(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Місцеве самоврядування, грудень, 2017/№ 12

  • Міста обласного значення: спроможність — шлях до приєднання Нагадаємо, що 16.11.17 р. Верховною Радою України в першому читанні було прийнято проект Закону про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення (зареєстровано у Верховній Раді України за № 6466 від 18.05.17 р.)1. Про те, які перспективи відкриваються у разі його остаточного прийняття, читайте у матеріалі.
  • «Боротьба» законопроектів чи її імітація: про землю за межами населених пунктів І знову з’явилася надія у територіальних громад отримати в особі своїх представницьких органів повноваження з розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів. Але замість єдиного законопроекту на сьогодні обговорюються вже чотири. Добре це чи погано? Давайте разом проаналізуємо у цій статті.
  • Бюджет участі: методичні рекомендації На прохання наших читачів ми продовжуємо цикл статей про бюджет участі. На думку редакції, ОМС варто розробити власні методичні рекомендації, які допоможуть не тільки авторам проектів, а й самим працівникам ради ефективно працювати з бюджетом участі. Адже цей механізм досить новий та потребує більш глибокого розуміння та вивчення для успішного налагодження процесу.
  • Об’єкти спільної власності тергромад: передаємо у комунальну власність ОТГ Впровадження реформи децентралізації влади та утворення об’єднаних територіальних громад1 надало великої актуальності питанню передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району в комунальну власність ОТГ. В кожній з областей в районах, де утворилися ОТГ, процес передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району в комунальну власність ОТГ проходить по-різному. Багато спірних питань щодо розподілу майна спільної власності територіальних громад виникає в районах, які повністю покриті ОТГ, але не в форматі «один район — одна громада». В цій статті ми поговоримо про нюанси передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району в комунальну власність ОТГ. А саме, про правові підстави та механізм, проблемні аспекти та спірні ситуації, які виникають в процесі передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району в комунальну власність ОТГ, про найновішу судову практику, яка склалася щодо цього питання.
  • Актуальне запитання. Про використання КЕКВ Бюджетна установа планує придбати квитки для учасників спортивних заходів, які знаходяться за кордоном та пересуваються іншою країною по різних місцях проведення спортивних заходів. За яким КЕКВ треба проводити такі видатки?
  • Актуальне запитання. Про єдиний податок Чи можуть фізичні особи, що є платниками єдиного податку, здійснювати види діяльності, які сільська, селищна чи міська рада заборонила своїм рішенням або на які не встановила ставку, якщо такі види діяльності не заборонені Податковим кодексом України?
  • Актуальне запитання. Про заповнення Звіту про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт Як правильно заповнювати графу «Одержано (від кого, № та дата)» у Звіті про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт?
  • Надання безоплатної правової допомоги ОМС Стаття 59 Конституції України гарантує кожному право на професійну правову допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. 02.06.11 р. було прийнято Закон України № 3460-VI «Про безоплатну правову допомогу»1. Цей Закон визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.
  • Про пріоритетність норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» Досить часто до ОМС звертаються із запитами в порядку доступу до публічної інформації. Критеріями можливості розкриття певної інформації є: належність суб’єкта, до якого звертаються, наявність запитуваної інформації, відсутність обмежень у розкритті інформації, форма запиту. Неможливість розкриття інформації через віднесення її до такої, яка належить до інформації з обмеженим доступом, є частою причиною відмови у розкритті інформації. Судова практика свідчить, що з подібного роду відповідями слід бути обережними. Пропоную для ознайомлення конкретну судову справу.
  • Службове розслідування: врахуванню підлягають усі нюанси В одному з попередніх номерів1 нашого видання читача було повідомлено про те, що Уряд удосконалив порядок проведення службового розслідування. Так, постановою КМУ від 13.09.17 р. № 691 було внесено зміни до постанови КМУ від 13.06.2000 р. № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». Відтак ми отримали документ з новою назвою «Порядок проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»2 та в іншій редакції. У зв’язку з його прийняттям у наших читачів постійно виникають запитання стосовно його застосування, як-от: які органи вправі направити подання з вимогою призначення службового розслідування, хто його призначає та на кого поширюється цей Порядок? Про це й будемо говорити далі.
  • Що змінилось: нові Методичні рекомендації щодо конфлікту інтересів Тема для написання статті виникла у зв’язку з прийняттям нових Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції1 від 29.09.17 р. № 8392. Тому в цій публікації ми поговоримо про зміни, які відбулись, порівняємо старі Методичні рекомендації щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів від 14.07.16 р. № 23 і чинні, проаналізуємо їх. Забігаючи наперед, зазначимо, що нові Методичні рекомендації більші за обсягом, містять досить багато прикладів із життя та оновлені ґрунтовні роз’яснення Національного агентства з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
  • Актуальне запитання. Про виявлення недостовірних відомостей під час спецперевірки При проходженні кандидатом на посаду в ОМС спецперевірки були визначенні недостовірні відомості у поданій ним інформації. Якими мають бути дії роботодавця у такому випадку?
  • Актуальне запитання. Про подання інформації про суттєві зміни в майновому стані Працівниця підприємства, що належить до числа осіб, яким необхідно подавати декларацію, придбала автомобіль. Авто придбане за спільний кошт подружжя (кошти були задекларовані в 2016 р. та заробітна плата — у 2017 р.). Її чоловік теж є суб’єктом декларування. Дружина повідомила про суттєві зміни в майновому стані. Чи потрібно подавати декларацію її чоловікові?
  • Притягнення до дисциплінарної відповідальності голів ОТГ На сучасному етапі розбудови державного управління в Україні є актуальним питання необхідності здійснення громадського контролю за якістю роботи державних органів та ОМС. Із провадженням в Україні реформи децентралізації та збільшення кількості об’єднаних територіальних громад1 дедалі частіше ми отримуємо від наших читачів питання про можливість притягнення до дисциплінарної відповідальності голів ОТГ. Протягом останніх років точаться гострі дискусії з приводу законодавчого закріплення нової процедури притягнення до відповідальності посадових осіб, яких призначено за результатами проведення виборів (тобто можливості притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, які займають виборні посади). Це питання є досить актуальним для України, адже кожен день ми бачимо у соціальних мережах чи по телебаченню яскраві приклади того, коли депутати чи голови місцевих рад неналежним чином виконують свої посадові обов’язки, чи взагалі не виконують роботу із забезпечення життєдіяльності своєї громади та добробуту її населення. Отже, сьогодні ми детально розберемо питання можливості притягнення до дисциплінарної відповідальності голів ОТГ.
  • Дискусійні аспекти покладення обов’язків старости села, селища Інститут старости села, селища є порівняно новим в українському законодавстві. Прогалини правового регулювання в перші роки його запровадження мали наслідком проблеми його застосування та велику кількість помилок, яких припускалися ОМС. Прийняття 09.02.17 р. Закону України № 1848-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища» вирішило ряд проблемних питань, проте деякі з них все ж таки залишилися відкритими. У цій статті ми поговоримо про те, хто може виконувати обов’язки старости. А саме: про нюанси покладення обов’язків старости села, селища до обрання його на перших виборах, а також про правові підстави заміщення його на час відсутності (оформлення лікарняного, виходу у відпустку тощо).
  • Про надання роз’яснення Витяг із листа Мінсоцполітики від 19.10.17 р. № 224/0/103-17/214
  • Про розгляд звернення Витяг із листа Держпраці від 08.09.17 р. № 9150/4/4.1-ДП-17
  • Стосовно правомірності звільнення жінки, яка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до трьох років, у разі реорганізації сільської ради та входження її до об’єднаної територіальної громади
  • Електронні петиції: взаємодія між ОМС та громадою Сьогодні ми поговоримо з вами про електронні петиції. Слід одразу означити, що більшість ОМС вже застосовують їх (як показав аналіз офіційних веб-сайтів відповідних рад). Тим не менш, знову ж таки повертаючись до сайтів ОМС, ми бачимо, що громадяни не кинулися використовувати цей «засіб спілкування» з посадовими особами ОМС. Звісно, що причиною тому можуть слугувати різні фактори (банально — відсутність Інтернету в населеному пункті), а можливо, просто ОМС не провели відповідну роз’яснювальну роботу серед населення і таким чином у першу чергу позбавили себе можливості дізнаватися про потреби мешканців. У чому ж полягає важливість не лише запровадити електронні петиції, а й активізовувати їх, читайте далі.
  • Електронне урядування: механізм застосування у діяльності ОМС У минулому випуску нашого видання1 ми зазначали, що електронне урядування2 передусім забезпечує відкритість і прозорість діяльності органів публічної влади, підвищує довіру громадян до влади та забезпечує більш ефективне і менш витратне адміністрування. У цій статті ми поговоримо про один з елементів Е-урядування — електронний документообіг.
  • Комунальні підприємства: ліцензування видів діяльності (частина 2) У попередньому номері нашого видання1 було розпочато тему ліцензування видів діяльності, пов’язаних із провадженням господарської діяльності у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення. Зазначимо, що актуальність указаного питання пов’язана в першу чергу з процесом об’єднання територіальних громад, який відбувається в нашій державі. Утворюються нові громади, виникає необхідність у переформовуванні діяльності існуючих комунальних підприємств, утворенні нових. Це, у свою чергу, породжує потребу в перегляді видів діяльності, які надаються або можуть надаватися підприємствами. Минулого разу ми говорили з вами про ліцензування таких видів діяльності, як вироблення теплової енергії та транспортування теплової енергії. Сьогодні ми продовжимо тему ліцензування та звернемо увагу нашого читача на господарську діяльність з постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення.
  • Формування та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги З початком процесу децентралізації в Україні та реформування місцевого самоврядування територіальним громадам (ОМС) надано більш розширені повноваження щодо розпорядження власними ресурсами та майном. У той же час постає й велика кількість запитань щодо надання базових послуг для нормальної життєдіяльності людини на території новоствореної об’єднаної територіальної громади1. У цій статті ми продовжуємо шлях від створення комунального підприємства, отримання ліцензії на провадження господарської діяльності в сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення до формування та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги.