LoGo — Local Governance. Програмний комплекс для органів місцевого самоврядування Для сприяння розвитку інформатизації суспільства та запровадження електронного урядування в Україні було створено програмний комплекс LoGo (Local Governance). Мета створення LoGo — автоматизація діяльності органу місцевого самоврядування для підвищення ефективності, якості та прозорості роботи.
Питання колективної власності на землю: останні зміни в законодавстві (частина 1) У цьому матеріалі ми звернемо вашу увагу на основні зміни щодо удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, які стосуються вирішення питання земель колективних сільськогосподарських підприємств і паювання сільськогосподарських угідь колективних сільськогосподарських підприємств із наданням їх членам земельної частки (паю) із січня 2019 року. Ви зможете ознайомитися із законодавчими змінами щодо особливостей розпорядження: землями підприємства і використання земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земель колективної власності підприємства; землями колективних сільськогосподарських підприємств, які припинені та вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані; землями і використання земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв). Окремо проаналізуємо зміни щодо обігу земель сільськогосподарського призначення, що перейшли до комунальної власності. Крім того, зупинимося на спірному питанні, яке виникає у судовій практиці щодо визнання права колективної власності на землю.
Оренда трактора: чи можливо? Приводом для написання статті стало наступне запитання читача: «Сільська рада не має комунального підприємства. Чи має право вона взяти в тимчасову оренду трактор у фізичної особи — підприємця для вивезення сміття та інших необхідних робіт для підтримки санітарного стану села? На жаль, вільних коштів у ради на виплату орендної плати немає. Тож чи може це бути безкоштовна оренда, а заправка паливно-мастильними матеріалами буде відбуватись за рахунок сільської ради?».
Субвенція «на природу»: до першого травня! Постановою КМУ від 20.03.2019 № 228 затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення природоохоронних заходів на об’єктах комунальної власності. Документ розроблено відповідно до ч. 2 ст. 97 Бюджетного кодексу України та на виконання ст. 32 Закону України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Отже, перейдемо до вивчення основних вимог документа та наголосимо: ті, хто планують отримати субвенцію, мають встигнути до 1 травня, про що далі й поговоримо.
Замовник, Інструкція та допорогові закупівлі Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35, яка затверджена наказом ДП «Прозорро» від 19.03.2019 № 10. Про те, як саме відтепер необхідно закуповувати товари, роботи та послуги, вартість яких є меншою за порогову вартість, і поговоримо.
Актуальне запитання. Про туристичний збір Чи можна повернути надмірно сплачений туристичний збір особі, яка вже сплатила такий збір за період перебування на відповідній території, але з певних причин достроково залишила її?
Актуальне запитання. Про оподаткування лісових земель земельним податком З якого періоду юридичні особи повинні сплачувати земельний податок за лісові землі у зв`язку з набранням чинності Законом України від 10.07.2018 № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств»?
Чи вважається особа, яка тимчасово працює за контрактом, службовцем ОМС? Відповідно до вимог чинного законодавства голова відповідної ради може тимчасово, на період відсутності особи, яка є посадовою особою ОМС (окрім виборних посад), укласти строковий трудовий договір (контракт) з іншою особою, яка тимчасово буде виконувати посадові обов’язки певного спеціаліста. Чи стане така особа посадовою особою ОМС, чи носить її служба в ОМС публічний характер та чи розповсюджуються на неї гарантії службовця ОМС? Давайте розбиратись.
Соціальний квартирний облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування Новостворені ОТГ намагаються привести у відповідність до норм чинного законодавства передані їм облікові справи із соціального квартирного обліку, зокрема, громадян, які були взяті на облік із числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування. У зв’язку з чим виникає безліч запитань стосовно належної комплектації таких справ, необхідності перевірки підстав продовження перебування конкретних осіб на обліку зі сплином тривалого часу та зміною обставин їх життя, які пропоную обговорити у статті.
Які правопорушення допускають органи опіки та піклування При виконанні своїх повноважень органи опіки та піклування припускаються багатьох помилок, що ведуть до порушення прав та законних інтересів громадян. Деякі типові порушення вказані в одній із консультацій, яку підготували юристи Першого громадського центру правосуддя на Харківщині.
Застереження щодо посвідчення ОМС деяких видів довіреностей До редакції надійшло запитання щодо правомочностей ОМС на посвідчення довіреностей щодо надання права на отримання коштів за оренду земельних ділянок, субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, інших виплат, з огляду на застереження ст. 40 Закону України від 02.09.1993 № 3425-XII «Про нотаріат». Розглянемо його на сторінках нашого видання.
Повідомлення для органів місцевого самоврядування щодо рішень про встановлення місцевих податків і зборів Державна регуляторна служба України (ДРС) звертає увагу: у 2019 році рішення ОМС про встановлення місцевих податків і зборів потребують реалізації процедур, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (окрім туристичного збору, до прийняття якого не застосовуються вимоги регуляторного законодавства на підставі Закону України від 23.11.18 № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»).
Преміювання службовців ОМС: чи може бути ця інформація таємною? Премія — це заохочувальна фінансова виплата, пов’язана з виконанням виробничих завдань і функцій, особистим вкладом у загальні результати роботи, розмір якої залежить від складності та умов виконуваної роботи, результативності праці та наявності коштів у місцевому бюджеті.
Про законність розголошення персональних даних у структурі виконавчих органів однієї ради На адресу нашої редакції надійшло таке запитання: «Чи підпадає інформація про кількість зареєстрованих осіб у житловому приміщенні під дію Закону України від 01.06.10 № 2297-VI «Про захист персональних даних» та наскільки законні підстави відмови департаменту реєстраційних послуг N-ської міської ради щодо надання такої інформації районним адміністраціям N-ської міської ради, як органу приватизації?». Спробуємо знайти відповідь.
Адміністративна справа: визнання протиправним рішення ради Неодноразово на сторінках нашого видання ми рекомендували нашим читачам бути обережними під час прийняття рішень, розпоряджень тощо. Говорили про те, що необхідно в першу чергу дотримуватися норм законодавства і прав та інтересів тих осіб, яких стосуються такі акти. Якщо цього не робити, то можна в результаті стати щонайменше учасником судової справи. Про одну з таких і йтиметься у нашому матеріалі.
Особливості представництва депутатів у судах У серпні 2012 року депутати Шумської міської ради Тернопільської області звернулися до Шумського районного суду Тернопільської області з позовом, у якому просили скасувати декілька рішень Шумської міськради щодо укладення договору оренди на земельну ділянку з товариством з обмеженою відповідальністю. Чим все завершилося — читайте в цьому матеріалі.
Відповідальність за спричинену шкоду: незабезпечення належного догляду за насадженнями Шановні читачі, в цій статті ми будемо розглядати справу, відповідачем у якій виступає виконавчий комітет міської ради. Забігаючи наперед, означимо, що не було забезпечено належний догляд за зеленими насадженнями, внаслідок чого дерево пошкодило автомобіль. Згідно із правовою позицією Верховного Суду (як балансоутримувачів об’єктів комунальної власності) та ОМС (як засновників КП) покладається відповідальність за спричинену шкоду. Давайте розбиратись, чому ВС прийняв саме таке рішення і якими нормами законодавства він керувався.
Актуальне запитання. Про проведення щорічного оцінювання Законом про службу в ОМС та Типовим положенням про атестацію визначено періодичність проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування (один раз на 4 роки) та наведено вичерпний перелік осіб, що не підлягають атестації. Також Типовим положенням про атестацію передбачено проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами покладених на них завдань у період між атестаціями. Чи підлягають щорічному оцінюванню посадові особи у році, в якому проводиться чергова атестація? Чи підлягають щорічній оцінці посадові особи органів місцевого самоврядування, що відповідно до Типового положення про атестацію не проходять атестацію?
Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері благоустрою Питання благоустрою населених пунктів завжди є одними з найактуальніших та порою найболючіших як для населення, так й для місцевої влади. Доступність і безпека споруд, охорона та утримання зелених насаджень, вулично-дорожньої мережі, питання освітлення та поводження з відходами, та ще сотні інших питань щоденно вирішуються на місцевому рівні. І логічним є той факт, що питання контролю є вкрай важливим для цієї сфери. 19 лютого 2019 року набрала чинності постанова КМУ від 13.02.2019 № 97 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері благоустрою населених пунктів та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) місцевими державними адміністраціями».
А ваша громада дружня до молоді? Європейські критерії та досвід Інколи ви можете вигадати щось нове у роботі з молоддю у своїй громаді. Але іноді можна просто подивитись на успішні світові практики молодіжної роботи та адаптувати їх у себе вдома. Тому в цьому матеріалі ми розкажемо вам про один з європейських проектів — індикатор «100 % Молодіжне Місто», а також покажемо вам декілька кращих європейських практик, які аналізує цей індикатор. У цій статті ви побачите проекти з великих європейських міст, таких як Рига і Турін. Якщо ви думаєте, що вашу громаду і такі великі міста порівнювати неможливо — надихніться та зрозумійте, що ви помиляєтеся. Головне у роботі з молоддю— зрозуміти, як адаптувати успішну ініціативу до ваших реалій. І повірити, що можливо все.
Створення сучасного суспільного простору: чи можливо це в малих громадах? До редакції звернулась студентка одного з архітектурних закладів вищої освіти — порадитись з приводу своєї дипломної роботи. Її завдання полягає в тому, що необхідно розробити план громадського простору у селі з населенням до 500 осіб і, відповідно, розробити план будівлі. Студентку цікавить, яким за своїм призначенням повинна бути така будівля та які потреби існують в малих громадах.