Місцеве самоврядування, жовтень, 2019/№ 10

  • Реформування системи публічних послуг: плани та перспективи Українське населення, особливо в умовах євроінтеграції та руху до моделі соціальної держави, сформувало значний попит на трансформацію системи публічних послуг, у тому числі і соціальних. Головні вимоги тут прості — дешевше і зручніше. Сьогодні ми можемо спостерігати за концептуалізацією та плануванням роботи в цьому напрямку, яка здійснюється на рівні президентської гілки влади. Фактично маємо ситуацію, коли Президент України видає нормативні документи, які ставлять завдання Кабінету Міністрів України, а громадянину допомагають сформувати своє уявлення щодо того, що планується зробити в тій чи іншій сфері суспільного життя. Саме про прогнозування реформування системи соціальних послуг — в нашому наступному матеріалі.
  •   Відмежування самовільно зайняття земельної ділянки від інших порушень земельного законодавства Надходження коштів за користування земельними ділянками державної або комунальної власності є вагомою складовою бюджету держави та територіальних громад відповідно. Контроль зі сплати за землю полягає у здійсненні юридично визначних дій посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування. На практиці доволі часто вирішити земельні питання у досудовому порядку з фізичними, юридичними особами, які використовують земельні ділянки державної або комунальної власності без юридичних на те підстав, з приводу укладення відповідного договору або сплати коштів до бюджету досить складно. Станом на сьогодні у судах загальної юрисдикції одним із найбільших навантажень є вирішення земельних спорів. Ураховуючи велику кількість нормативно-правових актів України, які регулюють земельні правовідносини, спробуємо з’ясувати, яким чином відмежувати самовільне зайняття земельної ділянки від інших порушень земельного законодавства та порядок обрахування розміру шкоди за самовільне зайняття земельної ділянки.
  •   Щодо позову про внесення змін до публічної кадастрової карти України Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Приймаєте місцевий бюджет? А гендер урахували? Якщо ви забули про наказ Мінфіну № 1 від 02.02.2019 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо впровадження та застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі»1, настала пора згадати. Адже цей документ став важливим кроком на шляху до інституціоналізації гендерно орієнтованого бюджетування в Україні. Ці рекомендації можуть бути використані головними розпорядниками бюджетних коштів та іншими учасниками бюджетного процесу для врахування гендерних аспектів у процесі планування, виконання та звітування про виконання бюджетних програм. Що це дасть? Інтеграція гендерно орієнтованого підходу у бюджетний процес забезпечить підвищення ефективності та якості наданих державних послуг з урахуванням потреб та інтересів дівчат і хлопців, жінок і чоловіків та їх різних груп, а також дозволить посилити підзвітність розпорядників бюджетних коштів та прозорість бюджету. На сайті Мінфіну за посиланням www.mof.gov.ua/uk/news/informatsiia-shchodo-realizatsii---proektu-genderne-biudzhetuvannia-v-ukraini--na-rivnimistsevykh-biudzhetiv-stanom-na--lypnia--roku міститься корисна інформація щодо практичного впровадження гендерного бюджетування. Що треба враховувати, зокрема, при прийнятті бюджетних програм?
  •   Готовність № 1: складаємо проекти місцевих бюджетів Місцевий бюджет — це фінансовий план відповідної територіальної одиниці, який містить перелік надходжень та витрат у бюджетному періоді, який в Україні для усіх бюджетів починається 1 січня і закінчується 31 грудня. Станом на 01.01.2019 кількість місцевих бюджетів в Україні складала 8543, з яких 1403 мали взаємовідносини з державним бюджетом. Дуже скоро розпочнеться новий бюджетний рік й Мінфін, як і кожен рік, доводить до нашого відома особливості складання проекту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 — 2022 роки. З такою інформацією ОМС необхідно ознайомитись дуже уважно, оскільки саме вона лягає в основу проектів місцевих бюджетів на 2020 рік. Давайте ближче познайомимось із листом Мінфіну від 05.09.2019 № 05110-14-6/22263 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 — 2022 роки».
  •   Актуальне запитання. Про використання неприбутковою установою придбаних основних засобів не за цільовим призначенням Наша неприбуткова організація придбала основні засоби. Чи можна їх використовувати не за цільовим призначенням?
  •   Актуальне запитання. Про оподаткування військовим збором нецільової матеріальної допомоги Чи треба оподатковувати військовим збором нецільову матеріальну допомогу, яка одноразово була виплачена працівнику?
  •   Щодо ремонту у приватизованій квартирі Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Актуальне запитання. Про нарахування єдиного внеску на суму компенсації вартості послуги «муніципальна няня» Чи має нараховуватись єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму компенсації вартості послуги «муніципальна няня», яку виплачують згідно з постановою КМУ від 30.01.2019 № 68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»?
  •   Про виділення коштів на інсулін Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Чи потрібно затверджувати фінансовий план комунального некомерційного підприємства «Центр ПМСД»? Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Актуальне запитання. Про об’єднання бюджетів до завершення року Чи можна здійснювати об’єднання бюджетів до завершення року?
  •   Хто затверджує платні послуги з медичного обслуговування у комунальних некомерційних підприємствах? Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Відмова в реєстрації місця проживання: чи правомірна? Подання особою всіх необхідних для реєстрації місця проживання документів породжує в органів реєстрації місця проживання обов’язок зареєструвати місце проживання такої особи за тією адресою, яку вона обрала/вказала своїм місцем проживання. Але не будемо забувати про те, що чинним законодавством передбачені підстави для відмови у реєстрації місця проживання та певна процедура, якої повинні дотримуватись органи реєстрації місця проживання, відмовляючи особі у реєстрації її місця проживання. Про правомірність відмови у реєстрації місця проживання особи йтиметься далі.
  •   Державний нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю У цій статті поговоримо про два оновлені порядки, а саме: Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю1 та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю2, які затверджені постановою КМУ від 21.08.2019 № 8233. Разом із вами розберемося, що змінилося в ОМС та в чому полягають нововедення.
  •   Новий порядок укладення контракту з керівником закладу охорони здоров’я В процесі медичної реформи зазнав змін діючий порядок регулювання праці працівників закладів охорони здоров’я, зокрема керівників цих закладів. Тож давайте проаналізуймо важливі зміни законодавства щодо порядку укладення та розірвання контрактів з керівниками закладів охорони здоров’я.
  •   Містобудівні умови та обмеження vs генеральний план населеного пункту Чи можуть містобудівні умови та обмеження не відповідати генеральному плану населеного пункту? Якщо ж є різниця між цими двома документами щодо конкретної земельної дільники, то норми якого документа мають бути застосовані?
  •   Європейський суд з прав людини визнав порушенням бездіяльність ради У національній судовій практиці вже сталим є висновок суду про неможливість втручання у дискреційні повноваження ради, через що маємо доволі потужне обґрунтування перед заявниками, які, наприклад, хочуть оформити право на земельну ділянку, у вигляді відмови у зв’язку із тим фактом, що депутати не проголосували за прийняття цього рішення. Тому вкрай важливим є рішення Європейського суду з прав людини1, який не погодився із рішенням національних судів України. Вказане рішення може суттєво змінити практику застосування національного законодавства.
  •   Строк випробування: для кого, для чого та за яким принципом У серпневому номері видання «Місцеве самоврядування» ми відповідали на запитання читача щодо встановлення випробування під час вступу на службу в органи місцевого самоврядування. У цій статті ми висвітлимо всі норми і нюанси, які стосуються цього елемента перевірки працівника.
  •   Про звільнення заступника міського голови Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Про порядок звільнення працівників з ініціативи роботодавця у зв’язку із скороченням штату Роз’яснення головного державного інспектора Управління Держпраці у Полтавській області Алли Маковій1
  •   Все про зміни у виплаті субсидій та пільг на житлово-комунальні послуги, які почали діяти з 1 жовтня З 1 жовтня 2019 року запроваджується новий механізм фінансування житлових субсидій та виплата пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
  •   Роз’яснення щодо укладання договорів на надання послуг з поводження з побутовими відходами Роз’яснення Міністерства розвитку громад та територій від 19.09.20191
  •   Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії Витяг із листа Мінекономрозвитку від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06
  •   Щодо умов договорів між електропостачальником та споживачем Витяг із листа НКРЕ від 08.08.2019 р. № 8312/13.1/7-19
  •   Активізація процесу приєднання громад до міст обласного значення та ОТГ1 В 2019 році Координатор проєктів ОБСЄ в Україні впроваджує проєкт «Сприяння діалогу щодо реформ в Україні». Однією з реформ у фокусі є реформа децентралізації. Починаючи з липня 2019 року проєкт провів серію установчих партнерських зустрічей в форматі діалогу щодо приєднання громад до міст обласного значення та ОТГ в шести областях України: Київській, Донецькій, Львівській, Одеській, Дніпропетровській та Харківській. Ця серія заходів стала можливою завдяки координації роботи декількох потужних стейкхолдерів — Міністерства розвитку громад та територій України, Асоціації міст України, Офісу реформ Кабінету Міністрів України, Центрів розвитку місцевого самоврядування програми «U-LEAD з Європою», державних адміністрацій відповідних областей, Міністерства охорони здоров’я України. Метою заходів організатори визначили сприяння містам обласного значення та ОТГ в приєднанні суміжних громад для створення потужних центрів економічного, соціального, культурного зростання. Для активізації цього процесу представникам міст обласного значення та вже об’єднаних територіальних громад за підтримки експертів різних проєктів та організацій рекомендовано пройти певний шлях, а саме:
    1) Визначити та структурувати проблеми та виклики приєднання, що і відбувалося під час серії установчих партнерських зустрічей в областях.
    2) В своїх містах разом з експертами з питань децентралізації, що працюють в області, підготувати так звану «стратегічну карту можливостей», яка включатиме бачення майбутнього розвитку об’єднаної громади.
    3) Організувати комунікацію з сусідніми громадами, залучити їх до обговорення цього бачення, сформувати спільний погляд на майбутнє громади незалежно від того, відбудеться приєднання добровільним чи вже адміністративним шляхом.
    Як саме відбувалися зустрічі та які проміжні висновки отримані в результаті зустрічей, читайте у матеріалі.
  •   Всеукраїнський громадський бюджет: нові можливості для громад Вже декілька років поспіль в різних містах, селищах, ОТГ України проводяться конкурси бюджету участі. Тепер ця практика переходить на всеукраїнський рівень, що дає ще більше можливостей громадам самостійно за власною ініціативою вирішувати проблеми та реалізовувати проєкти місцевого значення.
  •   «Азимут культурного розвитку»: продовження Минулого разу ми знайомили вас із першою фазою проекту «Азимут культурного розвитку», що реалізується фахівцями Харківського історичного музею імені М. Ф. Сумцова за підтримки Українського культурного фонду та співфінансування Харківської обласної ради. Сьогодні поговоримо про продовження цього проекту.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить