: злови хвилю Мовлення громад допомагає побудувати систему місцевого мовлення, яка здатна впливати на розвиток громадянського суспільства, задовольняти потреби населення в доступі до локального інформаційного контенту та забезпечувати оперативне інформування про надзвичайні ситуації. Організація місцевого мовлення громад — важлива місія, яка цікавить тих, хто має бажання дати шанс громаді говорити. Про те, як це можна зробити, читайте далі. Можливо, стаття надихне на створення мовлення громад у вашому регіоні.
  • Характеристика на особу: недостовірна інформація чи оціночне судження Доволі часто органи державної влади, їх посадові особи звертаються до ОМС із запитами про надання інформації щодо фізичної особи, яка мешкає на території відповідної територіальної громади. У відповідь ОМС складають довідки, довідки-характеристики або характеристики з різним змістом. В одних випадках у таких документах зазначаються загальні відомості, наприклад, що ОМС не володіє компрометуючими матеріалами щодо особи, в інших — зазначаються конкретні відомості, наприклад, щодо притягнення особи до відповідальності, надається оцінка поведінки, зазначається, чи надходили скарги від сусідів або жителів і з якого приводу, чи бере участь така особа у житті громади тощо. Які підводні камені приховує в собі така інформація — будемо розбиратися далі.
  • Стратегічна екологічна оцінка: запорука здоров’я громадян Із жовтня 2018 року в Україні запрацювала стратегічна екологічна оцінка. Це процедура, яка виникла як логічне продовження оцінки впливу на довкілля і пов’язана вона із тим, що країни-підписанти почали реалізацію Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті1. Побачивши, що встановлювати екологічні умови на етапі проєктування конкретного об’єкта чи діяльності запізно (якщо ми хочемо максимально дотриматися питань охорони довкілля та сталого розвитку), країни — учасниці Конвенції ЕСПО, до яких входить і Україна, дійшли певних домовленостей. Усі погодилися з тим, що оцінювати на екологічні ризики потрібно і документи державного планування, до яких, зокрема, належать документи, які складаються ОМС. Отже, в цій статті будемо розглядати, які це документи та яке значення це має для всієї нашої країни.
  • Змінено Порядок надання субвенції на підтримку розвитку ОТГ
  • ТОП-10 норм Закону «Про повну загальну середню освіту» для місцевого самоврядування Інформація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  • Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 році Спільний лист Міносвіти, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 30.01.2020 № 1/9-59, № 02-8/100
  • Результати перевірки дотримання вимог законодавства у сфері захисту персональних даних Співробітники Департаменту у сфері захисту персональних даних Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснили планову перевірку додержання законодавства у сфері захисту персональних даних Великодимерською селищною об’єднаною територіальною громадою.
  • Зрозуміти, знайти, заповнити: інтенсив з Е-декларування Кожного року 31 березня суб’єкти декларування йдуть до… ні — не до лазні, а до Єдиного державного реєстру декларацій. Традиція у нас така — «дотягти до останнього»! Але ми не будемо покладатися на випадок. Ми підемо простим логічним шляхом… до Реєстру прямо зараз. Тож давайте підемо разом.
  • Технічні рекомендації НАЗК щодо заповнення декларацій Нагадуємо, що 01.01.2020 розпочався черговий етап подання щорічних декларацій за 2019 рік особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. 22.01.2020 НАЗК надало технічні рекомендації щодо заповнення декларації. Зверніть увагу на нововведення.
  • АМУ надає практичні поради з реалізації законодавства щодо самопредставництва органів місцевого самоврядування в суді Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  • Про юрисдикцію спорів щодо суміжного землекористування
  • Щодо підвищення посадових окладів педагогічним працівникам гімназій та ліцеїв Витяг із листа Міносвіти від 21.12.2019 № 13-634
  • Про надання роз’яснення Витяг із листа Мінсоцполітики від 09.01.2020 № 185/0/290-20/52
  • Практики Полтавщини: міжмуніципальне співробітництво Ні для кого не є новиною, що одним із важливих завдань органів місцевого самоврядування є розвиток території громади. Великі можливості для цього надає такий інструмент, як міжмуніципальне співробітництво, запроваджений на законодавчому рівні. Полтавщина вже давно взяла його собі на озброєння, і сьогодні ми готові поділитися своїм досвідом. У 2017 році чотири ОТГ Кременчуцького району (Омельницька, Пришибська, Недогарківська, Піщанська) і Білецьківська сільська рада об’єдналися задля розвитку сільського туризму. У рамках спільного проєкту на умовах міжмуніципального співробітництва було утворено комунальну установу «Кластер зеленого туризму територіальних громад Кременчуцького краю «П’ять перлин Дніпра».
  • Локальні фестивалі їжі Сьогодні, як ніколи, постало питання про розвиток туристичної привабливості українських громад. Безвізовий режим відкрив Україну для європейців, але зазвичай вони відвідують великі міста — Львів, Київ, Одесу. Утім, для України розвиток туризму в невеликих населених пунктах, повних локального колориту і традицій, може бути більш перспективним, ніж туристичний потенціал великих міст. Україна, на жаль, перебувала у нещадному руйнівному вирі історичних подій — проходили війни, змінювалися владні еліти, руйнувалися матеріальні пам’ятки архітектури. Натомість збереглися традиції нематеріальні — українська гостинність та культура. Один із найцікавіших елементів цих традицій — це, звісно, українська їжа.
    Сучасний дискурс брендування України як країни доповнює зазначений вище контекст історичних традицій. Україна позиціонується як країна родючих земель, країна якісних та смачних продуктів харчування. Цей загальний контекст може допомогти сьогодні в пошуку стратегії брендингу локальних громад. Брендування території навколо продуктів харчування — цілком робочий варіант, від якого має зиск багато місцевих стейкхолдерів. Особливо перспективи цієї стратегії помітні на прикладах організації фестивалів їжі. Пропонуємо детально розглянути ілюстрації подібної діяльності, у тому числі на прикладах європейських громад.
  • Конкурс мініпроєктів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» 21 січня Харківська обласна рада розпочала реєстрацію заявок на участь в обласному конкурсі мініпроєктів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» 2020 року1. Метою обласного конкурсу є відбір мініпроєктів, спрямованих на підвищення спроможності територіальних громад сіл, селищ, міст та об’єднаних територіальних громад Харківської області, соціальної активності громадян у комплексному вирішенні актуальних місцевих проблем розвитку територій, а також поширення позитивного досвіду, набутого у процесі їх реалізації, фінансування яких передбачається за рахунок коштів обласного бюджету, бюджетів органів місцевого самоврядування та інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Більш детально про конкурс читайте у нашому матеріалі.
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд