(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Податки та бухгалтерський облік, вересень, 2018/№ 72

  • Нестачі на складі Нестачі і втрати запасів — це, звичайно, дуже неприємний момент. І як би нам не хотілося цього, але на практиці такі випадки трапляються нерідко. З нестачами і втратами можна зіткнутися в різних ситуаціях: при отриманні товару, у процесі виробництва продукції, під час транспортування і зберігання. Причому вони можуть виникати як у ході звичайної господарської діяльності, так і внаслідок розкрадання, форс-мажорних обставин тощо. Загалом, варіантів може бути безліч... І якщо так сталося, що нестачі уникнути не вийшло, то в наших силах усе правильно показати в обліку. У цій статті ми детально зупинимося на обліку нестач товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ), які виявлені на складі, і не торкатимемося нестач необоротних активів.
  •   Норми природного убутку при нестачах: як застосовувати? Якщо на підприємстві виявлена нестача, не поспішайте шукати винного. Можливо, нестача обумовлена об’єктивними причинами і карати нікого не доведеться. Щоправда, у будь-якої об’єктивної причини є межа (норма), за рамками якої вона вже зовсім не об’єктивна. Хто встановлює ці норми? Як їх застосовувати? І як нормативність впливає на бухгалтерський та податковий облік нестачі? Розбираємося.
  •   Вкрали ОЗ: що робити? Крадіжка — це таємне викрадення чужого майна. Визначальним у цьому випадку є саме намір винної особи, тобто її ставлення до своїх дій і розуміння обставин правопорушення. У зв’язку з цим порядок дій і відображення розкрадання майна в обліку підприємства має свої нюанси. У цій статті акцент зробимо, передусім, на тому, як відобразити наслідки крадіжки об’єкта основних засобів (ОЗ) в податковому і бухгалтерському обліку.
  •   Затопило товарний склад Цього літа у багатьох містах України мали місце потужні зливи. Це подекуди спричинило серйозні проблеми. От і одну з наших читачок спіткала пов’язана з цим проблема: її склади затопило під час зливи. Що робити в цьому випадку з погляду обліку і документального оформлення такого лиха? Давайте з’ясуємо!
  •   Матеріальна відповідальність працівника Добре, коли колектив — це одна велика дружна команда, в якій усе побудовано на довірчих відносинах. Але іноді життя навіть у таку казку може додати ложку дьогтю у вигляді виявлених шкоди або нестачі. У такій ситуації для роботодавця важливо виявити працівника, винного в цьому «неподобстві». А ми зі свого боку підкажемо, за яких умов працівник несе відповідальність за заподіяну підприємству шкоду і як притягнути його до матеріальної відповідальності.
  •   Облік нестачі в касі Ситуація, про яку ми будемо говорити у цій статті, — цілком життєва. Отже, в касі підприємства виявлено нестачу грошових коштів. Яким чином діяти і як обліковувати цю нестачу, а також її відшкодування? Про це говоритимемо прямо зараз!
  •   Якщо шкода відшкодована майном Заподіяну підприємству шкоду працівник може відшкодувати не лише грошима. За згодою роботодавця, він також має право погасити борг шляхом передачі рівноцінного майна. Як оформити та облікувати таке «натуральне» відшкодування? І якими будуть податкові наслідки? Відповіді на ці запитання — у цій статті.
  •   Згоріли документи: як бути? Якщо на підприємстві сталася пожежа, у результаті якої знищені первинні та інші бухгалтерські документи, облікові дані доведеться відновлювати. У якій послідовності діяти? І що загрожує підприємству, якщо відновити вийде не усе? Розбираємося.
  •   Нестача перетворюється на продаж Ви вже знаєте, що визнати нестачу — означає навести на себе цілу купу проблем — як організаційних, так і облікових. Тож чимало платників ставлять запитання: а чи можна їх якось уникнути ? У цій статті ми пропонуємо розглянути найпростіший із можливих варіантів — оформити продаж.
  •   Нестача, крадіжка, пожежа на підприємстві: що робити?! У цьому матеріалі ми обговоримо юридичну сторону нестач, крадіжок і пожеж для суб’єкта господарювання. Які дії треба зробити, якщо вже сталася така, м’яко кажучи, неприємність? Коли можна говорити про кримінальну відповідальність для працівника? І де межа між «працівник вкрав» і «працівник помилився»? У цій статті проведемо вас по юридичному «мінному полю».
  •   Нестачі при оприбуткуванні: хто винен і що тепер робити? За договором постачальник повинен відвантажити 100 одиниць товару. Але при прийманні виявлено, що фактично надійшло тільки 95 одиниць. Як оформити нестачу? Кому заявляти претензію: постачальникові або перевізникові? Чи потрібно прибуткувати товар, якого не вистачає? Як відобразити отримане відшкодування? Такі запитання поставив один з наших читачів. Упевнені, що відповіді на них будуть цікавими не лише йому.
  •   Прострочений товар і його списання в обліку Ще в найдавніші часи, на самому початку економічних відносин, людству стало зрозуміло, що товари мають властивість псуватися і, як наслідок, втрачати товарний вид і свою продажну вартість. Особливо це стосується продуктів харчування та інших продовольчих товарів, у який обмежений строк придатності. Ясна річ, що продавцю таких товарів далеко не всі свої запаси вдається реалізувати до того, як вони зіпсуються. Тож списання зіпсованих товарів — цілком буденна річ. Давайте подивимося, як це обліковується!
  •   Крадіжка МШП або МНМА: облікові наслідки На підприємстві виявлена крадіжка МШП і МНМА. Як показати викрадені цінності у бухобліку? Які податкові наслідки розкрадання МШП і МНМА?
  •   Ліквідація станка: правила обліку та оподаткування На підприємстві вийшов з ладу станок, який обліковується як основний засіб. Ремонтувати його дуже дорого і не ефективно. Тому було прийнято рішення провести його ліквідацію. Як здійснити таку операцію і продати отриманий від демонтажу металолом?
  •   Окуповане майно: ані списати, ані амортизувати? Частина майна підприємства залишилася на тимчасово окупованій території. Чи можемо ми списати його з балансу? Якщо ні, то чи підлягає вартість такого майна бухгалтерській і податковій амортизації?
  •   Компенсація шкоди для єдинника: оподатковувати чи ні? Підприємство на єдиному податку (без ПДВ) отримало компенсацію від перевізника в розмірі 50 % вартості пошкодженого товару. Підкажіть, чи потрібно оподатковувати цю суму єдиним податком?
  •   Бий келихи, я прощаю! Податкові наслідки щодо ПДФО Працівник не закріпив на платформі ящик із келихами. У результаті ящик упав — і келихи розбилися. Вину свою працівник визнав, але директор вирішив суму завданого працівником збитку з нього не стягати. Чи має право директор так учинити? Чи не виникне в цьому випадку в працівника дохід, що дорівнює сумі збитку? Чи не зможуть перевіряючі в такому випадку застосувати до диретора адмінштраф за ст. 1642 КУпАП?
  •   Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
Перейти до номеру
  • № 78
  • № 77
  • № 76
  • № 75
  • № 74
  • № 73
  • № 71
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить